Automobilový festival The Most CLASSIC přilákal v uplynulém víkendu tisíce návštěvníků i majitelů historických aut a nabídl pestrou výstavu a závody historických vozů. Mezi fanoušky na mostecký autodrom zavítal i prezident Petr Pavel. Vítězství v soutěži elegance si na konec rozdělil unikátní Talbot-Lago T26 Figoni et Falaschi (1948) a neméně vzácná Alfa Romeo 6C 2500 SS (1946).
Trofej za eleganci si rozdělily dva automobilové klenoty
Automobilový festival odstartoval už v pátek, kdy si účastníci celé dopoledne užívali dráhu velkého mosteckého okruhu. Odpoledne vyrazili na Scenic drive po nejkrásnějších silnicích Krušných hor a trasa byla zakončena supertestem pravidelnosti na dráze polygonu. „Páteční program jsme měli vyhrazený pro menší skupinku účastníků se zájmem o více času na dráze a ježdění, zatímco sobotu jsme pojali jako hlavní festivalový den pro širokou veřejnost,“ popisuje koncept akce Radek Laube, jeden z organizátorů The Most CLASSIC.
„Mám velkou radost, že se nám akce povedla a do příštího roku budeme intenzivně pracovat na jejím dalším rozvoji. Těší nás, kolik lidí dorazilo a jaký zájem akce vzbudila. Osobně jsem také velkým fanouškem historických vozů, a proto se naše aktivity v tomto směru neomezují jen na autodrom,“ říká Josef Zajíček, předseda představenstva Autodromu Most, který během víkendu slavnostně představil novou trasu vytrvalostní jízdy Oldtimer Express. Jízda, která loni vedla po stopách Orient Expressu z Prahy do Istanbulu se na jaře olympijského roku 2024 vydá do Atén, přesněji řečeno na historickou Olympii.
Radek Laube