Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Zprávy z Prahy

Vyzkoušeli jsme Toyotu Rav 4 2.0L Valvematic 4×4

Už když jsme Rav 4 přebírali na víkendové testování nabývali jsme pocitu, že máme co do činění s vozem, který se v segmentu SUV  rozhodně neztratí.foto-test-toyota
Přední část vozu na nás působila dynamicky, světla jsou opticky propojena chromovanou lištou s logem.
Zadní část vozu je umístěním světel poněkud netradiční, ale jejich usazením v horní části blatníku je originální.
Oceňuje také velká zpětná zrcátka, která nám zajistí přehled o tom co se děje za námi.
Nová Rav4 narostla oproti předchozí generaci o 205 mm a tím poskytuje zajímavý prostor pro cestující na předních, ale zejména na zadních sedadlech kam se vejde i opravdu urostlý muž.
Zvětšení se také dotklo rozvoru náprav, který narostlo o 100 mm.
Interiér je velmi dobře propracovaný a díky zvoleným materiálům působí velmi příjemně.
Po nastartování a přidání plynu nám dal o sobě vědět benzínový dvoulitr. Auto je vybaveno režimem SPORT,ECO, a 4×4.
Všechny ovládací prvky jsou řidiči po ruce. Velmi příjemně působil středový panel s ovládáním rádia, navigace a klimatizace. Vše má svou logiku. Škoda jen, že na nás nemluvil česky,ale to lze za menší poplatek vyřešit.
Oceňujeme také inovaci v podobě ele
ktricky ovládaných pátých dveří, které jsou velmi praktické zejména v dešti, kdy už nemusíte pokládat nic na zem, abyste si otevřeli kufr. Stačí pouze jedno zmáčknutí tlačítka na ovladači a než k autu dojdete máte kufr otevřený.DSC09897

Vyzkoušeli  jsme všechny režimy.
Převodovka pracovala velmi přesně. Dojem na nás udělalo sekvenční řazení, které se dá ovládat páčkami pod volantem nebo přímo na řadící páce.
S tímto modem je auto mnohem zábavnější a živější.
Stejně jako na silnici tak i v terénu se auto chová jistě a i v těžkých situacích si dokáže zachovat chladnou hlavu.
V p
řípadě nákupu tohoto vozu bychom určitě zvolili naftovou variantu, protože spotřeba 11 litrů benzínu na 100 kilometrů se nám v této době zdá docela dost.

Nemile nás ale překvapila absence rezervy.  Místo ní jsme nalezli pouze opravnou sadu.
Je pravdou, že při našich jízdách jsme problém s defektem neměli, ale v případě proříznutí pneumatiky v terénu bychom měli velký problém.
Pravdou ovšem zůstává, že absencí náhradního kola se Toyotě podařil výrazně zvětšit zavazadlový prostor a to na 647l.
S autem jsme byli spokojeni a v případě, že uvažujete o nákupu vozu tohoto segmentu, tak Vám Toyotu Rav4 určitě doporučujeme.
Test vozu proběhl za spolupráce s autosalonem Emil Frey.

Podobné příspěvky

Den pro Trojskou kotlinu 2021

Redakce

Autodrom Most zve řidiče na jízdy po okruhu

Redakce

Prémiové ketchupy Spak Master

Redakce