Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Internet Technika

Generace Z bude do roku 2025 tvořit 27 % celosvětové pracovní síly

lide
Proč se generace známá jako “Digital Natives” cítí tak pozadu? Začněme tím, že tato pandemie změnila způsob, jak vypadá osobní pracovní prostředí, školení a mentoring. Vzhledem k tomu, že globální pracovní síla nyní pracuje v hybridním nebo vzdáleném prostředí, měla generace Z pravděpodobně omezené příležitosti učit se od kolegů, kteří jim mohou poskytnout kariérní poradenství a naučit je dovednostem na pracovišti, které potřebují, aby se jim dařilo.
generace ZMéně než čtvrtina příslušníků generace Z se považuje za odborníky v oblasti kódování (20 %) a dovedností zaměřených na udržitelnost (16 %). Jsou také jedinou generací v indexu Salesforce, která považuje umělou inteligenci za pět nejdůležitějších dovedností, které by měla mít v příštích pěti letech (73 %), a uvědomuje si její důležitost pro budoucí zaměstnání. Pouze 17 % příslušníků generace Z se však považuje za “pokročilé” v digitálních dovednostech souvisejících s AI.
Generace Z dláždí nové cesty pro vstup na digitální trh práce
V minulosti bylo obtížné získat práci ve firmě bez čtyřletého vysokoškolského vzdělání. Pandemie však ovlivnila zájem generace Z o jeho získání – mnozí příslušníci této generace nyní zvažují, zda se jim časová a finanční investice vyplatí.
Pro podniky, které se zavázaly vyžadovat čtyřleté vzdělání, to vytváří menší počet talentů, které mohou zaměstnávat.
Dobrá zpráva? Talentů je dost, pokud firmy změní své myšlení a nebudou přijímat pouze uchazeče se čtyřletým vzděláním, ale budou klást větší důraz na nábor založený na dovednostech nebo budou brát v úvahu osoby, které hledaly alternativní vzdělávací cesty. Výzkum Salesforce Index ukazuje, že více než třetina nastupujících pracovníků z generace Z, ať už s vysokoškolským vzděláním, nebo bez něj, se “velmi aktivně” účastní vzdělávání a školení, aby získala důležité digitální dovednosti – jde o potenciálně nevyužité talenty, kteří jsou ochotni razit nové kariérní cesty nedotčené jinými generacemi.
Generace Z ukazuje globálním pracovním silám, jakou sílu mají zaměstnanci, když si chtějí vydláždit vlastní cestu pomocí dovedností, které se naučili sami, certifikací a netradičních životních zkušeností. Využitím této po znalostech toužící generace a jejím vyzbrojením správnými zdroji podniky nejen objeví nové talenty, kteří se chtějí naučit žádané dovednosti potřebné k úspěchu ve světě digitální jedničky, ale také vytvoří odolnou pracovní sílu, která bude připravena na budoucí vývoj.

O společnosti Salesforce:
Salesforce, světový lídr v oblasti CRM, umožňuje společnostem spojit se se svými zákazníky zcela novým způsobem. Nezveřejněné služby nebo funkce uvedené v této nebo jiných tiskových zprávách a veřejných prohlášeních nemusí být aktuálně k dispozici a nemusí být nabídnuty včas, popřípadě vůbec. Zákazníci, kteří si zakoupí aplikace Salesforce, se musí o svém nákupu rozhodovat na základě funkcí, které jsou aktuálně k dispozici. Hlavní sídlo společnosti se nachází v San Franciscu, své pobočky má ale také v Evropě a Asii. Více informací naleznete na: www.salesforce.com.
Marcela Vylitová 
Fabián Gradolph

Podobné příspěvky

Je výhodnější tisknout fotografie doma nebo práci přenechat fotolabu?

Afri

Jak se liší podmínky služeb mobilních operátorů pro spotřebitele a ostatní podnikatele

Afri

Navzdory komplikované situaci na trhu Peugeot v ČR drží pozici a sbírá objednávky

Afri