Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Zprávy z Prahy

Fotograf Goran Tačevski a NESCAFÉ® Dolce Gusto® spojují krásu černobílé

 

Fotograf Goran Tačevski a NESCAFÉ® Dolce Gusto®  spojují krásu černobílé

fotografie s jedinečným uměním esspreso kávy

Prosinec 2014 – NESCAFÉ®  Dolce Gusto®  představuje inspirativní spojení moderního umění a esspreso kávy. Na začátku ledna roku 2015 spustí online fotografickou soutěž pro všechny milovníky černobílých snímků a kávy. Patronem projektu a porotcem soutěže se stal uznávaný módní fotograf, několikanásobný držitel cen z festivalu v Cannes, Goran Tačevski. Sám Goran Tačevski podpoří projekt ikonickými černobílými fotografiemi, které se stanou inspirací pro ostatní soutěžící. Vítězné fotografie budou následně vystaveny v síti multikin v České republice i na Slovensku. Autoři vítězných snímků se mohou těšit na osobní setkání s Goranem Tačevskim v jeho ateliéru.

NESCAFÉ®  Dolce Gusto®  klade velký důraz na jedinečnost, inovativnost, hravost a neotřelý přístup, intenzivně je spojeno zejména s moderním uměním. Každoročně uvádí designové limitované edice, ve kterých spolupracuje se světovými ikonami napříč uměleckými sférami. V minulosti se jednalo o módní návrhářku Agathu Ruiz de la Prada, katalánského módního návrháře Custo Dalmau či streetartového umělce Billyho the Artist.

Nyní představuje NESCAFÉ®  Dolce Gusto®  v České republice ojedinělý projekt s názvem „Espressivní fotosoutěž“, nadčasové umění černobílé fotografie ve spojení s černou kávou. Projekt odstartuje 5. 1. 2015 soutěžní aplikací na Facebookovém profilu NESCAFÉ®  Dolce Gusto® (http://goo.gl/2d4941). V tento den bude současně odhaleno pět ikonických černobílých fotografií patrona a porotce soutěže, Gorana Tačevskeho, které se stanou inspirací pro ostatní soutěžící. Hlavním úkolem soutěžících bude spojit umění černobílé fotky a espressa a své fotografie následně nahrát pomocí facebookové aplikace. Soutěž potrvá až do 30 1. 2015. Následně vybere Goran Tačevski s dalšími porotci osm nejkreativnějších fotografií, které budou vystaveny od 12. 2. 2015 v síti multikin Cinestar v České republice, Cinema City a Cinemax na Slovensku. Vernisáž vítězných fotografií bude spojena s premiérou  filmu Padesát odstínů šedi 12. 2. 2015 v pražském kině Cinestar. Fotografie budou následně vystaveny v kinech v těchto městech: Praha, Ostrava, Olomouc, Hradec Králové, České Budějovice, Liberec, Plzeň. Na Slovensku se bude jednat o Cinema City v Bratislavě, Cinemax v Žilině, Košicích a Nitře.

Autoři vítězných fotografií se mohou kromě věcných cen od NESCAFÉ®  Dolce Gusto®  těšit na setkání s Goranem Tačevskim v jeho fotografickém ateliéru.

Goran Tačevski o projektu říká:  „Je pro mne velkým potěšením a zároveň velkou výzvou být součástí tohoto projektu. V zahraničí, například ve Francii, kde jsem dlouhou dobu žil, jsou takto kreativní koncepty běžné, v České republice je projekt NESCAFÉ®  Dolce Gusto®  zcela ojedinělý. Nabízí velký prostor pro umělecké vyjádření. V dnešním konzumním světě hraje prim zejména barevná mnohdy vyumělkovaná fotografie. Ryze „čisté“ umění zahalené do závoje magičnosti a intimity však představuje fotka černobílá. U ní je důležité zejména psaní světlem a stínem, tedy poměr světla a stínu, ten nám udává pravou hloubku fotografie. Mám zkušenost, že amatérští fotografové jsou v České republice a na Slovensku skutečně dobří, proto se opravdu těším na každou zaslanou fotku.“

Goran Tačevski zároveň povzbuzuje všechny účastníky soutěže: „ Velice důležité je zahodit veškeré zábrany a nenechat se při fotografováním ničím svazovat. Nezáleží na technice, ta se vždy dožene. Daleko přednější je autorský přístup k fotografii a způsob „nazírání“ na dané modely a objekty. Podstatné je cítit hloubku samotné fotografie. Každý člověk individuálně cítí, kdy nastane ten elektrizující okamžik, kdy zmáčknout spoušť. Jedná se o jistou nedořečenou myšlenku. Je na každém z nás, jak si fotografii následně vyloží, jak ji pochopí. Fotka však sama o sobě musí mluvit, musí na nás působit.“

Pro inspiraci přibližuje Goran Tačevski všem soutěžícím, o čem během fotografování černobílých fotografií přemýšlí, na co se soustředí.

Při focení černobílého portrétu se Goran Tačevski koncentruje zejména na to, aby vynikly charakteristické rysy daného člověka. To lze podpořit především zdrojem světla. Tímto zdrojem může být okno, ale i obyčejná lampa. Záleží však na úhlu, pod kterým dopadá světlo na obličej. Podstatný je také onen zmiňovaný způsob nazírání, dívání se na model. Dle Gorana je fotograf jistým způsobem i psycholog. Během samotného focení se modelu dostává pod kůži a ví naprosto přesně, jaké pocity a pochody se v něm odehrávají. Je proto nutné být skutečně empatický, protože je to právě fotograf, kdo může modelu fotograficky nejvíce pomoci, ale také nejvíce ublížit.

Fotografování krajiny je rovněž specifické: „Krajina se každou chvíli mění, proto je nutné být trpělivý a nalézt ideální rovnováhu mezi dopadajícím světlem a ostatními liniemi. Najít ve své podstatě jistou vyrovnanost mezi nebem a zemí.

Dobré je zaměřit se na jeden bod, ve kterém se vše potkává. Může to být kámen nebo sedící pták na větvi, prostě cokoli. Silně na mě působí i černobílé fotografie krajin, které nejsou úplně ostré. Jedná se právě o nevyřčené tajemno, silný prostor pro lidskou fantazii, co si za oním rozostřením představit,“ vysvětluje Goran Tačevski.

Podobě jako krajinu vidí Goran i černobílou vizi města. Pokud se město zahalí do černobílé barvy, je daleko více výtvarné, grafické, vyniknou v něm i ty nejmenší detaily. „ Město vnímám jako určitý druh krajiny, která byla vytvořena miliony jeho obyvateli. Jsou jeho přirozenou součástí jako vzduch, který dýchají. Fotografování města samotného pro mne však paradoxně představuje i určité prázdné místo, ze kterého před malou chvílí odjel člověk a následně po něm zůstala jen jemná tečka,“ uzavírá módní fotograf.

V kontrastu s městem působí fotografování černobílého zátiší. Zátiší jsou pro Gorana Tačevskeho sestavena z několika předmětů, které spolu ve své podstatě vůbec nekorespondují, víceméně k sobě jednoduše nepatří. Až díky foto kompozici mezi nimi vznikne surrealistický pocit pospolitosti. Dané objekty Goran nikdy nevnímá jednotlivě, nevnímá jednotlivě ani jejich vlastní jména, působí na něj jako umělecké cihly, které se navzájem skládají a vytvářejí dojemnou hru světla a stínu. Právě díky tomuto vzájemnému skládání se snaží docílit výtvarného vidění světla a stínu.

„Nejintimnější fotografování představují samozřejmě akty. Každé focení aktů je zcela odlišné, jedno však zůstává vždy stejné – vzájemná důvěra mezi fotografovaným a fotografem. Fotograf musí být opět zejména dobrý psycholog, aby vytvořil příjemnou atmosféru, aby se model cítil uvolněně. Zcela přirozený je dialog mezi oběma stranami. Těla žen či mužů, které fotím, pro mne nikdy nejsou pouhé objekty, ale studnice dech beroucí inspirace, která neustále přichází a následně proudí ve vlnách. U černobílých aktů miluji hru světla a stínu, hraní si s jemnými liniemi lidského těla, gesty a gestikulací. Jedná se opravdu o to nejintimnější fotografování,“ uzavírá Goran Tačevski.

Goran Tačevski

Goran Tačevski se věnuje komerční i nekomerční fotografii napříč všemi kategoriemi od módy přes portrét až po zátiší či produktové fotografie. Pracuje pro české i mezinárodní klienty, kromě ČR má exkluzivní zastoupení ve Francii a na dalších světových trzích. Jako jediný fotograf působící v ČR je několikanásobným držitelem cen z festivalu v Cannes, dále z festivalů Golden Drum Portorož, Epica, Eurobest, Louskáček, MIAF a mnohých dalších.

O značce NESCAFÉ®  Dolce Gusto®

Veškeré kávovary NESCAFÉ® Dolce Gusto® vynikají výstupným tlakem čerpadla 15 barů, který zaručuje přípravu kvalitního espressa již za 15 sekund. Tlak je srovnatelný s profesionálními kávovary. Současná široká nabídka 30 druhů nejen teplých, ale také studených nápojů (espresso, latté nápoje, čokolády, čaje) je bezkonkurenční. Vybrat si dokáže opravdu každý, ať už dítě či dospělí milovníci lahodného a kvalitního espressa. NESCAFÉ® Dolce Gusto® klade rovněž velký důraz na samotný design kávovarů, který je jedinečný, nekonvenční, nespoutaný, což potvrzuje i filosofie značky „Protože káva není jenom černá“. Každoročně přichází NESCAFÉ® Dolce Gusto® také s limitovanými edicemi kávovarů, ve kterých je zdůrazněna hravost, originalita, nekonvenčnost a spojení se světovými ikonami napříč uměleckými sférami.

Pro více informací kontaktujte:

Mahulena Poliaková      Eliška Poláčková

PR Director       PR Executive

Publicis Prague       Publicis Prague

Tel: +420 234 711133, +420 602 355    Tel: +420 234 711 140, +420 724 009 231

910   e-mal: mahulena.poliakova@publicis.cz    e-mail: eliska.polackova@publicis.cz

Podobné příspěvky

SsangYong to s návratem na českou scénu myslí zcela vážně!

Redakce

Požáry baterií z elektroodpadu

Redakce

InFoHappening – každý má právo na informace

Redakce