Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Tiskové Zprávy

Předsedové i kandidáti míří přímo k lidem

volby 2012

Kandidáti a členové koalice SPOLU dnes dopoledne vyráží za svými voliči, čímž zahájí takzvanou „door to door“ kampaň neboli „ode dveří ke dveřím“, která poběží až do samotného závěru voleb. Kampaň odstartuje po desáté hodině v Újezdu u Brna, kde za lidmi vyrazí také kandidát na premiéra Petr Fiala (ODS), předseda KDU-ČSL Marian Jurečka a předsedkyně TOP 09 Markéta Pekarová Adamová. Současně s předsedy koaličních partnerů se za voliči ve svých krajích vydají jednotliví kandidáti a dobrovolníci.

Předsedové i kandidáti míří přímo k lidem. Koalice SPOLU zahajuje „door to door“ kampaň

 

Kontaktní kampaně ve stylu „door to door“ jsou v západním světě běžnou praxí, používaly je týmy snad všech amerických prezidentů od Reagana po Obamu. V Česku však příliš dlouho historii nemají. Koalice SPOLU to změní a za lidmi se během druhého zářijového víkendu vydají nejenom kandidáti a dobrovolníci, ale dokonce přímo předsedové všech stran. Proč? 

Koalice SPOLU se chce ptát přímo lidí na nejpalčivější problémy, které je trápí a jak by dali Česko dohromady oni.

Kandidáti budou při této příležitosti rozdávat volební program a nově vydané číslo volebních novin. Náklad volebních novin je 5 milionů kusů. To znamená, že je v příštích dnech najde ve své poštovní schránce úplně každá rodina. Dále s sebou budou mít samozřejmě i informační materiály o kandidátech daného kraje, kteří je osobně budou zvát k říjnovým volbám do Poslanecké sněmovny.

 „Kontaktní kampaň je mojí nejoblíbenější formou komunikace s občany. Už od jara jezdím do regionů a setkávám se s lidmi ve firmách, na náměstích, nebo v letních kinech. Rozhodli jsme se ale být voličům ještě blíž, a proto spolu v sobotu vyrážíme na kampaň “ode dveří ke dveřím”. Budeme za lidmi chodit, oslovovat je napřímo, bavit se s nimi o tom, jakou změnu nabízíme naší zemi, ale i o čemkoliv jiném, budou-li chtít. Ačkoliv je taková forma kampaně na Západě běžná, u nás to úplně obvyklé není a já jsem rád, že průkopníkem v tomhle směru může být právě koalice SPOLU. Těším se na spoustu setkání!“  konstatuje kandidát na premiéra Petr Fiala.

Už nyní koalice SPOLU eviduje stovky kandidátů a dobrovolníků, kteří se chystají vyrazit za svými voliči hned v prvních dnech po spuštění kampaně a s blížícím se termínem voleb bude aktivita členské základny všech tří stran v této oblasti ještě gradovat. Voliči se přitom nemusí obávat, že by u nich kandidáti zvonili v brzkých ranních hodinách či naopak pozdě v noci. V případě, že kandidáti nikoho nezastihnou, zanechají na klice pověšený vzkaz s informací, že domácnost navštívili a jak se s nimi případně volič může spojit.

„Už tuto sobotu se doslova a do písmene rozejdeme za svými voliči. Dlouhodobě říkáme, že potřebujeme dát naši zemi do pořádku a nechceme přitom stavět žádné vzdušné zámky, ani lidem představovat líbivé PR projekty. Známe svůj region, píšete nám, telefonujete, přesto zůstává obrovské množství těch, kteří nás stále vídají jen v médiích, ale jejich hlas k nám nedolehne. Nemá jak. A my to chceme změnit, potřebujeme se osobně poptat lidí, kteří se na nás obvykle s ničím neobrací. Chceme slyšet jejich starosti, problémy nebo nápady na zlepšení. Od soboty se rozejdeme takzvaně door to door a půjdeme po celé České republice doslova ode dveří ke dveřím. Tento styl politické komunikace je u nás stále ještě novinkou, těšíme se na zajímavá setkání a zároveň jsme zvědaví, co nového se dozvíme,“ říká předseda KDU-ČSL Marian Jurečka.

Všichni tři předsedové koalice SPOLU si už „door to door“ kampaň vyzkoušeli i osobně a potěšilo je, jak na ně lidé reagovali. Řada voličů byla především hodně překvapená, že na jejich prahu stojí politik, kterého až dosud znali jen z televize. Někteří je dokonce zvali na kávu, jiní s nimi jen krátce promluvili. Krátké video s předsedy si můžete prohlédnout ZDE.

„SPOLU není jenom pouhý název naší koalice, znamená to hlavně, že do toho jdeme spolu s vámi. Před lidmi se neschováváme s ochrankou v cukrárnách, naopak jdeme s kůží na trh přímo za nimi. Právě proto nejenom my jako předsedové, ale naši kandidáti ze všech krajů, vyrážíme k lidem v kampani ode dveří ke dveřím. Nejlepším signálem toho, jestli svou práci vykonáváte dobře, je přímá zpětná vazba. Chceme se tváří v tvář od lidí dozvědět, co je trápí, co je zajímá a co by změnili na dnešním směřování České republiky. A spolu s nimi dát Česko znovu dohromady,“ konstatuje Markéta Pekarová Adamová, předsedkyně TOP 09.

TZ / Kateřina Procházková

Tisková mluvčí KDU-ČSL

Podobné příspěvky

Simona Krainová ohlásila třetí ročník soutěže Czechoslovak TopModel .

Šebík

Kutilové nebo požitkáři? Jana Švandová překvapila.

Šebík

Oblíbený festival současného umění Art Safari v Praze – Řeporyjích v září oslaví jubileum!

Afri