Aby e-mailový marketing spolehlivě fungoval, je potřeba mít správně nastavenou autentifikaci. Správné nastavení protokolů zajistí dobrou reputaci u poskytovatelů e-mailových schránek, ochrání doménu a zabezpečí ji před phishingem, řekl šéf společnosti Mailkit Jakub Olexa na konferenci o trendech v e-mailingu v Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze.
Mezi další doporučení patří čištění databáze a správné nastavení autentifikace. Podle Olexy může reputaci firmy lehce nabourat phishing. Na spear phishingové útoky se přitom kyberútočník připravuje i dlouhé měsíce. Proto je nutné o správném zabezpečení mluvit nejen s marketéry, ale i ostatními zaměstnanci.
Pro bezpečnost e-mailingu jsou zásadní standardy SPF, DKIM a DMARC, které slouží k autentifikaci e-mailů.
Umělá inteligence může manipulovat s veřejným míněním
Obsah vytvořený umělou inteligencí může být podle zástupců společnosti Mailchimp použitý k šíření dezinformací. Prostřednictvím článků a blogových příspěvků nebo zpráv v sociálních médiích mohou spameři manipulovat s veřejným míněním nebo propagovat své vlastní programy.
Chatboty poháněné umělou inteligencí by zase mohly být použity v sofistikovaných útocích sociálního inženýrství, manipulovat s konverzacemi, shromažďovat osobní údaje a klamat jednotlivce, aby poskytli citlivá data ve prospěch spammera.
Padlo také varování před hlasovým phishingem, ve kterém spammer použije AI ke generování realistických nahrávek pro hlasové útoky. Generováním přesvědčivých hlasů, které působí lidsky, by se kyberútočníci mohli pokusit získat citlivé údaje po telefonu.
Hygiena databáze zlepší doménovou reputaci
Rozesílku emailů jde zefektivnit očištěním databáze o neaktivní adresy. „Odstranili jsme 1,2 milionu neaktivních adres z databáze tří milionů kontaktů bez negativního dopadu na obrat. To nám pomohlo chránit naši doménovou reputaci, snížilo náklady na rozesílku a umožnilo efektivněji pracovat s naší newsletterovou databází. S vyřazenými kontakty jsme dále pracovali prostřednictvím dalších marketingových kanálů, například sociálních sítí či SMS zpráv,“ uvedla Dominika Langová ze společnosti Notino.
Na dvoudenní konferenci se sešli IT odborníci, včetně poskytovatelů internetových služeb a lídři v oblasti marketingu.
Jana Hedencová