Pojem udržitelné eventy se rozhodně nepojí jen s plánováním velkých akcí a festivalů, základní principy můžeme jednoduše použít i při organizování firemního večírku nebo narozeninové party. I na menších akcích se často spotřebuje velké množství jednorázových materiálů, plýtvá se zbytečně jídlem, vodou a energiemi. To samo o sobě představuje zátěž pro životní prostředí, kterou ale můžeme díky jednoduchým opatřením zmírnit. A i na první pohled malé kroky se v tomto ohledu počítají.
Udržitelné akce představují budoucnost, řešení nabízí cirkulární eventy
Změňte mindset a buďte cirkulární
Dobrý plán je základ
Při organizování cirkulárního eventu je zcela zásadní dobré plánování. Nejčastěji totiž dochází k plýtvání zejména v případech, kdy musíme věci řešit na poslední chvíli a je nezbytné jednat rychle. Pak sklouzáváme k nejjednodušším, ale z pohledu udržitelnosti současně nejméně vhodným řešením. „Nutné je promyslet menu, tedy jaké nápoje a jídlo se bude servírovat. A to hned z několika důvodů. Chceme zamezit jeho vyhazování, omezit vznik zbytečného odpadu, ale také snížit uhlíkovou stopu. Přemýšlet koncepčně je tedy nezbytné, ale současně nic jednoduchého, protože aspektů je mnoho. Pokud tedy tápete, nejlepším řešením je se poradit s odborníky,“ doporučuje Eva Šálková. Je třeba se zamyslet z pohledu spotřeby energie i nad osvětlením, použitou AV technikou nebo z hlediska dopravy a vybavení nad lokací, kde se bude akce konat.
Cirkulární akce není nuda
Eliška Mezuláníková
CIRA Advisory s.r.o. je poradenská a konzultační společnost zaměřující se na oblast cirkulární ekonomiky napříč všemi ekonomickými segmenty od zemědělství či odpadového hospodářství až po inovativní cesty zahrnující výhody digitálních technologií. Jejím cílem je pomoci firmám, obcím a dalším institucím přejít z lineárního principu fungování na cirkulární. Vytváří cesty, které propojují byznys s přírodou. CIRAA pomáhá vkládat do podnikání firem cirkulární a udržitelné principy, je průvodcem jak pro malé firmy, tak velké nadnárodní společnosti. Současně nastavuje efektivní komunikační strategii jak uvnitř firmy, tak směrem k široké i odborné veřejnosti a vytváří účinný „networking“. Více informací najdete na www.ciraa.eu