Dánská farmaceutická společnost Novo Nordisk se dnes stala největší evropskou firmou podle tržní hodnoty. Její tržní hodnota v úvodu dnešního burzovního obchodování přesáhla úroveň v přepočtu 9 350 miliard korun, čímž překonala i dosavadní jedničku, francouzský konglomerát zaměřený na produkci luxusního zboží, Louis Vuitton Moet Hennessy alias LVMH (viz graf Bloombergu níže).
Největší evropskou firmou se dnes stal Novo Nordisk. Dánský výrobce léčiv překonal už i dosavadní jedničku, francouzské „impérium luxusu“ Louis Vuitton
S mírnou nadsázkou lze říci, že zatímco tržní hodnota Louis Vuitton je do značné míry odvislá od touhy bohatých Číňanů po kabelkách a dalším luxusním zboží, tržní hodnota Novo Nordisku se zase ve velkém odvíjí od tužeb bohatých Američanů po štíhlejší linii.
Za růstem tržní hodnoty Novo Nordisku na celoevropsky nejvyšší úroveň totiž stojí především obrovský komerční úspěch jeho diabetologických přípravků, které se ovšem ukázaly rovněž jako velmi účinné – protože chuť k jídlu potlačující – léky na obezitu.
Přípravky Ozempic a Wegovy se například i mezi hollywoodskými celebritami staly tak populární, že se regulační orgány v řadě zemí světa obávají, že se injekcí s nimi vůbec nemusí dostat vlastním diabetikům.