Maloobchodní síť prodejen Žabka zaznamenala za uplynulé tři měsíce více než třetinový nárůst počtu prodaných kusů pečiva, mléčných výrobků, uzenin, lahůdek a dalších produktů, které jsou součástí základního zákaznického košíku. Velkou měrou k tomu přispělo zavedení trvale nízkých cen vztahujících se právě na tento sortiment.
Trvale nízké ceny se vyplácí. Žabka hlásí třetinový nárůst počtu prodaných kusů potravin ze základního zákaznického košíku
Ceny základního sortimentu se mimo jiné řídí tzv. cenovými pásmy, která se odvíjí od lokality, v jaké se prodejna Žabky nachází. Lidé žijící na vesnici tak nemusí kvůli levnějšímu nákupu cestovat do městských center. To se zatím ukazuje jako krok správným směrem. Po uplynutí tří měsíců hlásí Žabka u těchto položek 31% nárůst prodaných kusů v porovnání se stejným obdobím v roce 2021.
Součástí programu trvale nízkých cen je celkem 210 položek, jejichž převážnou část tvoří pečivo, uzeniny, lahůdky, mléčné výrobky a další čerstvé potraviny. Nejprodávanějšími produkty jsou chleba, mléko, vejce, ale také třeba pivo. „V tuto chvíli nehodláme zásadně měnit položky zahrnuté do v tohoto programového košíku. Hlavním důvodem je, že nové cenové strategii předcházel několikaměsíční pilotní projekt, jehož prostřednictvím jsme si ověřili, že aktuální nastavení funguje,“ dodal Radim Lunda.
Michaela Celárková