Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Tiskové Zprávy

Tramvajová síť v Praze se rozrůstá skrz Barrandov i díky výrobkům z Pražské strojírny

PRAŽSKÁ STROJÍRNA

Pražská strojírna dodává své výrobky pro realizaci první části prodloužení tramvajové tratě ze zastávky Sídliště Barrandov do Slivence. Jakékoliv prodloužení tramvajové tratě je v pražské dopravě považováno za významnou událost, která byla v takovémto rozsahu realizována naposledy před dvaceti lety. Vzniknou dvě nové zastávky – Kaskády a Holyně. Právě na ty dodává Pražská strojírna křížový přejezd, úvrať a další komponenty.

Tramvajová síť v Praze se rozrůstá skrz Barrandov i díky výrobkům z Pražské strojírny

prodlouzeni tramvajove trate„Jedná se o další významnou novostavbu rozšiřující tramvajovou kolejovou síť v Praze a zlepšující dopravní obslužnost v rozvíjející se oblasti v okolí Barrandova. Praha si uvědomuje vysokou hodnotu tramvajové sítě pro dopravu, je to nejvíce efektivní nástroj masového přesunu lidí ve městech. Mobilita lidí přispívá k zaměstnanosti, ta zase k prosperitě měst,“ vysvětluje Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Nová tramvajová trať bude v tomto prodloužení dlouhá zhruba jeden kilometr. V její první části bude dočasně končit v zastávce Holyně, kam Pražská strojírna dodává křížový přejezd. Díky přejezdu zde budou moci tramvaje linky číslo 5 s kabinami řidiče na obou koncích měnit směr z centra pro jízdu zpět.

Zastávka Kaskády, která byla pojmenovaná podle nedaleko umístěného stejnojmenného developerského projektu, bude ukončena úvratí taktéž vyrobenou Pražskou strojírnou.  I zde je řešení dočasné, než bude realizována druhá část výstavby do konečné zastávky Slivenec. Ta je v tuto chvíli teprve v přípravě kvůli majetkoprávním sporům. Právě majetkoprávní problémy prodloužily schvalovací proces i části první, přípravy na stavbu trvaly dlouhých 14 let.

Na novou tramvajovou trať bude Pražská strojírna dodávat také ohýbané kolejnice, žlábkovací profil pro vignolové kolejnice, které se používají z důvodů nižších nákladů stále častěji i pro tramvajové tratě, a také zarážedla na konci trati. Stavba potrvá až do léta roku 2022.

ANNA ŘEHÁKOVÁ

 

Podobné příspěvky

Martin Maxa: Finanční vzdělanost je u nás nutnost!

Afri

Léto ve znamení bezpečí vaší rodiny

Šebík

V pražském Fusion hotelu proběhla tisková konference k narozeninovému galakoncertu Milana Drobného

Afri