Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Festivaly

Lunchmeat přivází Lyru Pramuk nebo Helenu Hauff a vzkazuje: We see you dancin‘!

12. ročníku Lunchmeat festivalu

Konec září a začátek října bude v Praze patřit 12. ročníku Lunchmeat festivalu věnovanému aktuální nezávislé elektronické hudbě a digitálnímu umění. Šestidenní přehlídka s mezinárodní účastí se odehraje ve čtyřech lokacích po celé Praze a českému divákovi představí například oceňovanou zpěvačku a skladatelku Lyru Pramuk nebo světově proslulou DJku Helenu Hauff. 25. narozeniny zde také oslaví kultovní německé vydavatelství Raster, zásadní label pro vývoj experimentální elektronické hudby. Festival proběhne v termínu od 27. 9. do 2. 10. 2021. Více na www.lunchmeatfestival.cz.

Lunchmeat přivází Lyru Pramuk nebo Helenu Hauff a vzkazuje: We see you dancin‘!

Lunchmeat by rád zbavil stigmatizace samotný akt tance, který se zatím zdá být obětí covidových opatření. Chceme se dostat do situace, kdy si jako tolerantní a zodpovědní lidé můžeme užít festival inovativní hudby a vizuálního umění a zároveň zůstat v bezpečném prostředí, kde návštěvníci nejsou vystaveni nebezpečí pro své zdraví,” říká Jakub Pešek, ředitel festivalu a připomíná motto “We see you dancin´“.

V našem lineupu je i řada umělců, kteří měli původně dorazit už vloni, ale museli svoji účast odvolat kvůli omezením spojeným s pandemií Covid-19. Čas během lockdownu využili k tomu, aby své projekty ještě upgradovali,“ vysvětluje Pešek a zmiňuje Lyru Pramuk, která svým futuristickým folkem alba Fountain uhranula posluchače po celém světě a stala se jedním z největších objevů roku 2020. Tahákem pro pražskou klubovou komunitu bude určitě Helena Hauff, která s pomocí analogových nástrojů vrací klubovou hudbu do syrových a nekompromisních časů acid houseu přelomu osmdesátých a devadesátých let.

Na Lunchmeatu se ale bude také jako už tradičně propojovat hudba a vizuální umění, právě v tom patří festival mezi nejdůležitější na světě. „Velmi často jsou to projekty, které si pro Lunchmeat připravily světovou premiéru,“ dodává Pešek. Dvojice Dadub, proslulá mícháním temného dark techna a ambientních atmosfér, se v Praze spojí s VJem Andrea FAX Familiari v premiéře společného díla Hypersynchronous.

Eric Raynaud alias Fraction uvede na letošním Lunchmeatu svůj nový AV projekt Ritual for a dying planet, nekompromisní dílo, které spojuje nepříjemné minimalistické vizuály s temným ambientem a noisem,

vhodnými žánry pro zachycení nadcházející ekologické apokalypsy, do níž míří naše civilizace.

Lunchmeat Festival budou mezi 27. září a 2. říjnem hostit čtyři pražské prostory. Centrem bude znovu betonové podzemí Veletržního paláce Národní galerie, impozantní funkcionalistické budovy postavené ve 30. letech, která je s Lunchmeatem dlouhodobě spojována. Dále se program odehraje v Divadle Archa, klubu Ankali nebo prostoru CAMP, který v úvodním dni festivalu přivítá hudebníky spojené s německým labelem Raster. Legendární postavy elektronické hudby Frank Bretschneider a Byetone zde představí své aktuální projekty prorůstající s vizuálním uměním.

Svůj audiovizuální projekt MA uvede Collectif Coin, transdisciplinární laboratoř z Grenoble vytvářejí monumentální performance a vtahující světelné instalace. Producent Aquarian propojuje ve svých explozivních setech vlivy klubové hudby z Londýna, Detroitu a Berlína s hybridními, zmutovanými verzemi rave. AYA dorazí s mixem kulometných breakbeatů devadesátkového hardcore i extatických momentů vytržení ambientu, její dílo se zabývá transfigurativní silou zážitku a paměti na fyzické tělo. Kodaňské duo Lyra Valenza vytváří pulzující taneční hybridy, které vytváří úchvatný sci-fi vesmír. Pod jménem GTA Soundsystem se skrývá improvizační projekt tria domácích elektronických producentů ve složení David Herzig, Oliver Torr a Ondra Mikula/Aid Kid.

helenaPořadatelé zároveň bedlivě sledují vývoj situace kolem pandemie a jsou připravení podřídit se veškerým zdravotním a bezpečnostním opatřením, které by přinesla situace v čase konání festivalu. Proti pesimismu a skleslosti doby nabízí fantastické vize budoucnosti a vzkazují: We see you dancing.

LUNCHMEAT | WE SEE YOU DANCIN’

27.9. – 2. 10. 2021

FB: www.facebook.com/LunchmeatFestival/

IG: www.instagram.com/lunchmeatfestival/  

WEB: www.lunchmeatfestival.cz

 Eliška Míkovcová

ARTISTS – First announcement

 

Lyra Pramuk live

Lyra PramukMezi minulostí a budoucností, tradicí a modernitou. Zpěvačka a skladatelka Lyra Pramuk přináší do dnešní populární hudby unikátní uměleckou vizi. Míchá tradiční pěvecké postupy, smysl pro popové melodie, performativní umění a současnou klubovou hudbu do něčeho, co by se dalo popsat jako futuristická folková hudba. Jejím hlavním nástrojem je její hlas – samplovaný a mutovaný přes nejrůznější zařízení a pak poskládaný v několika vrstvách tak, aby vytvářel hypnotický proud zvuků a dronů. Je to duchovní hudba, prakticky bezeslovná, přesto plná významů.

Mezi minulostí a budoucností, tradicí a modernitou. Zpěvačka a skladatelka Lyra Pramuk přináší do dnešní populární hudby unikátní uměleckou vizi. Míchá tradiční pěvecké postupy, smysl pro popové melodie, performativní umění a současnou klubovou hudbu do něčeho, co by se dalo popsat jako futuristická folková hudba. Jejím hlavním nástrojem je její hlas – samplovaný a mutovaný přes nejrůznější zařízení a pak poskládaný v několika vrstvách tak, aby vytvářel hypnotický proud zvuků a dronů. Je to duchovní hudba, prakticky bezeslovná, přesto plná významů. Debutové album Lyry Pramuk nazvané Fountain a vydané v roce 2020 na islandské značce Bedroom Community oslavoval hudební tisk jako majstrštyk a vysloužila si za něj srovnání s Arthurem Russellem i Holy Herndon, s níž Pramuk již dříve spolupracovala. „Debutové album Lyry Pramuk se pouští do vnitřního zkoumání a odhaluje mnohosti duše,“ napsal o desce Pitchfork. Jen pár dní před vystoupením na Luchmeatu vydá Pramuk remixové album Delta s reinterpretacemi písní z Fountain, na němž se podíleli třeba Hudson Mohawke, Ben Frost nebo Caterina Barbieri.

Dadub + FAX present Hypersynchronous AV live

Hypersynchronous je audiovizuální improvizace inspirovaná stejnou měrou dějinami bass culture a postapokalyptickými scénáři, které se momentálně zdají velmi blízké. Monstrózní nízké frekvence, sci-fi atmosféra, primordiální pulzující beaty projektu Dadub a vizuální mistrovství FAX bude synchronizovaně aktivovat neutrony, těla i vnitřnosti vstříc kolektivnímu zážitku v dubu. Duo zvukových mágů Dadub a oceňovaný vizuální umělec Andrea FAX Familiari přiváží světovou premiéru svého nejnovějšího projektu.

Dadub tvoří duo zvukových mágů Daniele Antezza (Inner8) a Marco Donnarumma, kteří patří ke špičce dub techna od konce předminulé dekády. Potkali se v Berlíně, kde spolu založili Artefacts Mastering Studio, v němž masterují všechny nahrávky kultovního labelu Stroboscopic Artefacts. Tam také v roce 2013 vyšla deska You Are Eternity, která míchá temné dub techno s ambientními atmosférami. Kromě nahrávek pod společným jménem vydávají oba producenti také sólové počiny. Andrea FAX Familiari je vizuální umělec, který prozkoumává vnímání zvuku, způsob, jakým ho lze ztvárnit a popsat pocit, který vzbuzuje, geometrickými strukturami. Familiari má za sebou interaktivní instalace, vystoupení, fotografie i geometrii. Na Lunchmeat přiváží ve světové premiéře audiovizuální show Hypersynchronous inspirovanou stejnou měrou dějinami bass culture a postapokalyptickými scénáři, které se momentálně zdají velmi blízké. Monstrózní nízké frekvence, sci-fi atmosféra, primordiální pulzující beaty a vizuální mistrovství FAX bude synchronizovaně aktivovat neutrony, těla i vnitřnosti vstříc kolektivnímu zážitku v dubu.

Marco Donnarumma present Corpus Nil 

Corpus Nil je performance pro lidské tělo a stroj s umělou inteligencí, která zpochybňuje hranice mezi člověkem a strojem. Nahé tělo, částečně lidské a částečně strojové, leží na pódiu prospojené s performerem skrze biofyzické sensory. V nestálé smyčce se tělo a stroj vzájemně ovlivňují a není jasné, zda nové tělo je dost lidské nebo zda tradiční slovo „člověk“ ještě stačí na jeho popis. Umělec, performer a vědec Marco Donnarumma používá médium lidského těla, aby kriticky mluvil o rituálech, moci a technologii.

Umělec, performer a vědec Marco Donnarumma používá médium lidského těla, aby kriticky mluvil o rituálech, moci a technologii. Od začátku tohoto tisíciletí míchá platformy nového média, současného performativního umění a počítačovou hudbu, aby vytvořil znepokojující umělecké objekty. Manipuluje těla, vytváří choreografie, sestavuje technologická zařízení a skládá zvuky. Různé disciplíny a média spojuje do jednotné, smyslné a nekompromisní estetiky. Donnarumma posledních patnáct let neustále vystupuje ve velkých i nezávislých divadlech, koncertních halách, festivalech a muzeích celého světa. Jeho repertoár obdržel četná ocenění.

Za Corpus Nil je Marco Donnarumma držitelem Ceny za výjimečnost v oblasti Sound Artu na Prix Ars Electronica 2017. Je to performance pro lidské tělo a stroj s umělou inteligencí. Nahé tělo, částečně lidské a částečně strojové, leží na pódiu. Biofyzické senzory jsou připojené k údům performera a snímají tělesné elektrické výboje a zvuky těla a posílají je do stroje. Stroj zároveň reaguje na pohyby těla. V nestálé smyčce se tělo a stroj vzájemně ovlivňují a není jasné, zda nové tělo je dost lidské nebo zda tradiční slovo „člověk“ ještě stačí na jeho popis.

Helena Hauff

HelenaUvítejte samotnou královnu temného techna. Helena Hauff se proslavila DJskými sety, v nichž míchá kyselinové electro se zničujícími kovovými beaty. Jako producentka vytváří Hauff techno a electro doslova vysvlečené na základní stavební elementy. Často k tomu používá analogové nástroje a dnešní klubovou hudbu vrací do syrových časů acid houseu přelomu osmdesátých a devadesátých let.

Uvítejte samotnou královnu temného techna. Na klubové scéně se Helena Hauff pohybuje už skoro dekádu. Začala jako DJka v hamburském klubu Golden Pudel, kde uváděla noc nazvanou Birds and Other Instruments. V roce 2013 debutovala EPčkem Action Reactio. Její dlouhohrající debut Discreet Desires vyšel péčí vydavatelství Werkdisc o dva roky později a sklidil velkou chválu kritiky. Jako producentka vytváří Helena Hauff techno a electro doslova vysvlečené na základní stavební elementy. Často k tomu používá analogové nástroje a dnešní klubovou hudbu vrací do syrových časů acid houseu přelomu osmdesátých a devadesátých let. V zálibě ale má také EBM nebo industrial. Její druhé album Qualm vydali na Ninja Tune v roce 2018 a track Hyper-Intelligent Genetically Enriched Cyborg byl zařazen mezi nejlepší elektronické skladby roku na Pitchforku. Proslavila se DJskými sety, v nichž míchá kyselinové electro se zničujícími kovovými beaty. Koncertovala po celém světě a šéfuje vlastnímu labelu Return to Disorder.

Aquarian & Jakub Pešek AV live

for a dying planet, nekompromisní dílo, které spojuje nepříjemné minimalistické vizuály s temným ambientem a noisem,Vlivy klubové hudby z Londýna, Detroitu a Berlína s hybridními, zmutovanými verzemi rave se potkávají v tvorbě producenta a DJe jménem Aquarian. Jeho syrové, bezprostřední a strhující tracky jsou určené k přímé spotřebě na tanečním parketu. Kanadský rodák usazený v Berlíně čerpá z hudby obou stran Atlantiku, electro ve stylu klasiků Drexciya organicky míchá se starým junglem nebo grimem. Na letošním ročníku festivalu ho doprovodí samotný šéf Lunchmeatu a oceňovaný VJ Jakub Pešek.

Vlivy klubové hudby z Londýna, Detroitu a Berlína s hybridními, zmutovanými verzemi rave se potkávají v tvorbě producenta a DJe jménem Aquarian. Jeho syrové, bezprostřední a strhující tracky jsou určené k přímé spotřebě na tanečním parketu. Kanadský rodák usazený v Berlíně čerpá z hudby obou stran Atlantiku, electro ve stylu klasiků Drexciya organicky míchá se starým junglem nebo grimem. Aquarian prorazil díky triu desek pro label UNO NYC na začátku minulé dekády a od té doby vydává hudbu na svém vlastním vydavatelství Hanger Management, a nebo spolupracuje s producentem Deapmashem pod hlavičkou AQXDM (Bedouin Records, Houndstooth). Jeho energický a eklektický styl míchání pronikl do míst jako je Berghain, De School, Tresor nebo Unsound Festival. Na Lunchmeatu doprovodí Aquariana sám šéf festivalu Jakub Pešek, který používá laser synchronizovaný s projekcí.

Fraction presents Ritual for a dying planet AV live

Oslavme spolu konec světla. Audiovizuální projekt Ritual for a dying planet je nekompromisní dílo, které spojuje nepříjemné minimalistické vizuály s temným ambientem a noisem, vhodnými žánry pro zachycení obrazu nadcházející ekologické apokalypsy, do níž míří naše civilizace. Na Lunchmeatu ho ve světové premiéře uvede Fraction alias Eric Raynaud, umělec operující v oblasti nových médií, který se zaměřuje na vtahující audiovizuální zážitky.

Fraction je Eric Raynaud, umělec operující v oblasti nových médií, který se zaměřuje na vtahující audiovizuální zážitky. Na letošním Lunchmeatu předvede svůj nový AV projekt Ritual for a dying planet, nekompromisní dílo, které spojuje nepříjemné minimalistické vizuály s temným ambientem a noisem, vhodnými žánry pro zachycení nadcházející ekologické apokalypsy, do níž míří naše civilizace.

Po osmi letech v čele indierockové kapely se Eric Raynaud rozhodl v polovině nulté dekády opustit kytaru a distorční pedály a přesedlat na laptop a software. Jeho kariéra elektronického producenta po jménem Friction mu vynesla desky na labelech, jako jsou Shitkatapult, Plastiqpassion nebo Infiné. Před deseti lety se rozhodl propojit hudbu se svojí láskou v nových mediích. Ve svých dílech propojuje digitální materiály různého druhu a je fascinován intenzitou, energií a extází. Spojuje komplexní scénografii a hybridní digitální programování s vizuály, zvukem a fyzickým médiem, snaží se najít spojitost mezi současným uměním a digitálním světem v kontextu radikálního uměleckého zážitku.

GTA Soundsystem & Marek Šilpoch AV live

Nadhled GTA II, barevnost Vice City a komplexita San Andreas, to je ve zkratce projekt GTA Soundsystem. Improvizační sdružení tria českých elektronických hudebníků v sestavě David Herzig, Oliver Torr a Ondra Mikula/Aid Kid používá syntezátory, drum machines, samplery a další nástroje, aby ze společných barev vytvořili nové odstíny. Na Lunchmeatu je doprovodí vizuální umělec Marek Šilpoch specializující se na světelné instalace.

Nadhled GTA II, barevnost Vice City a komplexita San Andreas, to je ve zkratce projekt GTA Soundsystem. Improvizační sdružení tria českých elektronických hudebníků si ze slavné videoherní série bere styl i otevřenost přístupu. David Herzig, Oliver Torr a Ondra Mikula/Aid Kid spolu poprvé hráli na čtyřhodinové pop-up performanci v Café Fra, kterou ale rázně ukončila policejní hodina a tak je napadlo scházet se v této sestavě častěji. Jejich ovladači jsou syntezátory, drum machines, samplery a další nástroje, které jsou jejich společnou vášní. Každý z tria má za sebou skvělý rok – David Herzig vydal pod jménem Lotus Wash album Field Theory plné bublajících modulárů. Kromě toho hraje na basu v Bert & Friends nebo Metastavech. Aid Kid v únoru přidal do své diskografie chválenou novinku Collection a podílel se na nové desce projektu Kittchen. Oliver Torr pak natočil Fragility of Context a dal dohromady kompilaci Trans Europe Postal Express. S GTA Soundsystem se rozhodli ze společných barev vytvořit nové odstíny. Doprovodí je vizuální umělec Marek Šilpoch, který se specializuje na světelné instalace. Kurátoroval festival Signal a vystavoval v The Chemist Gallery. Je také členem uskupení XYZ s Oliverem Torrem a Dominikem Janíčkem. 

Collectif Coin presents MA AV live

„Realita je digitalizovaný obrázek vnějšího světa,“ tvrdí Collectif Coin, transdisciplinární laboratoř z Grenoble, která operuje ve všech možných uměleckých disciplínách i jejich definicích. Společně vytvářejí monumentální performance a vtahující světelné instalace, které stojí na víře, že technologie by měly vždy sloužit ideám. Na Lunchmeatu předvedou Collectif Coin svůj nejnovější projekt MA – úchvatný mix světelného designu a elektronické hudby.

Umělecká laboratoř z francouzského Grenoble Collectif Coin se zabývá produkcí jak monumentálních show, tak i intimních instalací. Soustředí se na vytváření transdisciplinárních děl se speciálním zamřením na digitální umění. Hlavními tématy Collectif Coin jsou tělo, zvuk a světlo. Umělecký ředitel Maxime Houot je proslulý hudebník, stage designer a neúnavný kutil v oblasti elektroniky a mikrokontrolerů. Vytváří přístroje, které digitálně mapují prostor, a pak je využívá tak, aby zapadly do prostoru, v němž se nachází instalace. Odráží jeho naivní, zasněné vize světa, které jsou zároveň okouzlující i komplikované. Jeho vzdělání v oblasti lékařství mu pomáhá neustále si klást otázky, obdivovat svět, který se kolem něj vyvíjí a přijímat to jako zdroj inspirace. Na Lunchmeatu představí Collectif Coin svůj nový projekt MA – uchvacující mix světelného designu a elektronické hudby, který si klade otázky naší reprezentace světa a prázdnoty, jež nastane, když se přestaneme ptát.   

AYA & Sweetmother AV live

Lidská bytost z pohoří Penniny, Aya je experimentální producent/ka z Manchesteru, jejichž hudba čerpá z kulometných breakbeatů devadesátkového hardcore i extatických momentů vytržení ambientu. Jejich dílo se zabývá transfigurativní silou zážitku a paměti na fyzické tělo. Na Lunchmeatu vystoupí poprvé v doprovodu Sweatmother, londýnské filmařky používající experimentální techniky a hybridní dokumentární kinematografii. Společně budou oslavovat jinakost.

Lidská bytost z pohoří Penniny, Aya je experimentální producent/ka z Manchesteru, jejichž hudba čerpá z kulometných breakbeatů devadesátkového hardcore i extatických momentů vytržení ambientu. Jejich dílo se zabývá transfigurativní silou zážitku a paměti na fyzické tělo. Aya v minulosti vydávali svoji znepokojivou verzi futuristické dance music na význačných labelech jako Tri Angle Records, Astral Plane Recordings nebo Wisdom Teeth a sklízeli nadšení hudební kritiky. V roce 2019 vyhráli cenu WIP udělovanou stanicí NTS pro mezinárodní naděje. Na Lunchmeatu vystoupí poprvé v doprovodu Sweatmother, londýnské filmařky používající experimentální techniky a hybridní dokumentární kinematografii s neprofesionálními herci. Sweatmother se snaží vytvářet alternativní narativy zasazené v komunitách a subkulturách a dávat hlas těm, kteří nejsou slyšet. Motivy těla a pohledu vrací ženám a genderově nonkonformním identitám a vymazává objektivizaci a oslavuje odlišnosti.

Frank Bretschneider

Hudebník, skladatel, vizuální umělec a legenda v oblasti experimentální elektroniky, Frank Bretschneider pracuje nejčastěji se sine waves a hlukem jako zdrojovým materiálem. Na konci devadesátých let spoluzakládal kultovní label Raster. Pierce Warnecke je americký sound a video umělec usazený v Evropě, který spolupracuje s hudebníky jako je například Keith Fullerton Whitman. Nejnovější spolupráce s Frank Bretschneiderem se jmenuje No Content a je to zároveň dadaistická hříčka i vizuální mindfuck nalezených obrazů, který odráží smyslové přetížení života v moderní civilizaci.

Hudebník, skladatel, vizuální umělec a legenda v oblasti experimentální elektroniky, Frank Bretschneider pracuje nejčastěji se sine waves a hlukem jako zdrojovým materiálem. Inspirován žánrem science fiction pustil se v osmdesátých letech do experimentů s páskami, syntezátory a modifikovanými kytarami, zároveň ale prozkoumával možnosti propojení hudby a videoartu. V roce 1995 spoluzaložil label Rastermusic, který se o čtyři roky později proměnil v raster-noton, kultovní značku pro elektronickou hudbu. Kromě toho Bretschneider vydával i na značkách 12k, Line, Mille Plateaux nebo Shitkatapult. Na Lunchmeat se spojí s Piercem Warneckem, sound a videoumělcem, který se pohybuje v oblasti performance, instalací i kompozice. Kromě své sólové tvorby často spolupracuje právě s Bretschneiderem, Keith Fullerton Whitmanem a dalšími. Jeho dílo bylo k vidění na festivalech jako CTM, MUTEK, Elektra, Sonic Acts a další. Hudbu vydával take na raster-media and Room40.

Byetone AV live

Olaf Bender aka Byetone je zásadní postavou v dějinách německé elektronické hudby posledních čtyř dekád. Byl členem experimentální východoněmecké skupiny AG Geige, kde se seznámil s Frankem Bretschneiderem, s nímž založil v roce 1996 label raster. Z něho se později stal raster-noton, zásadní label pro současnou experimentální elektroniku. V jeho minimalistické rytmické hudbě se odráží láska k drajvu rockovém hudby, takže se jeho nahrávky obejdou bez zbytečného procesingu a dekorací, je to archaická, rebelská hudba plná energie.

Olaf Bender aka Byetone je zásadní postavou v dějinách německé elektronické hudby posledních čtyř dekád. Byl členem experimentální východoněmecké skupiny AG Geige, kde se seznámil s Frankem Bretschneiderm. Po pádu Berlínské zdi začal pracovat v hudební distribuci a v roce 1996 s Bretschneidem založil label rastermusic, který se později spojil se značkou noton Carstena Nicolaie a vznikl kultovní label raster-noton. Bender nejen že ho řídil, ale také se staral o jeho unikátní design. Byl také členem skupin Produkt nebo Signal a produkoval vlastní hudbu pod jménem Byetone. Jeho první sólová nahrávka vyšla nicméně až v roce 2008. V jeho minimalistické rytmické hudbě se odráží láska k drajvu rockovém hudby, takže se jeho nahrávky obejdou bez zbytečného procesingu a dekorací, je to archaická, rebelská hudba plná energie. Byetone také vytvořil remixy pro Modeselektor nebo VCMG (Vince Clark and Martin L. Gore). Když se před čtyřmi lety raster-noton rozpadl, vytvořil Bender znovu značku raster, stará se o katalog raster-noton a vytváří instalace. Jedna z nich Raster.Labor měla premiéru na CTM Festivalu.

Lyra Valenza AV live

Za projektem Lyra Valenza se skrývají Jens Konrad a Hjalte, dvojice elektronických hudebníků z Kodaně. Jejich pulzující hybrid zlomyslné elektroniky čerpá inspiraci z jungle, footwork, hardcore a vytváří futuristickou atmosféru. Jejich nadšení pro sci-fi vesmíry a energickou koncertní show dostala na novou úroveň spolupráce s francouzskou videoumělkyní Camille Doussy.

Za projektem Lyra Valenza se skrývají Jens Konrad a Hjalte, dvojice elektronických hudebníků z Kodaně. Jejich pulzující hybrid zlomyslné elektroniky čerpá inspiraci z jungle, footwork, hardcore a vytváří futuristickou atmosféru. Svojí tvorbou rozmazávají hranice mezi přímočarými tanečními motivy a mutantími efekty z vnějšího vesmíru. Jejich potížistické koláže plné roztodivných samplů ožívají na koncertních vystoupeních, které jim dávají šanci rozvinout bohatství textur i rytmů jejich studiové práce do světa interakce z masa a kostí. Jejich nadšení pro sci-fi vesmíry a energickou koncertní show dostala na novou úroveň spolupráce s francouzskou videoumělkyní Camille Doussy, která vytváří i jejich videa a doprovázela je i na jejich zatím největším koncertním „zářezu“ na festivalu v Roskilde v roce 2018.

Oscar Mulero presents Monochrome AV

Oscar Mulero je legendární techno producent a DJ z Madridu, který má za sebou více než tři dekády hraní a velkého vlivu na globální taneční scénu. Proslavil se hlavně svými tvrdými techno sety, na Lunchmeat nicméně přiváží svůj audiovizuální projekt Monochrome, který ukazuje klidnější a víc deep stránku jeho techna. Monochrome vytvořil ve spolupráci s vizuálními umělci Nazarem Soaresem a Javierem Bejaranem a s pomocí obrázků, syntezátorů, drum machine a četných efektů vytváří zadumané krajiny IDM.

Oscar Mulero je legendární techno producent a DJ z Madridu, který má za sebou více než tři dekády hraní a velkého vlivu na globální taneční scénu. DJovat začal už v roce 1988 a na začátku následující dekády otevřel v Madridu The Omen Club. Provozuje labely Warm Up Recordings and Pole Recordings, byl také členem sdružení Member of Mayday. Jeho DJská kariéra je stejně dlouhá jako evoluce moderní taneční hudby, vždy vstřebával nové trendy a držel prst na tempu doby. Hrál obří akce, ale vyhledával i experimenty. Začátek jeho lásky k audiovizuálnímu umění se datuje do roku 2013, kdy startují jeho četné AV projekty pod jmény Light and Dark, Biolive a Monochrome. Právě tu poslední jmenovanou uvede na Lunchmeatu, ukazuje v ní klidnější a víc deep stránku svého techna. Monochrome vytvořil ve spolupráci s vizuálními umělci Nazarem Soaresem a Javierem Bejaranem a s pomocí obrázků, syntezátorů, drum machine a četných efektů vytváří zadumané krajiny IDM.

Jan Kulka presents Pramítačka 2.0 AV live

Nové světy filmu objevené unikátní projekční technologií. Jan Kulka je autorem prakinematografických aparátů, zařízení odkazujících na prapůvod kinematografie. Pramítačka je speciální promítací aparát stvořený za účelem prakticky osahávat a prozkoumávat oblasti filmu, které byly doposud technicky nedostupné. Pramítačka přináší úplně nové možnosti a radikálně odlišné způsoby, jak se dívat, chápat a pracovat s filmovým materiálem.

Nové světy filmu objevené unikátní projekční technologií. Jan Kulka je autorem prakinematografických aparátů, zařízení odkazujících na prapůvod kinematografie. Pramítačka je speciální promítací aparát stvořený za účelem prakticky osahávat a prozkoumávat oblasti filmu, které byly doposud technicky nedostupné. Je konkrétním zhmotněním úvah nad médiem samotným a živým filmovým představením. Je schopná promítat veškeré klasické filmové formáty, ale současně také širokou škálu dalších materiálů – například obinadla, izolepu, krajky, bublinkovou fólii, pokladní pásky apod. Pramítačka přináší úplně nové možnosti a radikálně odlišné způsoby, jak se dívat, chápat a pracovat s filmovým materiálem, ale také se samotným aktem promítání a celým kreativním procesem. Na Lunchmeatu uvede Jan Kulka novou verzi své Pramítačky, kterou doprovází i jeho původní zvukový doprovod.

Podobné příspěvky

Pražský klub Modrá Vopice je tady hezkou řádku let. Nezdá se, ale je to tak!

Afri

Slovenské hudební hvězdy míří na festival Mezi ploty

Jaroslav Hauer

Prago Union koncertují o sto šest napříč republikou  

Afri