Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Business Doprava Události

Vývoj zásilkového trhu s krizí zrychluje. PPL

PPL

PPL hlásí 2000 otevřených Parcelshopů.  Doručování zásilek na výdejní místa soukromých dopravců dnes využívá 59 % zákazníků balíkových služeb. Společnost PPL proto kontinuálně pracuje na rozšiřování svých partnerských míst – PPL Parcelshopů, kterých má nyní 2 178. Přes 2000 z nich je při aktuálních vládních restrikcích stále otevřeno a jejich provoz může alespoň částečně kompenzovat ztráty jejich provozovatelům. Partnerská místa soukromých dopravců umožňují jednoduché vyzvedávání a často i posílání balíků bez zbytečných front.

dodavka PPLOblíbenost výdejních míst v Česku trvale stoupá. Téměř čtvrtina všech balíků putuje s PPL právě sem. Při vyzvedávání zásilek nejsou lidé vázáni na konkrétní den či čas doručení. Na některých provozovnách si navíc lze zásilky vyzvedávat i o víkendech. Pro zákazníky je pak důležitá zejména dobrá dostupnost v okolí pracoviště nebo domácnosti a rychlé vyřízení bez front.

„Předpokládáme, že letos před Vánoci odbavíme na výdejních místech 1,5 milionu zásilek. Trend nakupování on-line i nadále poroste, ale logistické společnosti i trh práce mají své limity, co se doručení na adresu týče. Nejen pro nás tak bude východiskem další rozvoj výdejních míst,“ říká Petr Horák, generální ředitel PPL CZ s.r.o. Společnost chce do konce letošního roku dosáhnout magického počtu 2 222 PPL Parcelshopů. Právě ty, spolu s plánovanými výdejními automaty, jsou podle společnosti budoucností v doručování. Dodání na adresu by se naopak časem mohlo stát prémiovou službou.

Výdejní místa pomáhají maloobchodům zvládnout krizi

Aktuální hygienická opatření v PPL Parcelshopech
·  Při vstupu do objektu mějte zakrytá ústa a nos rouškou. Použijte desinfekci rukou.

·  U zásilek volte ideálně platbu kartou e-shopu předem

transport zasilekPo částečném uzavření obchodů v Česku jsou prodejny umožňující vyzvednutí zboží a zásilek jedněmi z mála provozoven, které mohou zůstat i nadále otevřené. Zároveň jim příjem a výdej zásilek pomůže zachovat alespoň částečný chod jejich prodejny a zajistí finanční příjem v nejhorším období. „První vlna byla dramatická. Naše prodejny a s tím i Parcelshopy jsme museli ze dne na den zavřít. Nebyli jsme na novou situaci vůbec připraveni, navíc se lidé Covidu-19 opravdu báli. Aktuální situace je nesrovnatelná. Po jarní zkušenosti jsme nezaspali, ale upravovali, zlepšovali všechny procesy, zvyšovali bezpečnost a snižovali všechna provozní rizika,“ říká Jiří Franěk, ředitel obchodu a marketingu společnosti TV Products a provozovatel 11 PPL Parcelshopů.

Provozovatelé výdejních míst jsou již také připravení na vánoční sezonu, kdy i vzhledem k vládním restrikcím počítají s dalším výrazným nárůstem poptávek. „Vzhledem k nadcházející vánoční sezóně a uzavření mnohých kamenných prodejen bude počet zásilek růst do rekordních čísel, které určitě překonají i jarní měsíce. Je to pro nás velká výzva a pevně věřím, že situaci společně s dopravci zvládneme,“ dodává Jiří Franěk. Společnost PPL odhaduje, že během vánoční sezony doručí do svých výdejních míst o 60 % více zásilek než v průběhu celého roku.

balicekPPL pak připojuje prosbu, aby si lidé vyzvedávali své balíky co nejdříve po obdržení upozornění a uvolnili tak kapacitu daných míst pro další zásilky. „Obecně neočekáváme drastické přehlcení našich výdejních míst. Spolu s lockdownem totiž začne řada lidí využívat i doručení na adresu, protože budou doma na home office. Věříme tedy, že nastávající objemy zásilek zvládneme zpracovat tak, abychom zachovali dobrou kvalitu našich služeb,“ dodává Horák.

Výdejní místa jako alternativa vytížených řidičů

Z průzkumů, který pro PPL vypracovala společnost Nielsen Admosphere vyplývá, že 30 % lidí volí výdejní místo soukromého dopravce z důvodu dobré dostupnosti v okolí, 22 % pak kvůli nižší ceně. Pro 10 % je důležitá také úspora času a to, že na výdejních místech nejsou fronty. Celkem 43 % těch, kteří si nechávají zásilku poslat na výdejní místo, si ji vyzvedává ještě v den, kdy jim přišlo upozornění o uložení zásilky. Výdejní místa využívá téměř 60 % všech nakupujících na internetu.

PPL letos otevřela i tři vlastní podací a výdejní místa zásilek – dvě v Praze, na stanici metra Bořislavka a v OC Prosek, a jedno v Brně v OC Letmo. Pobočky slouží jako vlajkové lodě PPL Parcelshopů, jejich náplní je na rozdíl od těch partnerských pouze zpracování zásilek. Nabízí tak velkou úložní kapacitu a rychlejší odbavení.

Alfréd Schubert

Společnost PPL CZ je součástí divize DHL eCommerce Solutions a na tuzemském trhu představuje předního poskytovatele přepravních služeb pro firmy a podnikatele. Nabízí však i služby pro soukromé osoby se službou Balík pro tebe. PPL CZ se specializuje na balíkovou přepravu po ČR a do celé Evropy. Společnost zaměstnává bez mála 700 pracovníků a 1 600 řidičů, kteří doručí desítky milionů zásilek ročně. Disponuje 21 balíkovými depy, centrálním překladištěm a rozsáhlou sítí výdejních a podacích míst – PPL Parcelshopů, kterých je více než 2 100 po celé České republice.

DHL eCommerce Solutions je součástí skupiny Deutsche Post DHL Group, která je přední světovou poštovní a logistickou společností. Skupina spojuje lidi a trhy a umožňuje globální obchodování. DPDHL Group zaměstnává přibližně 550 000 lidí ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě, díky čemuž je jedním z největších soukromých zaměstnavatelů na světě.

 

Podobné příspěvky

Jaro láká cyklisty i motorkáře

Redakce

Těsně před volbami se prudce zlepšila spotřebitelská nálada Čechů, prakticky nejvýrazněji v historii

Redakce

85 % manažerů v IT očekává, že umělá inteligence zvýší produktivitu firemních vývojářů

Redakce