Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Business

Mladá česká módní značka VUCH cílí na miliardový obrat

kolektiv-vuch

Sázka na hravé puntíky, neotřelé designy, ale i meziroční růst o 130 % či expanze na více než třicet evropských trhů. To vše definuje mladou českou fashion značku VUCH, která navrhuje a vyrábí peněženky, kabelky a další módní doplňky. Nyní do firmy vstupuje investiční fond eRockets, který investuje do e-shopů a e-commerce, vedený podnikateli Jiřím Hlavenkou, Tomášem Fikarem a Ondřejem Klegou. Investiční skupina plánuje využít své zkušenosti s budováním mezinárodně úspěšných projektů a značce VUCH tak pomoci stát se do pěti let miliardovým hráčem na trhu.

Mladá česká módní značka VUCH cílí na miliardový obrat

VUCH založili v roce 2015 dva kamarádi architekt Martin Kůs a on-line businessman Ondřej Hyrš, kteří objevili díru na módním trhu. K zajeté klasice elegantních tmavých dámských kabelek a peněženek nabídli hravou alternativu plnou barev a puntíků za dostupné ceny. Na to zákazníci, a především zákaznice slyšeli. Za poslední dva roky firma prokázala obrovský růst v tržbách a v ziskovosti, v roce 2021 dosáhla obratu 140 milionů korun a meziročního růstu o více než 130 %.

V loňském roce firma mimo jiné rozšířila portfolio o klasický segment fashion oblečení, otevřela nový showroom v centru Prahy a vytvořila limitovanou edici kabelek a peněženek ve spolupráci s českým malířem Josefem Ratajem nebo raperkou Sharlotou. Důležitá je také expanze na západní trh díky spolupráci s marketplace Zalando.

Miliarda do pěti let díky novým investorům

Přestože nejrychleji rostoucím trhem je pro VUCH nyní Slovensko, i v dalších letech zůstává pro firmu stěžejní český trh. Expandovat ale plánuje i do dalších zemí, například Slovinska a Chorvatska. „V letošním roce rovněž plánujeme navýšit obrat na 250 milionů. Pro další období s novými partnery po boku jsou naše cíle výrazně ambicióznější. Do pěti let chceme dosáhnout na obrat jedné miliardy korun,“ říká zakladatel společnosti Martin Kůs.

Právě díky dosavadním úspěchům zaujala značka investorskou skupinu eRockets, která se angažuje v projektech jako jsou SportObchod nebo Astratex. A právě zakladatelé e-shopu Astratex Petr Vít a Rosťa Hloušek se vedle eRockets stávají dalšími investory. „Na rozdíl od jiných fashion brandů zaznamenala značka VUCH za poslední dva roky obrovský boom, roste její oblíbenost nejen u českých zákazníků a ekonomika firmy má velmi zdravé základy, na nichž lze stavět další strategické plány. Od spolupráce očekáváme posilování tržní pozice ve středoevropském regionu, rozšíření portfolia a naplnění ambice miliardového hráče do pěti let, říká Tomáš Fikar z eRockets. VUCH se tak vedle Ovečkárny nebo Grizly stala další z e-commerce firem, kterou investoři z eRockets v posledním roce podpořili. O úspěšnosti jejich investic svědčí i výsledky, kdy e-shopy za loňský rok dosáhly kumulovaného obratu ve skupině téměř 3 miliardy korun a hrubého provozního zisku více než 200 milionů korun.

V čele módních i společenských trendů

Za poslední roky se nám naskytlo několik nabídek na vstup strategických investorů do naší firmy. Nakonec jsme se dohodli právě s eRockets, s nimiž jsme si sedli hlavně lidsky a také ve vzájemné shodě na budoucnosti VUCH. Těším se na sdílení zkušeností a celkovou jízdu v následujících letech,“ doplňuje Kůs.

Ten ovšem budoucnost VUCH nevidí jen v ekonomickém úspěchu. V módním segmentu nastavuje firma trendy již nyní, ráda by však ostatní inspirovala i ve společenském přesahu. „Společenská odpovědnost je de facto v naší firemní DNA. Nejen, že nabízíme eko produkty, které se vyrábějí z recyklovaných materiálů, ale můžeme se pochlubit i tím, že jsme 100% bezodpadoví. To i díky našemu projektu Bobíci do školky, kdy nepotřebnou drtí a odpadními materiály plníme barevné sedací vaky,“ doplňuje zakladatel.

Anna Fajkusová

Podobné příspěvky

Společnost EcoGlass je lídrem na trhu v oblasti přesně lisované skleněné optiky

Afri

Auto jako bitcoin: 5 nevšedních ojetin, které za pár let výrazně vzrostly na ceně

Afri

Pozvánka na konferenci Datová centra

Ilja Hynek