Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Doprava Události

V dánském tramvajovém muzeu budou tramvaje jezdit po kolejových konstrukcích z Pražské strojírny

kolejových konstrukcích z Pražské strojírny

Pražská strojírna dodala své výrobky do dánského tramvajového muzea Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm v oblasti Midtsjælland. Součástí zakázky byly srdcovkové části výhybek, přídržnice a oblouková kolejová trať. Přejímka proběhla v polovině září.

V dánském tramvajovém muzeu budou tramvaje jezdit po kolejových konstrukcích z Pražské strojírny

kolejových konstrukcích z Pražské strojírnyPražská strojírna dodala pro dánské muzeum Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm 5 srdcovkových částí výhybek, 3 přídržnice a 82 metrů obloukové kolejové tratě složené do kompletní smyčky. Kolejové konstrukce putují z pražské Vinoře, kde má Pražská strojírna výrobní haly, do všech koutů světa. Do Dánska dodává strojírna své výrobky poprvé. Zakázku pro muzeum získala díky doporučení dlouholetého partnera pro Skandinávii, který byl zároveň vlastníkem muzea pověřen veškerým jednáním.

 „Tato zakázka skrývá jednu zajímavost za druhou. Naprostá většina našich výrobků putuje dopravním podnikům po celém světě, muzea se ve výčtu našich zákazníků tak často neobjevují. Zajímavá je ale i způsobem, jakým jsme k ní přišli. Nebýt dlouholeté spolupráce a důvěry našeho skandinávského partnera, nedostali bychom ji,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.Tato důvěra se poté ukázala i při přejímce, na kterou zákazník osobně ani nedorazil s vysvětlením, že plně důvěřuje našemu Oddělení technické kontroly, a že k odsouhlasení expedice budou stačit přejímací protokoly vyplněné našimi kontrolory doplněné fotografiemi hotových výrobků,“ doplňuje.

V tramvajovém muzeu nebudou kolejové konstrukce vystaveny takovému provozu jako na klasické tramvajové trati. Právě díky tomu se od výrobků očekává mnohem delší životnost, jelikož opotřebení nebude tak výrazné.

Dánské tramvajové muzeum je spravováno dánským sdružením Sporvejshistorisk Selskab, které spojuje všechny nadšence se zájmem o městskou dopravu. Velká část pozornosti je věnována právě tramvajím. Sdružení má dlouholetou historii, založeno bylo už v roce 1965.

Samotné muzeum bylo slavnostně otevřeno o více než 10 let později v roce 1978. Nyní zahrnuje dva tramvajové úseky v celkové délce 1,8 kilometrů a několik výstavních a skladových budov. Muzeum má také celkem 140 tramvají a autobusů, z čehož je 30 tramvají a 15 autobusů schváleno pro jízdu s cestujícími.

Anna Řeháková

           

Podobné příspěvky

REPORTÁŽ: Demonstrace za ukončení blokády Gazy a uctění obětí masakru

Afri

Milí Pražané,máme před sebou možná posledních 6 dní nouzového stavu

Afri

Písek přechází na elektrobusy

Afri