Pokračují přípravy na projekt paralelní dráhy
Už rok 2019 byl pro letiště rekordní. Odbavilo bezmála 18 milionů cestujících, což v praxi znamenalo snížení pohodlí pro cestující, ale zejména méně možností pro letiště nabízet leteckým společnostem optimální časy příletů a odletů. Podle všech aktuálních predikcí od mezinárodních organizací činných v letectví se navíc v následujících dvaceti letech očekává zdvojnásobení počtu cestujících, což se týká také cestujících Čechů. Zatímco v roce 2019 připadlo na jednoho Čecha 0,96 cest letadlem, v roce 2041 by to na jednoho Čecha mohlo být už 1,86 cest.
Konkurenční výhoda okolních letišť
Předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos zdůrazňuje, že jedině díky rozvoji, modernizaci a digitalizaci může zůstat také Letiště Václava Havla Praha konkurenceschopné vůči okolním letištím a schopné zajistit adekvátní spojení z České republiky do celého světa.
„Letiště Praha již připravuje realizaci dlouhodobých rozvojových projektů, které zahrnují především rozšíření Terminálu 2 a úpravu dráhového systému. Díky tomu bude letiště schopné navýšit své provozní kapacity, uspokojit nárůst přirozené poptávky po letecké přepravě a zajistit mnohem širší nabídku přímých leteckých spojení, mimo jiné i pro české cestující. Zvýší se rovněž pohodlí cestujících, popřípadě se eliminují zpoždění a zdržení způsobená nedostatečnými kapacitami,“ doplňuje Jiří Pos.
Po zprovoznění paralelní dráhy navíc letiště uzavře stávající vedlejší dráhu 12/30, která hlukem z provozu ovlivňuje statisíce obyvatel Prahy a Kladenska. Zároveň dojde k uzavření provozu celého letiště v noci od 24.00 hod do 05.30 hod.
Klára Divíšková