Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Ekonomika Události

Češi minulý rok rekordně nakupovali, aby zlepšili svou imunitu

Globus

S pandemií koronaviru lidé bojovali i jídlem, ukázaly hypermarkety Globus v meziročním srovnání prodeje. Ten ukázal, že loni byl v měsících pandemie COVID-19 rekordní zájem o alternativní potraviny, zeleninu a ovoce.  

Globus-ovoceAlternativní potraviny, potraviny s vitaminy, vlákninou a minerály končily v košících zákazníků v Globusu nejvíce, když stoupaly křivky pandemie COVID 19. Těchto potravin má Globus ve speciální sekci Zdravý svět přes 1200. Ty si našly zákazníky mezi lidmi s potravinovou intolerancí, ale také těmi, co vyznávají zdravý životní styl, a v posledním roce je i více těch, co chtějí posilovat svou imunitu. „Zájem o potraviny ze Zdravého světa přesně kopíruje vývoj pandemie. Loni v únoru si nakoupili zákazníci ve Zdravém světě o 16 procent a v březnu o 12 procent víc potravin než ve stejných měsících předloni, velký skok zájmu o tyto potraviny nastal opět od října. Jde o neobvykle vysoké meziroční nárůsty,“ potvrdila Lutfia Volfová, vedoucí externí komunikace Globusu. Celkem loni v Globusu Zdravý svět pak nakoupili zákazníci o 8,8 procenta potravin více než v roce 2019.

Češi minulý rok rekordně nakupovali, aby zlepšili svou imunitu

Bez citronu to nepůjde

Snaha o zdravější jídelníček neskončila u Čechů nákupem alternativních potravin. Vlny pandemie kopíruje i zájem o ovoce a zeleninu. Částečně na to měly vliv i home office a to, že děti byly doma. Ale trend také naznačuje, že v období pandemie Češi vyslyšeli veřejný apel na dodržování zdravého životního stylu a konzumaci vitamínů. „V únoru a listopadu byly nárůsty prodeje ovoce a zeleniny dvanáctiprocentní, a za nimi stojí z většiny citrony, mandarinky, pomeranče a jablka, tedy plody, které jsou všeobecně známé jako zdroje vitamínů,“ řekla Lutfia Volfová.

Poptávka utváří nabídku

Globus tento vývoj dovedl k myšlence, že zákazníkům výběr usnadní. Běžně obchodníci každý rok v lednu nabídnou ve svých letácích tipy na potraviny vhodné k redukci váhy po svátcích, letošní leden se ale Globus rozhodl orientovat nabídku na posílení imunity. „Jsme přesvědčeni, že to bude vítáno, dnes víc, než kdy jindy lidé na své zdraví dbají,“ řekla Lutfia Volfová a doplnila, že jen za minulý rok ve Zdravém světě Globus rozšířil sortiment o 300 položek a stále hledá nové dodavatele a produktové novinky.

Lutfia Volfová, Globus                                                    

Lucie Kovandová            

                 

                                  

O společnosti 

Na český trh vstoupil holding Globus v roce 1991 založením společnosti Globus Praha s.r.o. První český hypermarket byl otevřen 4. listopadu 1996 v Brně – Ivanovicích. V současné době se na území České republiky nachází 15 hypermarketů. Hypermarkety disponují kompletní vlastní výrobou v řeznictví, úplnou pekárenskou produkcí včetně cukrářství a vlastními restauracemi a kavárnami. Vlastní výroby Globus vyrábějí více než 700 potravin, které jsou označeny Poctivá výroba Globus. Globus ČR je držitelem několika ocenění Obchodník roku v kategorii „Prodejce potravin“, „Česká potravina“ nebo „Zlatý klas“.

Podobné příspěvky

Hypotéky prudce zlevňují

Redakce

Inteligentní kolečkové křeslo dostalo 20 milionů od nadace Toyoty

Redakce

Evropský leasingový trh stoupnul o 5,9 % a rostl i český trh

Redakce