Primark zatím jen dohání Zaru či H&M, alespoň co se akcií týče. Pomůže mu v tom i otevření pražského obchodu.Ve světě módy tomu může být jinak, ale ve světě akcií zatím Primark zaostává za konkurenty Zarou a H&M. Růst akcií majitele Primarku, společnosti Associated British Foods, je totiž v době post-pandemického zotavování pomalejší než v případě akcií Inditexu, tedy společnosti stojící za značkou Zara, i než v případě společnosti Hennes & Mauritz.
Jedním z důvodů zaostávání akcií majitele Primarku je i rozhodnutí nevydat se do online sféry. Primark si tak stále zakládá na své „kamenné” přítomnosti.
Tričko za padesát, svíčky za třicet
Jeho management podle svých slov nehodlá lidský život redukovat na vysedávání u obrazovky počítače či mobilu. Nakupování a obchodní centra jsou podle něj také o setkávání lidí.
Silná sázka Primarku na „kamenný” prodej se zvláště nyní, době pandemické, může zdát zpátečnická a poněkud riziková. Enormní zájem o návštěvu nově otevíraného pražského obchodu Primarku ale naznačuje, že si značka své zákazníky bude umět najít i v post-panademické éře.
Lukáš Kovanda, Ph.D.