Českou rodinnou firmu Studio Fontána zakládali před třemi dekádami manželé Zdeněk a Ivana Nedvědovi, kteří postupně předali kormidlo svým dvěma synům. Tým kromě nahrávání hudebních děl rozjel úspěšný projekt Hudební banka – ten licencuje a poskytuje špičkový hudební doprovod filmovým a reklamním tvůrcům. Díky pokročilému vyhledávání v Hudební bance, které využívá umělou inteligenci, se Studio Fontána stalo celosvětově uznávanou technologickou firmou.
Jeho hudební tvorbu využívají i hollywoodští filmaři
Do nabídky Hudební banky, ze které vybírají producenti ve více než čtyřiceti zemích světa, přispívají přední čeští a slovenští tvůrci. Patří mezi ně například Radim Linhart, Martin Němec, Josef Krček nebo Bobo Kantor. Dále také Pavel Marcel, Martin Laul, Petr Wajsar, Laco Déczi, Tomáš Živor, Jan Hála, Petr Pokovba, Zdeněk Merta, David Freedom nebo Milan Svoboda. „Jsme hrdí na kvalitu české hudební produkce a proto nás velmi těší, že ji můžeme zprostředkovat i divákům daleko za hranicemi naší země,“ dodává výkonný ředitel Studia Fontána Martin Nedvěd.
Z kufru auta až do Hollywoodu
Od roku 1995 Studio Fontána výhradně zastupuje v Česku a na Slovensku jednu z největších nezávislých hudebních knihoven a produkcí na světě, mnichovskou společnost Sonoton. Postupně se přidávali další partneři ze zahraničí, jejichž nabídka produkční hudby byla díky Studiu Fontána k dispozici na našem území. Studio Fontána samozřejmě nabízí pro licencované využití i vlastní tvorbu z dnes už celkem sedmnácti katalogů. První z nich, nazvaný Fontana Music Library, se stal dokonce první hudební knihovnou vzniklou a využívanou v zemích bývalého východního bloku.
Špičkové technologie budoucnosti
Na vývoji současné podoby Hudební banky se neustále pracuje. Společnost několikrát do roka představuje nové funkce a možnosti hledání a rozšiřuje služby pro své klienty, a to i v zahraničí. Hudební banka má tak své zastoupení v sousedním Slovensku, v Maďarsku působí zhruba 5 let a vyšvihla se na jedničku na tamním trhu. Následovalo Chorvatsko a Slovinsko. K expanzi do zahraničí Martin Nedvěd doplňuje: „Ani během covidové pandemie jsme nepolevili a vstoupili jsme na německý trh. Od letošního roku jsme začali působit také ve Skandinávii a snažíme se dokázat, že mix pokročilých technologií, kvalitní hudby a servisu, může být úspěšný i na zavedených západních trzích.“
„Člověk často ani sám neví, proč se mu některé písničky zdají podobné, navzdory odlišným žánrům nebo nástrojům. Ale náš software tuto příbuznost vystihnout dokáže a během vteřin najde podobné nahrávky,“ vysvětluje Martin Nedvěd a dodává, že právě proto není Studio Fontána pouze hudební firma, ale také technologická. „Důležitá je nejen kvalita miliónů našich nahrávek. Stejnou, možná i větší důležitost, připisujeme aplikaci, v níž naši zákazníci hudbu hledají, stahují a řeší administrativu s tím spojenou. Snažíme se na každém kroku šetřit jejich čas,“ uzavírá Martin.
Lenka Hájková