Pohodlně a jednoduše prodat již přečtené knížky a nakoupit snadno jiné. To vše bezpečně a s pohodlím nejkvalitnějších světových e-shopů. Největší online secondhand Knihobot vyrazil do Rakouska a Německa, kde bude působit pod mezinárodní značkou Bookbot. Již v prvních týdnech mu zákazníci obou národů posílají deset tisíc knih týdně, startovací kampaň podporují mimo jiné knihotaxíky, které jezdí po Vídni. Do konce roku by chtěl Knihobot prodat v Rakousku a Německu asi 25 % z celkového objemu prodaných knih.
Hlavní misí Knihobot je změnit fungování knižního trhu a naučit čtenáře vracet knihy zpět do oběhu
„Knižní trh v Rakousku a Německu je v mnoha ohledech jiný než český. Použité knihy se tam prodávají mnohem častěji a jsou běžně k dostání třeba na Amazonu. V tom hlavním se ale podobá tomu našemu v době, kdy jsme s Knihobotem začínali. Všichni cílí na kupující a ignorují výkup, přesto, že je pro fungování naprosto zásadní,“ komentuje Dominik Gazdoš, CEO a zakladatel Knihobotu.
Zákazníci v Rakousku a Německu mohou vracet knihy do oběhu prostřednictvím kurýra a stejně jako v Česku za svoz nic neplatí Fyzická pobočka jak v Rakousku, tak v Německu ale podle Dominika Gazdoše v plánu zatím není.
Po Vídni se prohání knihotaxíky
„Zájem o Booktaxi nás mile překvapil. Každý den díky tomu zaplníme tři čtvrtiny rozvozové kapacity a do nabídky během tří týdnů přibylo tisíce knih z vídeňských domácností. Což je skvělé vzhledem k tomu, že stále nemáme v Rakousku fyzické zastoupení, na místním trhu jsme úplní nováčci a o službě se zákazníci mohou zatím dozvědět pouze ze sociálních sítí nebo na doporučení od známých,“ komentuje spuštění nové služby Dominik Gazdoš.
První tisíce knih a plány o spolupráci
Knihobotu, respektive Bookbotu se dnes z Německa a Rakouska daří získávat asi 10 tisíc německojazyčných knih týdně, počet navíc s každým týdnem roste. Právě dostatečná nabídka titulů je podle Gazdoše klíčová pro hladký start prodejů. V první fázi se na ni tak zaměří Bookbot i v kampaních, které bude mít pod svou taktovkou marketingový tým vedený CMO Radkem Hudákem.
„U re-commerce je získávání zboží od zákazníků stejně důležité, jako jeho prodej. Obě složky musí být v rovnováze a pokud chceme růst na prodejích, musíme umět získávat od domácností dobré knížky,“ vysvětluje Dominik Gazdoš. „Rádi bychom proto do budoucna našim zákazníkům umožnili osobní vracení knih s některým ze silných lokálních partnerů, podobně jako to máme v Česku s Levnými knihami. Aktivně tedy jak v Rakousku, tak Německu hledáme hráče, nejen z knižního prostředí, kteří by do toho šli s námi.“
Plány přitom nejsou skromné. Již na konci roku by Bookbot měl na německých a rakouských trzích prodávat asi čtvrtinu z celkového objemu knížek a v blízké budoucnosti by měly oba trhy významem dohnat ten český.
FAQ
- Všechny knihy jsou nabízeny v prodeji na všech čtyřech trzích, kde Knihobot / Bookbot působí
- V Česku a na Slovensku bude Knihobot nadále Knihobotem, značku Bookbot si vybral pro zahraniční trhy
- Ve Vysočanech se formuje také německy mluvící tým, který zákazníkům Bookbotu poskytuje stejně kvalitní zákaznický servis, na jaký jsou zvyklí uživatelé Knihobotu
O Knihobotu:
Knihobot.cz je největší český knižní secondhand. Vznikl v roce 2019 pod taktovkou Dominika Gazdoše. Kombinuje moderní technologie se zodpovědným přístupem ke knihám z druhé ruky. Jeho hlavní misí je změnit fungování knižního trhu a naučit Čechy vracet knihy zpět do oběhu. Funguje po celé České republice, Slovensku, Rakousku a Německu – knihy dokáže vyzvednout na jakékoliv adrese a stejně tak je kamkoli zaslat. Tituly prodává na bázi komisního prodeje a díky dlouhodobé práci s daty může zajistit tu nejlepší prodejní cenu i rychlost prodeje. www.knihobot.cz
Zuzana Žižková