Letošní Dakar bude extrémnější než předchozí ročníky
1.12. 2022 – Rallye Dakar 2023 se rozjíždí. Nový kamion pilota Martina Macíka, pojmenovaný Čenda, v Marseille úspěšně prošel technickými přejímkami a spolu s dalšími závodními i doprovodnými vozy vyplouvá ke břehům Saúdské Arábie. Na zadní kapotě má speciální design, o nějž se postarali fanoušci. Míří vstříc jednomu z nejnáročnějších Dakarů, který jsme za poslední léta zažili. Organizátoři potvrdili, že jeho trasa povede dosud neobjevenými dunami Pusté končiny, v nichž se odehraje i maratonská etapa. Co na nově odhalené informace říká Martin Macík?
Fanoušci popsali Čendu
Těžko v dílnách, lehko na přejímkách
Ze Sedlčan do Marseille a dál lodí směr Yanbu
Noc před přejímkami strávil sedlčanský tým v autech a hned ráno se šlo na věc. „Kontroluje se, jestli závodní auta odpovídají technickým předpisům, plombují se motory, montují se navigace, kamiony se váží, měří, doplňují se polepy, pořadatelé potřebují vidět i bezpečnostní vybavení – helmy, homologace u nehořlavého oblečení posádek. A také administrativní náležitosti,“ říká David Švanda. Po poledni už bylo vše hotovo. „Přejímky proběhly relativně hladce. Žádné zásadní problémy. Chyběly nám jen značky OK a SOS, byly tam, zmizely, to se stane, musíme je doplnit. Nejnapínavější bylo, když jsme se s tátou ztratili při přejezdu z přejímek do přístavu v Marseille. Přijeli jsme úplně poslední. Auta jsme předali pořadatelům a máme hotovo. Snad je tam všechno a na nic jsme nezapomněli,“ řekl Martin Macík. Trajekt naplněný závodními stroji popluje do Yanbu v Saúdské Arábii přibližně 14 dní. Už 29. prosince si závodníci své stroje vyzvednou a absolvují druhou část přejímek.
Očekávání jsou naplněna, zažijeme extrémní Dakar
Mezitím pořadatelé odtajnili trasu příští Rallye Dakar. Martin Macík se s Čendou, ozdobeným startovním číslem 501, a v doprovodu 364 dalších vozidel (včetně 54 kamionů), vydá na trať dlouhou téměř 5000 ostrých kilometrů. Na závodníky čeká 15 náročných závodních dní – prolog a 14 etap, o dvě více než během posledního ročníku. Jezdci se konečně dočkají i výletu do neprozkoumaných dun Pusté končiny, kde stráví 4 dny a ujedou 8 549 km (4 706 km měřených). V písku jedné z největších pouští světa proběhne také maratonská speciálka (11. a 12. etapa). „Očekávání se naplnila. Bude to řežba od samého začátku. Myslím, že nás čeká jeden z nejnáročnějších Dakarů v historii. Hned v úvodu je několik etap dlouhých přes 400 km, den volna se posunul až do druhé části. Navíc, terény se budou často měnit. Ale hlavně, v závěru proběhne maratonská etapa v Pusté končině. Tam se můžete zaseknout na hodiny. Auta dostanou hrozně zabrat. Bude to bolet. Nebude to jednoduché. Ale za mě spokojenost, strašně se těším,“ říká Martin Macík.
Nikola Kužílková
Public Relations in MM Technology
Follow us on:
www.facebook.com/martinmacikjr
www.instagram.com/martinmacikjr