Vozový park Pražských vodovodů a kanalizací se rozšířil o recyklační vůz na vysokotlaký proplach a čištění kanalizace Kaiser ECO na podvozku Scania s pohonem na bioCNG. V této kategorii se jedná vůbec o první vůz ve střední Evropě na tento pohon.
Náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast životního prostředí Petr Hlubuček k tomu uvedl: „Jsem rád, že klimatický závazek hlavního města Prahy o snižování emisí CO2 nám pomáhají naplňovat i naše městské firmy. O to víc mě těší, že Pražské vodovody a kanalizace jsou první ve střední Evropě, kdo bude pro provoz takového vozidla využívat bioCNG.“
Nový vůz s pohonem na bioCNG ročně ušetří zhruba 10 tun CO2 a do pražského ovzduší tak vypustí o 58 procent méně škodlivin, než auto s naftovým motorem. Kanalizaci čistí vysokým tlakem vody, přičemž špinavou vodu vyčistí a používá znovu. „Čistící vůz se bude pohybovat především v širším centru metropole. Pokud se osvědčí, uvažujeme o zakoupení dalších kusů,“ řekl Mrkos.
PVK využívají vozy s pohonem na CNG již několik let se záměrem postupného nahrazení celého vozového parku na CNG. Doposud se však vždy jednalo o osobní vozidla značek Škoda a Volkswagen.
Co je bioCNG?
Bc. Tomáš Mrázek
Email: tomas.mrazek@pvk.cz
www.pvk.cz
—————————————————————————————————————————————-
O společnosti
Pražské vodovody a kanalizace, a. s., provozují vodohospodářskou infrastrukturu hlavního města Prahy. Zabývají se výrobou a distribucí pitné vody a odváděním a čištěním odpadních vod. Kromě své hlavní činnosti společnost také zajišťuje havarijní opravy vodovodních a kanalizačních sítí, zákazníkům nabízí průzkum a měření stokové sítě, laboratorní analýzy, realizaci přípojek, vyhledávání skrytých poruch, deratizaci a další činnosti. PVK jsou členem skupiny Veolia, 49 % akcií vlastní Pražská vodohospodářská společnost. Obrat společnosti v roce 2019 dosáhl 7,8 miliardy korun. Firma zaměstnává přes 1100 lidí.
Matěj Senft
Media:list s.r.o.