Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Literatura

JAK TO DNES VYPADÁ NA SLOVÁCKU?

V nakladatelství Bizbooks vyšla unikátní kniha Slovácko sa nenudí (349 Kč), která je volně inspirovaná kultovním galuškovským cyklem a popisuje putování po kouzelném vinařském kraji. Autorem je Marek Šalanda.

JAK TO DNES VYPADÁ NA SLOVÁCKU? MAJÍ TAM JEŠTĚ VESELÉ PŘÍBĚHY?

Pobavte se nad neobvyklým dobrodružstvím plným slováckého humoru a rozverných příhod, které se staly ve slováckých dědinách, a to nejen místním lidem, ale i autorovi samotnému. Kniha se věnuje životu v nádherném českém regionu. Inspiruje se kultovními knihami Slovácko sa súdí a nesúdí a mapuje danou oblast a dnešní obyvatele.

Cílem mých cest jsou lidé. Chodím od návštěvy k návštěvě, sbírám povzbuzující doušky humoru a kapky staré moudrosti ukryté v příbězích a snažím se o ně podělit s ostatními. Moje druhá kniha Slovácko sa nenudí popisuje putování po kouzelném vinařském kraji. Setkal jsem se s více než dvěma sty lidmi, vyslechl jsem stovky veselých historek, zapsal je v dnešní autentické podobě nářečí a vybral z nich ty nejlepší,“ popisuje autor Marek Šalanda, bývalý investigativní novinář, který se též věnoval krizovému managementu a marketingu. Dnes je znám především jako cestovatel a výjimečný pěší poutník.

Kniha se trefuje do několika současných trendů – nízkorozpočtového cestování, pěšího poutnictví, objevování krás vlastní země a jejích regionů. Cestování po vlastních nohách a po vlastní zemi může být totiž velmi objevné a hlavně srdce naplňující. 

Mgr. Marek Šalanda
Muž, který si prošel mozaikou profesí. Od matematiky a fyziky přešel ke studiu geografie a historie. Odtud k počítačům, především k softwaru, a to jako redaktor počítačových časopisů. Poté vše spojil a věnoval se ekonomice a chvíli také investigativní žurnalistice. Pak se začal specializovat na management a rozjezd nových značek a projektů na trhu. Věnoval se i krizovému managementu. Nyní ve své vlastní firmě pomáhá zákazníkům s obchodem a marketingem. Celý život se věnuje publicistice, nyní píše povídky pro rozhlas, články věnované cestování a knihy. Již od svých čtrnácti let cestuje. Dlouhá léta to bylo na kole. Při každé cestě se kilometry počítaly na tisíce. Nejdelší měla deset tisíc kilometrů a trvala pět měsíců. Poslední roky začal chodit pěšky. Zdolává sice stovky kilometrů, ale říká, že to neměří. Důležitá jsou pro něj setkání s lidmi. Jejich vzpomínky a příběhy, se kterými jsou spjatí. Každá z jeho cest má nějaké historické, nebo geografické téma – hranice mezi Moravou a Čechy, česko-slovenská hranice, po stopách rodu Šalandů, Slovácko, objevování Lašska apod.

__________________________________________________________________________________

Produkce skupiny Albatros Media a.s. pokrývá více než 17 % nakladatelského trhu v České republice; každoročně uvede na trh cca 2 500 nových knih. Vedle osmnácti samostatných nakladatelství (Albatros, CooBoo, Motto, Domino, XYZ, CPress, ComputerPress, BizBooks, Edika, Management Press, Mladá fronta, B4U Publishing, Fragment, Egmont, Kniha Zlín, Vyšehrad, Panteon a Valer) vlastní také vydavatelství audioknih Voxi, prodejce elektronických knih Palmknihy.cz a vydává knihy v rámci partnerského projektu Edice České televize.

Jana Fikotová

Podobné příspěvky

Mladý čech svým románem ohromil USA

Jaroslav Hauer

Tatra kolem světa

Afri

Příběhy z plzeňských kostelů vypráví o zázracích i čertovské nepleše

Afri