dTest vyzval senátory ke schválení novely zákona o elektronických komunikacích zavádějící mimo jiné přísnější pravidla pro telemarketing. Na program schůze Senátu, která začíná ve středu 21. července 2021, je zařazena i novela zákona o elektronických komunikacích. Byť jde o velmi rozsáhlou novelu, spotřebitelská organizace dTest ji hodnotí v části týkající se práv spotřebitelů. I tato je poměrně obsáhlá, přitom její přínosy pro spotřebitele jsou nezpochybnitelné. Avšak i zde se našel bod, který je některými označován za sporný. O co se jedná? O snahu zavést jasná a přísnější pravidla pro obtěžující marketingová volání.
Snaha zavést jasná a přísnější pravidla pro obtěžující marketingová volání
Mnozí spotřebitelé již odmítají přijímat hovory, když jim volá neznámé číslo. Důvod je jasný – nechtějí být zavaleni často pochybnými nabídkami zboží a služeb. „Marketingová volání jsou spotřebiteli vnímána jako vysoce obtěžující. Jenže když si spotřebitel na takovou praktiku konkrétního obchodníka stěžuje, je dnes téměř nemožné prokázat případné porušení zákona a rovněž jej potrestat,“ vysvětluje Eduarda Hekšová. Proto byla připravena novela zákona o elektronických komunikacích, která posiluje nejen v této oblasti práva českých spotřebitelů.
„Vyzvali jsme proto senátorky a senátory, aby při projednávání novely zákona o elektronických komunikacích podpořili české spotřebitele a posílili jejich ochranu tím, že schválí navrhovaná pravidla. Tak jak navrhuje i Ústavně-právní výbor Senátu,“ uzavírá Eduarda Hekšová.
Lucie Korbeliusová
dTest, o.p.s. je největší českou spotřebitelskou organizací, která v ČR působí již od roku 1992. Je vydavatelem spotřebitelského časopisu dTest, na jehož stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů produktů, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o spotřebitelských právech a rady, jak tato práva účinně uplatňovat.
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání.