Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Business

Teleshopping se přesunul na sociální sítě

mobilni-site

Zatímco většina uživatelů vnímá sociální sítě jako platformy sloužící k zábavě, pro inzerenty i tvůrce mohou být velmi účinným nástrojem k vydělávání peněz. Sociální sítě přitom jsou naprosto globální fenomén a jejich popularita v žádném případě není omezena na západní svět či rozvinuté země. Více prozradili odborníci z kreativní agentury Fairy Tailors.

Teleshopping se přesunul na sociální sítě

Sociální sítě nabízejí značkám i tvůrcům skutečně globální příležitosti. „Pokud jde o lokální kontext, v České republice aktivně využívá nejrozšířenější sociální síť Facebook téměř 6,5 milionu lidí, na Instagramu jsou 3 miliony Čechů, rychle rostoucí TikTok již atakuje hranici 1,5 milionu českých uživatelů. To je ohromná obchodní příležitost, které jak inzerenti a tvůrci, tak samotné sítě aktivně využívají,“ říká Ondřej Tyleček, obchodní ředitel reklamní agentury Fairy Tailors.

Fenomén chytrých telefonů

Diváci se přesunuli od televizních obrazovek k obrazovkám chytrých telefonů. Na sociálních sítích se nejen baví, ale běžně na nich nakupují. Sociální sítě na jednu stranu dávají inzerentům příležitost, aby oslovily zákazníky a odvedly je například do svého e-shopu. Na druhou stranu není v zájmu žádné sociální sítě, aby její uživatelé během nákupního procesu odcházeli na jiný web. „Proto sledujeme jasný trend: sociální sítě začínají umožňovat nákupy přímo na své platformě,“ uvádí Tyleček z agentury Fairy Tailors.

Role influencerů není zanedbatelná

Důležitou roli hrají v procesu nákupu influenceři – menší či větší osobnosti, které mají na své publikum vliv a dokážou ovlivnit také jeho nákupní rozhodování. Velmi progresivní jsou podle spolumajitele a obchodního ředitele Fairy Tailors v tomto ohledu jak tvůrci, tak uživatelé sítě TikTok. 42 % z nich říká, že síť využívají, aby objevili něco nového, a 67 % z nich říká, že se díky TikToku seznámili s produkty, které předtím neznali. Hashtagem #TikTokMadeMeBuyIt pak lidé označují videa s produkty, které si zakoupili díky TikToku. Videa s tímto hashtagem mají již 6,7 miliardy zhlédnutí.

Nákupní chování uživatelů sociálních sítí chce využít YouTube

Uživatelé sociálních sítí aktivně nakupují také během livestreamů, tedy živého vysílání svých oblíbených influencerů. Právě tohoto fenoménu chce aktuálně využít YouTube. „Na této populární platformě můžeme vbrzku čekat zásadní změny vstříc nákupům prezentovaných produktů přímo v aplikaci,“ popisuje trend Ondřej Tyleček.

Byl to právě YouTube, na kterém se skrze youtubery před lety celosvětově rozšířil fenomén influencerů na sociálních sítích, a není divu, že si tato gigantická mediální platforma nechce nechat ujít příležitost nechat diváky nakupovat zboží přímo během sledování videí – a získat tak jistě zajímavou provizi z prodeje.

 Pavel Kašpar

Podobné příspěvky

Varování Hospodářské komory České republiky a Agrární komory ČR

Afri

Technologický gigant Huawei odkrývá své know-how mladým talentům

Afri

Nové obchody v Atriu Flora

Afri