Už více než 55 tisíc školáků a středoškolských studentů se virtuálně vydalo do útrob různých typů elektráren. Školy účastí na živých virtuálních prohlídkách nejen reagují na omezení možných exkurzí, ale také podle pedagogů ve výrazně větší míře využívají možností on-line, případně kombinované výuky.
On-line výuka ve školách přináší komplikace, ale i nové příležitosti
„Zvlášť začátky byly hodně náročné. Děti se ale dokáží přizpůsobovat docela rychle. A navíc se tady otevřely nové možnosti. Třeba v hodině fyziky živě projít jadernou elektrárnu,“ vysvětluje učitelka chemie, Kamila Zvědělíková ze Základní školy Dobřichovice.
Program „Virtuálně v elektrárně“ odstartoval ČEZ v roce 2021, kdy kvůli pandemii musel na půl roku zrušit exkurze do elektráren a uzavřel infocentra. Prostřednictvím programu je možné se podívat do nejstřeženějších prostor českých jaderných elektráren, nebo útrob např. vodní elektrárny. Zájem ze strany škol překonal původní očekávání.
Zájem o virtuální návštěvy elektráren a výklad související s výrobou elektřiny překvapivě nepolevil ani ve školním roce 2021/2022, kdy školáci a studenti opět usedli do lavic. I proto ČEZ rozhodl o jejich obnovení.
Samotné prohlídky jsou zdarma a probíhají prostřednictvím MS Teams. Primárně jsou určeny školám, i běžná veřejnost má ale příležitost se zdarma přihlásit na několik termínů, které jsou zároveň streamované na Facebooku Skupiny ČEZ. Více informací naleznou zájemci na www.virtualnevelektrarne.cz.
Martin Schreier
tiskový mluvčí I Útvar komunikace Skupiny ČEZ
ČEZ, a. s.
Duhová 425/1, 140 53 Praha