Desítky tisíc lidí pomáhají řešit problémy doma i na cestách. Celonárodní mobilní aplikace Zlepšeme Česko slaví rok a data o jejím užívání ukazují, že si lidé na digitální komunikaci se samosprávami rychle zvykají. Aplikaci pro hlášení problémů, kterou může člověk využívat kdekoli po republice, využívá již přes 50 000 aktivních občanů.
Ti samosprávám pohodlně nahlásili již desítky tisíc problémů ze svého okolí a přispívají tak k lepšímu životu nejen v místech, kde žijí. Hlášení ze Zlepšeme Česko již přímo do svých obecních systémů odebírá na 150 samospráv, ostatním jsou podněty přeposílány dispečerem.
Na projektu se tedy podílí ti největší odborníci na chytrou komunikaci, kteří propojili své projekty a vytvořili jednu celorepublikovou aplikaci, jež občanům obstará veškerou komunikaci se samosprávou.
Možnost hlásit problémy ze svého okolí již využívá přes 50 000 aktivních „zlepšovatelů“, kteří hlásí 1 500 podnětů měsíčně a přispívají k rychlému řešení závad v obci i mimo ni. Pokud člověk narazí například na poškozené dětské hřiště, přeplněné popelnice, vznikající černou skládku, poškozené dopravní značení, nefunkční veřejné osvětlení nebo další nepříjemnosti, přes jednoduché rozhraní aplikace Zlepšeme Česko může během minuty podnět nahlásit.
Po lokalizaci a schválení dispečerem je podnět automaticky předán kompetentní osobě v dané samosprávě, která může problém začít řešit. To obcím šetří čas, ale také mnoho peněz.
Aplikace navíc slouží jako obousměrný komunikační kanál a obce skrze ni naopak mohou informovat své uživatele o dění v obci. Zároveň je mohou varovat v případě nebezpečí, nebo je upozornit třeba na nutnost přeparkovat si auto kvůli strojovému čištění komunikací.
Prostřednictvím aplikace Zlepšeme Česko se lze zapojit rovněž do anket a participativních rozpočtů. Jedná se tak o užitečný nástroj, který člověk potřebuje k tomu, aby byl aktivním občanem zapojeným do veřejného dění.