Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Kaleidoskop

Nejdůvěryhodnější značka 2021

Letos po dvouleté pauze proběhlo vyhlášení Nejdůvěryhodnějších značek 2021 v rámci slavnostního galavečera, a to 11. listopadu tohoto roku v Martinickém paláci na Hradčanském náměstí v Praze. Průzkumu zaměřeného na důvěru ve značky prodávané na území České republiky se účastnilo čtyři tisíce respondentů, kteří hodnotili přibližně sedm set značek. Hodnotilo se osmdesát kategorií nejrůznějších oblastí, jako jsou služby, poskytovatelé energií, drogerie, potraviny a mnoho dalších.

Program Důvěryhodné značky jako takové pandemie a společenská situace nezasáhla, naopak posílila. Nyní je důvěra a stabilita na trhu důležitější než kdy jindy. V soutěži byly oceněny nové kategorie jako autokosmetika, baterie, robotické sekačky nebo robotické vysavače, u kterých je zaznamenána rostoucí popularita. Nově byly oceněny i značky služeb a institucí, jako poskytovatelé telefonních a internetových služeb nebo stravenkové a benefitní karty. Nové kategorie byly rovněž mezi značkami lékárenských produktů.

„Čeští spotřebitelé hodnotili v nezávislém průzkumu v 80 kategoriích přes 700 značek, které jsou nominovány automaticky na základě prodejů. V každé kategorii může být nejdůvěryhodnější pouze jedna značka, což zaručuje, že oceněné značky jsou skutečné silné a důvěryhodné,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services. Logo Nejdůvěryhodnější značka funguje v marketingu, jelikož je v každé kategorii pro daný rok exkluzivní a zákazníkům jasně říká, co to znamená. Kategorie v programu lehce obměňujeme či přidáváme nové v návaznosti na aktuální trendy,“ dodává Lukáš Matějka. V každé kategorii soutěžilo 10 značek. Značky se do soutěže zařazují dle toho, v jakém množství se prodávají. Skokanem roku se stala značka Idelyn Urinal, která měla největší procentuální nárůst oproti minulému roku. Průzkum poukázal na skutečnost, že Češi jsou velmi konzervativní. I proto opět zvolili 8 „stálic“, které obhájily titul napříč všemi 7 ročníky, jedná se o značky Kofola, Dr. Max, DM Drogerie, Pilsner Urquell, Jar, Savo, Ariel a Lidl. Při tom 80 % vítězů je stejných jako loni. Absolutním vítězem se stala značka Jar s 65,3 % ve své kategorii. To znamená, že získala 65,3 % a na zbylých 9 značek zůstalo jen cca 35 %. Stříbrnou medaili získala značka Dr. Max s 55.2 %, Invie potřebovala na třetí místo 55 %. Vítěz obdržel šek na 30000 Kč, druhý 20000 Kč a třetí v pořadí 10000 Kč.

Letošní výsledky programu Důvěryhodné značky potvrzují zajímavé změny v nákupním chování

Zákazníci si své nákupy více plánují a promýšlejí. Roste počet těch, kteří se zajímají o zdravý životní styl a zdravou výživu. Vlivem pandemie lidé změnili životní styl. Zdravá výživa, fyzická aktivita a doplňky stravy jsou poté nejdůležitějšími nástroji, jak zlepšovat jednotlivé parametry vlastního zdraví. Prodej zdravějších kategorií potravin, pokud jde o objem, vzrostl oproti roku 2019 o 12 procentních bodů. Lidé jsou obecně ochotnější si za tento sortiment více připlatit. Nejčastěji ze zdravých potravin nakupují čerstvou zeleninu a ovoce. Supermarketům a hypermarketům již v prodejích začínají konkurovat zejména farmářské trhy a specializované prodejny zaměřené na daný segment. Výzkum zaznamenal rovněž zvýšený nákup zdravějších potravin, ale i doplňků stravy. Ten by měl z pohledu spotřebitelů pokračovat i po skončení covidové pandemie.

Postřehy a zajímavosti letošního výzkumu

V kategorii „Skiareály “ se stal vítězem HORSKÝ RESORT DOLNÍ MORAVA s 19 %. O vítězství tohoto areálu se zasloužili primárně spokojení moravští respondenti a milovníci zimních sportů z Vysočiny a Pardubického kraje. Kategorie „Zábavní parky a aquaparky “ má vítěze AQUALAND MORAVIA s 23 %. I zde pomohli k velice těsnému vítězství nad konkurencí spokojení moravští návštěvníci. Vítězem kategorie „Vegetariánské a veganské produkty“ je značka GARDEN GOURMET. Tato značka zvítězila s velkým náskokem před svými konkurenty, získala ve své kategorii 42 %.  Mají ji významně více v oblibě ženy a respondenti ze Středočeského kraje. Tuto kategorii hodnotili pouze ti, kteří se zajímají o zdravý životní styl. Letos to bylo 77 % což je o 3 procenta více než v roce loňském – je vidět, že zájem o zdravé produkty v populaci stále postupně roste. Kategorii „Prodejci Drogerie“ ovládla DM Drogerie s 51 %, při čemž se o to zasloužili především zákazníci do 44 let. Pro starší zákazníky je jedničkou Drogerie Teta. Skupina ČEZ kralovala v kategorii „Dodavatelé energií“ s 44 %, nejlépe si vede v městech do 100 000 obyvatel. V kategorii „Čokoládové cukrovinky“ Lindt s 21 % těsně porazil loňského vítěze Orion.

V rámci výzkumu položila společnost Nielsen otázku: Která značka vakcíny na Covid je pro Vás nejdůvěryhodnější? Vakcíně od firmy Pfizer /BioNTech (očkovací látka Comirnaty) věří 58 % respondentů. Žádné vakcíně nevěří 26 % dotázaných. Vakcíně Moderna (očkovací látka Moderna) věří 8 % respondentů.  Vakcíny firmy AstraZeneca (očkovací látka Vaxzevria, tzv. „oxfordská vakcína“) a od firmy Johnson&Johnson (očkovací látka Janssen) získaly shodně důvěru pouhých 4 % dotazovaných.

Partneři programu Důvěryhodné značky 2021:

  • výzkumná agentura a odborný partner:
    NielsenIQ
  • B2C mediální partneři:
  • tisk: E15, Gurmet a tituly vydavatelství MAFRA
  • rádia: Evropa 2, Frekvence 1, Youradio news, rádio Zet
  • instore propagaci zajišťuje City Digital Media a Store Media
  • outdoorovou propagaci zajišťuje Bus TV
  • internetový portál JenŽeny.cz
  • B2B mediální partneři:
    Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru
  • Speciální partneři:    Emailkampane.cz, Nestlé Professional, Parilla sound, TEPfactor, WAU! Studio

 

Příloha č. 1:  

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2021:

KATEGORIE ZNAČKA VÝROBCE/DISTRIBUTOR
ALKOHOL BOŽKOV Stock Plzeň-Božkov
AUTOKOSMETIKA SHERON DF Partner
BALENÉ VODY MAGNESIA Mattoni 1873
BATERIE VARTA VARTA Consumer Czech
BEZDÝMNÉ TABÁKOVÉ VÝROBKY IQOS Philip Morris ČR
ČISTICÍ PROSTŘEDKY SAVO Unilever ČR
ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY LINDT Lindt & Sprüngli CEE
DĚTSKÁ VÝŽIVA SUNAR Hero Czech
DĚTSKÉ OBLEČENÍ LUPILU Lidl Česká republika
FUNKČNÍ NÁPOJE ISOSTAR Esatrade
KOŘENÍ VITANA Orkla Foods Česko a Slovensko
KRMIVA PRO KOČKY WHISKAS Mars Czech
KRMIVA PRO PSY BRIT Vafo Praha
MALÉ SPOTŘEBIČE ETA ETA
MASO A UZENINY KOSTELECKÉ UZENINY Kostelecké uzeniny
MOBÍLNÍ TELEFONY SAMSUNG Samsung Electronics Czech and Slovak
OSOBNÍ AUTOMOBILY ŠKODA Škoda Auto
PAPÍROVÝ PROGRAM ZEWA Essity Czech Republic
PIVA A PIVNÍ NÁPOJE PILSNER URQUELL Plzeňský Prazdroj
PRACÍ PROSTŘEDKY ARIEL Procter & Gamble Czech Republic
PRIVÁTNÍ ZNAČKY K-CLASSIC Kaufland Česká republika
PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ JAR Procter & Gamble Czech Republic
ROBOTICKÉ SEKAČKY HUSQVARNA Husqvarna Česko
ROBOTICKÉ VYSAVAČE KÄRCHER Kärcher
STAVEBNINY YTONG Xella CZ
SUŠENKY A OPLATKY OPAVIA Mondelez Czech Republic
SYCENÉ NEALKO NÁPOJE KOFOLA Kofola ČeskoSlovensko
TABÁKOVÉ VÝROBKY MARLBORO Philip Morris ČR
TĚLOVÁ A KOUPELOVÁ KOSMETIKA NIVEA Beiersdorf
VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINY GARDEN GOURMET Nestlé Česko
VÍNA TEMPLÁŘSKÉ SKLEPY ČEJKOVICE Templářské sklepy Čejkovice
VLASOVÁ KOSMETIKA HEAD & SHOULDERS Procter & Gamble Czech Republic
ZAHRADNÍ TECHNIKA MOUNTFIELD Mountfield
ŽVÝKAČKY ORBIT Mars Czech

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2021:

KATEGORIE ZNAČKA VÝROBCE/DISTRIBUTOR
PRODEJCI ELEKTRA DATART HP Tronic Zlín
ČERPACÍ STANICE BENZINA ORLEN GROUP Unipetrol RPA
PRODEJCI DROGERIE DM DROGERIE dm drogerie markt
E-SHOPY S POTRAVINAMI ROHLÍK.CZ Velká pecka
HOBBYMARKETY OBI OBI
PRODEJCI LÉČIV DR. MAX Česká lékárna holding
PRODEJCI NÁBYTKU IKEA IKEA Česká republika
PRODEJCI OBUVI DEICHMANN Deichmann-Obuv
PRODEJCI ODĚVŮ H&M H&M Hennes & Mauritz CZ
PRODEJCI POTRAVIN LIDL Lidl Česká republika
PRODEJCI SPODNÍHO PRÁDLA ASTRATEX Astratex
PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍ SPORTISIMO Sportisimo

 

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2021:

KATEGORIE ZNAČKA VÝROBCE/DISTRIBUTOR
BALÍKOVÉ SLUŽBY PPL PPL CZ / Deutsche Post DHL Group
BANKY ČESKÁ SPOŘITELNA Česká spořitelna
CESTOVNÍ AGENTURY INVIA Invia.cz
DODAVATELÉ ENERGIÍ SKUPINA ČEZ Skupina ČEZ
KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY MEDICOM CLINIC Medicom Clinic
LYŽAŘSKÁ STŘEDISKA HORSKÝ RESORT DOLNÍ MORAVA Sněžník
OČNÍ KLINIKY GEMINI Gemini oční klinika
STRAVENKOVÉ A BENEFITNÍ KARTY SODEXO Sodexo
POJIŠŤOVNY KOOPERATIVA Kooperativa pojišťovna
POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEB ČESKÉ DRÁHY České dráhy
POSKYTOVATELÉ MIMOBANKOVNÍCH PŮJČEK ZONKY.CZ Benxy
REALITNÍ KANCELÁŘE M&M REALITY M&M reality holding
POSKYTOVATELÉ TELEFONNÍCH A INTERNETOVÝCH SLUŽEB T-MOBILE T-Mobile Czech Republic
ZÁBAVNÍ PARKY A AQUAPARKY AQUALAND MORAVIA ŽS REAL

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2021:

KATEGORIE ZNAČKA VÝROBCE/DISTRIBUTOR
DERMOKOSMETIKA VICHY L’Oréal Česká republika
DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM SUDOCREM Teva Pharmaceuticals CR
DĚTSKÉ VITAMÍNY MARŤÁNCI Stada Pharma CZ
DOPLŇY STRAVY NA IMUNITU PREVENTAN Neuraxpharm Bohemia
PÉČE O OČI VISINE Johnson & Johnson Czech Republic
PROBIOTIKA BIOPRON Stada Pharma CZ
PŘÍPRAVKY NA ALERGII FENISTIL GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Czech Republic
PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU STREPSILS Reckitt Benckiser (Czech Republic)
PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ VOLTAREN GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Czech Republic
PŘÍPRAVKY NA GYNEKOLOGICKÉ POTÍŽE CANESTEN GYN Bayer
PŘÍPRAVKY NA KAŠEL STOPTUSSIN Teva Pharmaceuticals CR
PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI GS CONDRO Green – Swan Pharmaceuticals CR
PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ CESTY IDELYN URINAL Stada Pharma CZ
PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU PROSTENAL Stada Pharma CZ
PŘÍPRAVKY NA RÝMU OLYNTH Johnson & Johnson Czech Republic
PŘÍPRAVKY NA STŘEVNÍ PROBLÉMY ENDIARON Sanofi-aventis
PŘÍPRAVKY NA ZAŽÍVACÍ PROBLÉMY RENNIE Bayer
VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY FORESTO Elanco Tiergesundheit AG Czech Republic
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST IBALGIN Sanofi-aventis
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ PARALEN GRIP Sanofi-aventis

Další aktuální zajímavosti zde: www.duveryhodneznacky.cz

 

Jaromír a Věra Hamplovi                               Foto: Archiv Důvěryhodné značky

 

 

 

Podobné příspěvky

17. ročník ankety DĚDEČEK AUTOMOBIL.

Afri

Venkovní výstava Moje tělo je moje poukáže na to, že tělo neurčuje hodnotu ani charakter člověka

Afri

Projekt 6×5 oslovil 315 000 lidí

Afri