Hudební divadlo Karlín pracuje intenzivně na novém muzikálu ANDĚL PÁNĚ. Diváci už znají dva velmi úspěšné filmy režiséra Jiřího Stracha ANDĚL PÁNĚ a ANDĚL PÁNĚ 2. Hudbu a texty k muzikálovému představení napsal dle filmového příběhu Ondřej Gregor Brzobohatý. Režisérem muzikálu na libreto Lucie Konášové bude Martin Čičvák. Premiéra je naplánována letos 26. října. O novém muzikálu informoval veřejnost ředitel HDK Egon Kulhánek.
Hudební divadlo Karlín spolu s tvůrci, realizačním týmem a herci a zpěváky obsazenými do hlavních rolí pracuje intenzivně na nově připravovaném muzikálu.
A jak se těší na společné dílo Lucie Konášová, autorka původního filmového námětu a scénáře a nyní i autorka libreta k muzikálu, který je pro ni novou disciplínou: „Pro mě byl tento muzikál doslova vstup do nové řeky. Přišlo to jako nápad shůry, kdy jsem napsala Egonu Kulhánkovi, řediteli Hudebního divadla Karlín, jestli by neměl zájem převést filmovou pohádku Anděl Páně do muzikálové formy. Musím říct, že to okamžitě zazvonilo. Egon Kulhánek mě hned propojil s Ondrou Brzobohatým, který si zrovna s podobným nápadem pohrával. Šla jsem se podívat na Legendu jménem Holmes, abych viděla, jak pracuje, a byla jsem naprosto nadšená. Královsky jsem se bavila. Takže jsem neměla nejmenších pochyb, že Ondra je ten pravý, s kým chci spolupracovat. Moc se těším!“
Muzikál Anděl Páně bude mít slavnostní premiéru v Hudebním divadla Karlín ve čtvrtek 26. října 2023. Předprodej vstupenek včetně on-line prodeje najdete na www.hdk.cz. A prodej byl právě v těchto dnech zahájen.
Mohli jsme ho vidět například ve filmech Tobruk (2008), Ženy v pokušení (2010), Collette (2013), Bezva ženská na krku (2016), Marie Terezie (2017), Všechno nebo nic (2017), Toman (2018), Nabarvené ptáče (2019), Přání Ježíškovi (2021), Srdce na dlani (2022)…
Z televizních seriálů můžeme jmenovat například Rodinná pouta (2004), Ordinace v růžové zahradě (2008), Vyprávěj (2009), Borgia I. (2011), Borgia II. (2012), Vinaři II. (2016), Modrý kód (2020-2022)…
Jste typově velmi zvláštní, proto jste mne již před léty zaujal. Točíte rád komedie?
Jak se Vám pracuje se zahraničními herci? Například ve filmu Všecko nebo nic. Tam jste se potkal se dvěma polskými herci.
Já jsem nevnímal zahraniční herce nikdy jako rušivý element. Jsem zvyklý pracovat pro zahraniční produkce. Ti Poláci v filmu Všechno nebo nic jsou zajímaví, protože jsou zase jiní než naši herci. Do filmu byli vybráni, myslím, velmi dobře. Možná to vyznění jejich rolí jim pokazil dabing. Ale určitě přinesli do tohoto filmu jinou energii. Kromě toho jsem se s nimi ale vlastně ve filmu ani moc nepotkával, když nepočítám, že jsem je někde krátce zahlédl třeba zrovna nahé. To plnilo funkci nahého těla, takže jsem to okomentoval v rámci nahého těla.
Máte i jiné oblíbené režiséry?
Třeba režisér Jiří Vejdělek odstartoval v roce 2010 svým novým pojetím filmem Ženy v pokušení dlouhou vlnu podobných filmů. Ale teď už je takových filmů mnoho, ale tehdy to opravdu bylo něco nového. Dnes už je to žena na všechny způsoby: žena Venuše, atd.
Marta Ferencová svým filmem Všecko nebo nic taky posunula naše filmy někam jinam a nastartovala novou linii. Ale pak už vznikaly pouze kopie těchto věcí. To, že si berou režiséři do filmů cizince, třeba zrovna Poláky, to je asi zajímavé v rámci nějakých koprodukcí těch států a filmových fondů. A na druhou stranu, například polský trh je herecky obrovský takže jako proč ne, když mají tu možnost. A režisérka si našla prototypy chlapů, které tady nejsou. Máte pocit, že takové chlapy tady v Čechách v tom hereckém prostoru najdete?
Já myslím, že ano, ale mohu se mýlit. Ale zeptám se Vás ještě na něco, co mne opravdu zajímá. Uvažoval jste někdy o práci režiséra?
Kdybych měl možnost si postavit herecký soubor, a kdybych měl i dobrý scénář, byla by to skvělá příležitost. Nebo to řeknu takto, kdybych měl scénář, kde mám třeba Poláky, Francouze, Italy tak je to pro mne varianta, že komedii (nebo něco ulítlého) bych udělal tak, že to obsadím Čechy, kteří to dobře zahrají, tedy žádná „šmíra“. Anebo je tu možnost, že si to obsadím cizinci, ale pak už záleží na té chemii. Tedy jestli já budu cítit, že herci tu chemii mezi sebou mají nebo ne. Je fajn, že ten pracovní tým vždy není jen o režisérovi, kameramanovi, producentovi a dalších, ale musejí si sednout ti herci. Nesmí být vidět, že tenhle muž by měl hrát s úplně jinou ženou, a chemie pak mezi těmito herci není vůbec cítit. Ti dva lidé, kteří hrají pár, by se třeba vůbec nikdy v reálném životě nepotkali. Já když vidím, že hercům nevěřím, tak se na ten film nekoukám.
Takže až budu uvažovat o práci režiséra, tak si na Vás dnes vezmu kontakt, a budete první komu to řeknu. Dopředu Vám to nebudu říkat, možné je, že tam někde něco takového vzniká anebo ne, ale až se to bude dít, a hlavně financovat, tak Vám napíšu. Bylo to s Vámi velmi milé, a je to poprvé co si beru kontakt na někoho, kdo se mne na něco ptá…
Alžběta