Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Hudba Kultura Reportáže Zprávy z Prahy

Kachna a vepřové koleno mi dává sílu říká klavírní virtuóz Maksim Mrvica .

“V Praze jsem teprve po třetí, ale díky tomu, že jsme byli léta součástí jednoho státu, tak si tady připadám skoro jako doma. Kuchyně je podobná té naší na severu Chorvatska, kterou si dopřávám bohužel jen občas, neboť hodně času trávím na turné po světě. Z Prahy odlétám do Londýna, takže další vystoupení v Hybernii už nebude, ačkoliv byla vyprodána,” vysvětlil svým zklamaným fanouškům a fanynkám klavírní virtuóz Maksim Mrvica. Producenti proto hledají větší sál.

Po ubytování v klidném rodinném hotelu spěchal hned cvičit na klavír Petrof, který je sice “tvrdší”, ale v českých koncertních sálech stále žádaný. Brzy se prý může dotáhnout na světovou konkurenci. Nejrychlejší klavírista světa si rád jen tak pro radost zahrál i v Galerii Myslbek mezi nakupujícími. ” Je to skvělý nápad umístit ve veřejném prostoru volně piána, vždyť bez hudby by byl život omylem, musím souhlasit v tomto bodě s Friedrichem Nietzschem,” dodal s úsměvem.

Klasická úprava Bohemian Rhapsody od Queen zpestří první polovinu koncertu dominovanou Letem čmeláka, který známe hlavně v podání Felixe Slováčka na saxofon, ačkoliv původně byla Rachmaninovem komponována pro klavír. Druhá polovina nabídne naopak moderní verzi slavných pasáží z Novosvětské symfonie Antonína Dořáka, ale také Mission Imposible.

“To by byl nefér souboj,” podotkl na dotaz, co říká klavíristům se šesti prsty prezentovaným v jednom dystopickém americkém sci-fi a šel se raději posilnit steakem. Svíčkovou s knedlíkem a pivem zatím nestihl a chce ji zkusit při příští návštěvě stověžaté, mozartovské “Matky měst”. Pražané Wolfgangovi rozuměli a vypadá to, že porozumí i Maksimovi. Těší se totiž mimo jiné na Rudou Marii v Národním divadle. “Že si lidé prozpěvují árie při odchodu z premiéry, tak to také o něčem svědčí,” přiznal se do Prahy evidentně zamilovaný umělec. (mr)
Maksim_Mrvica
_____

Podobné příspěvky