Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Doprava Události

Dálkové autobusy na vodík se brzy rozjedou v Evropě

Dálkový autobus na vodík

Dálkové autobusy poháněné zeleným vodíkem by měly již v roce 2024 vyrazit na evropské silnice. Autobus bude schopný ročně absolvovat až 200 tisíc kilometrů a ujet přes 1000 km na jedno natankování, píše web H2view.com.

Dálkové autobusy na vodík se brzy rozjedou v Evropě

Toyota Mirai při čerpání vodíku do nádržeVůz právě vyvíjí nově utvořené konsorcium společností FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems a ZF Friedrichshafen AG v rámci projektu s označením HyFleet. Může jít o celosvětově první a současně klíčový milník svého druhu v odvětví dopravy.

„Technologie pohonu pomocí palivových článků je součástí revoluce zelené mobility, která výrobcům autobusů umožňuje utvářet budoucnost trvale udržitelné mobility. Jdeme cestou uhlíkové neutrality. Je úžasné, že německá vláda uznává potřebu urychlit dekarbonizaci odvětví dopravy a je na této cestě připravena podpořit hromadnou dopravu,“ říká André Schwämmlein, šéf FlixMobility.
Vodíkový kamion, loď a samozřejmě Mirai.

toyota miraiVodík jako pohon v nákladní dopravě odstartovala už například Toyota, která nedávno představila vodíkový kamion, jenž vyjel i na legendární vrchol hory Pikes Peak. Další nákladní vozidlo Toyoty zvané Project Portal „Alpha“ od spuštění provozu v dubnu 2017 ujelo už několik desítek tisíc kilometrů a s výjimkou vodní páry neprodukovalo žádné emise. Stejně tak funguje i první sériově vyráběné osobní auto na vodík, Toyota Mirai.

Kromě Mirai a kamiónů postavila Toyota například také vodíkovou loď. Nedávno také založila investiční fond Toyota Ventures Climate Fund na podporu inovativních nápadů zaměřených na boj s globálním oteplováním.

Vladimír Michna

Podobné příspěvky

Řidičům hrozí výrazné zdražení pohonných hmot, až o pět korun na litr

Redakce

Podnikat lze i formou franchisingu říká Martina Panáková

Redakce

EY slaví 30. výročí v Česku a vsadilo na udržitelnost

Redakce