PPL hlásí 2000 otevřených Parcelshopů. Doručování zásilek na výdejní místa soukromých dopravců dnes využívá 59 % zákazníků balíkových služeb. Společnost PPL proto kontinuálně pracuje na rozšiřování svých partnerských míst – PPL Parcelshopů, kterých má nyní 2 178. Přes 2000 z nich je při aktuálních vládních restrikcích stále otevřeno a jejich provoz může alespoň částečně kompenzovat ztráty jejich provozovatelům. Partnerská místa soukromých dopravců umožňují jednoduché vyzvedávání a často i posílání balíků bez zbytečných front.
„Předpokládáme, že letos před Vánoci odbavíme na výdejních místech 1,5 milionu zásilek. Trend nakupování on-line i nadále poroste, ale logistické společnosti i trh práce mají své limity, co se doručení na adresu týče. Nejen pro nás tak bude východiskem další rozvoj výdejních míst,“ říká Petr Horák, generální ředitel PPL CZ s.r.o. Společnost chce do konce letošního roku dosáhnout magického počtu 2 222 PPL Parcelshopů. Právě ty, spolu s plánovanými výdejními automaty, jsou podle společnosti budoucností v doručování. Dodání na adresu by se naopak časem mohlo stát prémiovou službou.
Výdejní místa pomáhají maloobchodům zvládnout krizi
Aktuální hygienická opatření v PPL Parcelshopech
· Při vstupu do objektu mějte zakrytá ústa a nos rouškou. Použijte desinfekci rukou.
· U zásilek volte ideálně platbu kartou e-shopu předem
Provozovatelé výdejních míst jsou již také připravení na vánoční sezonu, kdy i vzhledem k vládním restrikcím počítají s dalším výrazným nárůstem poptávek. „Vzhledem k nadcházející vánoční sezóně a uzavření mnohých kamenných prodejen bude počet zásilek růst do rekordních čísel, které určitě překonají i jarní měsíce. Je to pro nás velká výzva a pevně věřím, že situaci společně s dopravci zvládneme,“ dodává Jiří Franěk. Společnost PPL odhaduje, že během vánoční sezony doručí do svých výdejních míst o 60 % více zásilek než v průběhu celého roku.
Výdejní místa jako alternativa vytížených řidičů
Z průzkumů, který pro PPL vypracovala společnost Nielsen Admosphere vyplývá, že 30 % lidí volí výdejní místo soukromého dopravce z důvodu dobré dostupnosti v okolí, 22 % pak kvůli nižší ceně. Pro 10 % je důležitá také úspora času a to, že na výdejních místech nejsou fronty. Celkem 43 % těch, kteří si nechávají zásilku poslat na výdejní místo, si ji vyzvedává ještě v den, kdy jim přišlo upozornění o uložení zásilky. Výdejní místa využívá téměř 60 % všech nakupujících na internetu.
PPL letos otevřela i tři vlastní podací a výdejní místa zásilek – dvě v Praze, na stanici metra Bořislavka a v OC Prosek, a jedno v Brně v OC Letmo. Pobočky slouží jako vlajkové lodě PPL Parcelshopů, jejich náplní je na rozdíl od těch partnerských pouze zpracování zásilek. Nabízí tak velkou úložní kapacitu a rychlejší odbavení.
Alfréd Schubert
Společnost PPL CZ je součástí divize DHL eCommerce Solutions a na tuzemském trhu představuje předního poskytovatele přepravních služeb pro firmy a podnikatele. Nabízí však i služby pro soukromé osoby se službou Balík pro tebe. PPL CZ se specializuje na balíkovou přepravu po ČR a do celé Evropy. Společnost zaměstnává bez mála 700 pracovníků a 1 600 řidičů, kteří doručí desítky milionů zásilek ročně. Disponuje 21 balíkovými depy, centrálním překladištěm a rozsáhlou sítí výdejních a podacích míst – PPL Parcelshopů, kterých je více než 2 100 po celé České republice.
DHL eCommerce Solutions je součástí skupiny Deutsche Post DHL Group, která je přední světovou poštovní a logistickou společností. Skupina spojuje lidi a trhy a umožňuje globální obchodování. DPDHL Group zaměstnává přibližně 550 000 lidí ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě, díky čemuž je jedním z největších soukromých zaměstnavatelů na světě.