Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Gastronomie

Digitální trh jako příležitost pro segment horeca  

Vojta_Strnad_Kolbenka

Horeca s retailem a digitální svět byly v době pandemie na opačné straně spektra. Zatím co segment horeca se prakticky zastavil, digitální svět začal po krátkém šoku posilovat. Budoucnost je zkrátka v jejich vzájemném propojování,” říká úvodem Vojtěch Strnad z Digitální agentury WDF. Zeptali jsme se ho na příležitosti pro segment horeca, na podnikání v digitálním světě, ale i spolupráci s digitální agenturou.

Digitální trh jako příležitost pro segment horeca  

Jak segment horeca a retail proplouvají digitálním světem? Daří se horece efektivně využívat jeho příležitosti?

V onlinovém prostředí platí, že přivedení uživatele a jeho první nákup je pro majitele e-shopu nejdražší, ne-li ztrátový. Získá si ho následnou péčí, informováním o novinkách a následně se dostane do zisku tím, že uživatel u něj nákupy během roku zopakuje ještě několikrát nebo e-shop doporučí dál. Těžko to porovnávat se zákazníkem, který se u nás zastaví během pracovní pauzy na oběd (ten by nás během obědu neměl dostat do ztráty) anebo ano?  Proč nedělat vše proto, abychom ho viděli znovu? Úspěšné restaurace či hotely už vědí, jak pracovat s personalizací, ať již emailovou formou či komunikací na sociálních sítích.

Kde vidíte příležitosti pro jejich rozvoj?

Směr, kterým horeca už léta jde, ať jsou to rezervace přes internet, online menu či placení přes QR kód v mobilu jen dokazuje, že digitalizace tomuto segmentu není cizí. Kde naopak vidím příležitost na rozvoj, a co digitální svět již dlouhou dobu zvládá a pracuje s tím (někdy až moc), je analytika a personalizace svých zákazníků na základě dat. Tato data často podniky mají, ale nikdo s nimi nepracuje, přitom tyto výstupy by mohly podniky příjemně překvapit.

Pandemie zrychlila přesun podnikání do online světa. Jaké jsou zásady pro úspěšné fungování v tomto prostředí?

horeca-telefonV online prostředí to platilo vždy, i když v době pandemie to platí dvojnásob: Rychle se adaptovat, zkoušet nové věci, hlavně nestát na místě. Jako příklad mohu uvést velmi zajímavou spolupráci s Romanem Vaňkem z Pražského kulinářského institutu, s nímž vytváříme opravdu krásný projekt, který budeme po létě spouštět. Takže se máte určitě na co těšit.

 

Jak finančně náročná je spolupráce s digitální agenturou?

Pevně si stojím za tím, že spolupráce s tou správnou agenturou je mnohem levnější, nežli se snažit vytvořit podobný tým „inhouse”. Máte totiž k dispozici tým extrémně zkušených lidí, kteří mají za sebou desítky nebo stovky projektů, nepotřebují zaškolovat a platíte je pouze za odvedenou práci, která je navíc ve světě online velmi dobře měřitelná.

Během posledního roku se propojila řada firem a vytvořila tak úspěšná obchodní partnerství. Která z nich považujete za zdařilá?

Nejedná se úplně o partnerství, ale přímo o akvizici. A to, jestli bude zdařilá, ještě ukáže čas, přeci jen je brzy hodnotit. Za jednu z největších a nejzajímavějších bych označil Salesforce a jejich nákup Slacku. Slack je nástroj, bez kterého by si dnes IT společnost mohla těžko představit interní komunikaci a dohadování, kam se půjde dnes na oběd… no a všichni známe Salesforce.

Za svou činnost jste získali mnohá ocenění. V čem spočívá váš úspěch?

Více nežli na ocenění, tak jsem více pyšný na tým, který je dokázal získat. Protože pokud máte kolem sebe dobré lidi, tak úspěch musí přijít.

O autorovi

Vojtěch Strnad se v online světě pohybuje přes 10 let, od roku 2014 působí v digitální agentuře WDF, https://www.wdf.cz/, nyní na pozici CEO. Ta má na kontě více než stovky kompletních projektů, pro klienty z celého světa, a to třeba i ze Silicon Valley, Spojeného království či Skandinávie, kde má WDF zastoupení. Spolupracuje na řadě sofistikovaných projektech, ze které agentura získala i řadu ocenění (Web Top 100, Deloitte, AKA, Zlatá pecka, Zlatý středník). V digitální agentuře WDF poskytují služby v oblasti dat a analýzy, UX a UI designu, vývoje webů, aplikací i softwarů.

 Renata Faltejsková

Podobné příspěvky

Globus má 7 nově oceněných výrobků z vlastních výrob

Afri

Akci Čtení ti sluší 2020 zahájil livestream s patronem projektu Janem Potměšilem

Afri

Terezu Bebarovou přivedla korona-karanténa na geniální nápad!

Jaroslav Hauer