Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Občansko Právní Poradna

Službu VašeStížnosti.cz spustil dTest v říjnu 2013

PPL

dTest už více než sedm let pomáhá spotřebitelům řešit spory s podnikateli. Od té doby pomohl spotřebitelům v téměř sto tisících případů a jenom za loňský rok řešil na devatenáct tisíc stížností. Spotřebitelé se takto na dTest nejčastěji obracejí s problémy ohledně e-shopů a dalších smluv uzavřených přes internet.           

Ve dvacátém prvním století je jednoduchá a plně elektronická služba pro smírné řešení spotřebitelských problémů nezbytností. Takový postup je efektivní a vyžaduje jej i rozvoj tuzemské e-commerce v posledních letech. „Spotřebitel, který dennodenně nakupuje online, potřebuje mít k dispozici službu, jež mu ve stejném prostředí umožní řešit případný problém s obchodníkem. Proto již několik let bezplatně poskytujeme službu VašeStížnosti.cz,“ říká Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

DtestLoňský rok byl vzhledem k probíhající pandemii onemocnění covid-19 specifický v tom, že se urychlil přesun spotřebitelů na internet. Podíl spotřebitelů, kteří narazí na problém s obchodníkem v online prostředí, oproti těm, již s ním jednají osobně, roste každoročně, avšak omezení osobních kontaktů v roce 2020 tento rozdíl výrazně zvětšilo. V podaných stížnostech se jasně odrážela protiepidemická opatření, která nepochybně přispěla ke změně chování spotřebitelů.

Kromě e-shopů a internetových služeb dTest vloni zaznamenal řadu problémů také v dalších tradičních oblastech, jako jsou telekomunikace nebo energetika. Potíže měli spotřebitelé rovněž s rušením kulturních akcí či zájezdů v souvislosti s vydáváním voucherů. Spory se často týkaly nevrácení peněz v případech, kdy byli spotřebitelé takzvanými chráněnými osobami, tedy například seniory nebo matkami samoživitelkami. „Nezákonný postup vůči těmto spotřebitelům je z našeho pohledu zvláště problematický, protože výpadek v řádech tisíců korun pocítí velmi tvrdě,“ konstatuje Eduarda Hekšová.

Využití služby smírného řešení sporů VašeStížnosti.cz je pro spotřebitele velmi snadné. Na webu www.vasestiznosti.cz vyplní do formuláře všechny podstatné informace, které následně právně zhodnotí poradci dTestu a kontaktují podnikatele. Těm je k dispozici zcela nové rozhraní podnikatel.dtest.cz, jehož prostřednictvím mohou na stížnost reagovat. Vedle řešení individuálních problémů slouží VašeStížnosti.cz jako databáze zkušeností jak pro spotřebitele, tak i podnikatele.

Lucie Korbeliusová

dTest, o.p.s., je největší českou spotřebitelskou organizací, která v ČR působí již od roku 1992. Je vydavatelem spotřebitelského časopisu dTest, na jehož stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů produktů, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o spotřebitelských právech a rady, jak tato práva účinně uplatňovat. 

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. 

Podobné příspěvky

Srovnání majonézových salátů – kvalitní se obejdou bez barviv i látek zvýrazňujících chuť

Afri

Jaké jsou nejčastější omyly zákazníků při reklamacích

Afri

Na co si dávat pozor při výběru skipasu

Afri