Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Motosport

Co stojí světový motorsport? Autodromu v Mostě pomáhá, ale musí si na něj vydělat

most-autodrom

Mostecký autodrom hostil v minulém roce poprvé ve své historii hned dvě mistrovství světa, podařilo se uskutečnit také světový šampionát cestovních vozů a řadu dalších atraktivních podniků. Česká republika se tak stala opět důležitou součástí světového motorsportu. Co všechno to obnáší, a jak pomáhají tyto aktivity v mosteckém regionu, vysvětluje Josef Zajíček, předseda představenstva Autodrom Most a.s.

Splnilo pořádání podniků jako mistrovství světa superbiků Vaše očekávání?

truckymostI přes všechna covidová omezení, která nám ubrala velkou část návštěvníků, jsme s uplynulou sezónou spokojeni. V mnohém to pro nás byla premiéra, ale všechno jsme zvládli a jsme tak skvěle připraveni na novou sezónu, v které se pevně věřím všichni už vrátíme do normálu před pandemií.

V čem vidíte hlavní přínos při pořádání takových podniků?

To bych rozdělil do několika úrovní. Jednak přínos pro samotný autodrom, pro který to znamená velké zintenzivnění prací na neustálém vylepšování dráhy i celého areálu. Naučili jsme se také fungovat na vrcholné profesionální úrovni, protože požadavky na pořádání mistrovství světa jsou opravdu vysoké. Pro region a město Most to znamená velkou pozornost, návštěvnost, propagaci a samozřejmě i finance, protože návštěvníci se musí někde ubytovat, stravovat a další. 

Je to vůbec rentabilní, nebo jde spíše o image, která přitáhne další zákazníky a zajistí okruhu provoz?

Samotný závodní víkend pro autodrom není rentabilní, ale jde o dlouhodobé hledisko. Přinese nám to pozornost, jinou diváckou strukturu, nové komerční klienty, kteří si dráhu pronajímají a další. 

 

Takže zjednodušeně řečeno, aby mohly být velké akce, musí si na ně autodrom vydělat každodenním komerčním provozem?

Ano. Velká část jsou naše investice, ale samozřejmě ani bez pomoci kraje a státu by to nešlo. Minulý rok se to podařilo, a věřím, že i následující roky budeme úspěšně spolupracovat a že ani diváci nás v tom nenechají a přijdou. Ale matematika je jasná: vyděláváme na týdenním provozu, na pronajímání dráhy agenturám, pořádání tréninků a testů. Získané finance investujeme do dráhy, která je náš výrobní prostředek, a také do závodních víkendů, které jsou po personální, technické a dalších stránkách extrémně finančně náročné.

V čem vidíte další potenciál růstu autodromu?

Náš růst není neomezený. Když zohledníme sezónní podmínky, denní provoz, tak máme poměrně jasně dané časy, v nichž můžeme fungovat, a které můžeme obchodovat. Možný potenciál je pak tedy už jen v získávání lukrativnějších celoročních partnerů, kteří chtějí být na okruhu vidět. Díky neustále se zlepšujícím službám je možnost i zvyšovat nájemné, ale to také nejde do nekonečna. Jinak ale autodrom nenafoukneme a den má také jen omezený počet hodin. Přesto se nám daří dlouhodobě růst, i když covidový rok znamenal samozřejmě propad.  

Organizace s takovým záběrem zasahuje i do společenského dění. Jak hodnotíte spolupráci s městem, krajem a vůbec podporu České republiky v tomto směru?

S krajem spolupracujeme velmi dobře a jsem rád, že nejde jen o finanční podporu, i když ta je samozřejmě velmi důležitá. Jsme také partnerem Ministerstva pro místní rozvoj, Národní sportovní agentury a spolupracujeme i s agenturou CzechTourism. Jsme moc rádi, že se nám daří spolupráci neustále rozvíjet, stát v tom vidí smysl a můžeme se vykázat i jasnými výsledky. S městem Most na tom neustále pracujeme a máme mnohé společné cíle. Autodrom k Mostu patří už téměř čtyřicet let a věřím, že většina místních je hrdá na to, že jejich město se může vykázat areálem s takovými aktivitami. Jsme rádi, že tomu tak je, a doufám, že letošní plánované akce, jako je mistrovství světa superbiků, světový pohár cestovních vozů, nebo 30. výročí Czech Truck Prix, nás v tom ještě více sblíží. 

Jaká je Vaše vize ohledně budoucnosti celého autodromu?

Chci pokračovat v modernizaci autodromu, neustále rozvíjíme náš tým i služby. Cílem je se dostat a udržet mezi světovou špičkou. Máme už za sebou obrovský kus práce. Není to jen díky financím, co do autodromu proudí, ale i díky samotným lidem, kteří zde pracují. Daří se nám postupně posouvat i celkové povědomí o okruhu, což pomáhá i českému motorsportu a celé České republice. 

Organizace s takovým záběrem zasahuje i do společenského dění. Jak hodnotíte spolupráci s městem, krajem a vůbec podporu České republiky v tomto směru?

S krajem spolupracujeme velmi dobře a jsem rád, že nejde jen o finanční podporu, i když ta je samozřejmě velmi důležitá. Jsme také partnerem Ministerstva pro místní rozvoj, Národní sportovní agentury a spolupracujeme i s agenturou CzechTourism. Jsme moc rádi, že se nám daří spolupráci neustále rozvíjet, stát v tom vidí smysl a můžeme se vykázat i jasnými výsledky. S městem Most na tom neustále pracujeme a máme mnohé společné cíle. Autodrom k Mostu patří už téměř čtyřicet let a věřím, že většina místních je hrdá na to, že jejich město se může vykázat areálem s takovými aktivitami. Jsme rádi, že tomu tak je, a doufám, že letošní plánované akce, jako je mistrovství světa superbiků, světový pohár cestovních vozů, nebo 30. výročí Czech Truck Prix, nás v tom ještě více sblíží. 

Jaká je Vaše vize ohledně budoucnosti celého autodromu?

Chci pokračovat v modernizaci autodromu, neustále rozvíjíme náš tým i služby. Cílem je se dostat a udržet mezi světovou špičkou. Máme už za sebou obrovský kus práce. Není to jen díky financím, co do autodromu proudí, ale i díky samotným lidem, kteří zde pracují. Daří se nám postupně posouvat i celkové povědomí o okruhu, což pomáhá i českému motorsportu a celé České republice. 

Radek Laube

Podobné příspěvky

Na co si asi plácli Charouz s Rytmusem? Soutěž o herní set

Jaroslav Hauer

Peugeot již více než 210 let drží krok s dobou

Afri

Libor Podmol při jubilejních FMX Gladiator Games

Afri