dTest: Spotřebitelská organizace dTest již téměř třicet let bojuje za práva spotřebitelů, upozorňuje na nekalé praktik:y obchodníků a pomocí nezávislých testů a právní poradny pomáhá zákazníkům získat to, na co mají ze zákona právo. Ovšem i obchodník se může dostat do úzkých. Špatná doporučení při prodeji výrobku nebo neznalost práv a povinností při vyřizování reklamací jsou přesně ty situace, kdy nechce šlápnout vedle. dTest proto spustil nové webové rozhraní pro podnikatele, které jim pomůže budovat se zákazníky dlouhodobé a férové vztahy. Tím usiluje především o kultivaci trhu.
Pomáhá i obchodníkům, a usiluje tak o kultivaci trhu
Užitečné informace a rady pro obchodníky byly na webových stránkách dTestu k nalezení i dříve, ale od teď jsou všechny přehledně k dispozici na jednom místě. „Podnikatelé se na nás obraceli s různými prosbami o radu, které se týkaly vyřizování reklamací, odstupování do smluv uzavřených v e-shopu, ochrany osobních údajů či toho, jak mohou přistupovat k zákazníkovi, který jim nezaplatil za zboží. Měli také zájem o vzorové obchodní podmínky, které by vyvažovaly vztah mezi spotřebitelem a podnikatelem,“ vyjmenovává důvody vzniku samostatného webu Vladimíra Valentová, koordinátorka aktivit dTestu pro podnikatele. A pokračuje: „Vzhledem k tomu, že dTest už od svého počátku šíří osvětu ohledně spotřebitelských práv, je samozřejmě nutné do toho zapojit i druhou stranu, tedy obchodníky.“
Podobným benefitem může být i Značky kvality dTest. V tomto případě spotřebitel na první pohled vidí, že jde o kvalitní výrobek, který úspěšně prošel testy a získal v celkovém hodnocení nejméně 70 %. Štítek se značkou kvality již získalo přes 700 výrobků a mezi uživateli lze nalézt jak celosvětové výrobce, tak i lokální producenty, kteří se rozhodli využít Značku kvality dTest v rámci prezentace zákazníkům.
„Naším cílem je neustálé zlepšování situace na českém trhu a vztahů mezi podnikateli a jejich zákazníky. Věříme, že náš nový web bude přínosný pro obě strany. Obchodníci se stanou více prospotřebitelskými a zároveň budou mít dostatek znalostí, aby spotřebitelům správně a jednoduše vysvětlili, jaká práva a povinnosti v dané situaci mají. Nejen to se podnikatelé dozvědí z článků a videí na našem webu,“ uzavírá Vladimíra Valentová za dTest.
Lucie Korbeliusová
dTest, o.p.s., je největší českou spotřebitelskou organizací, která v ČR působí již od roku 1992. Je vydavatelem spotřebitelského časopisu dTest, na jehož stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů produktů, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o spotřebitelských právech a rady, jak tato práva účinně uplatňovat.
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání.