Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Zajímavosti a události z Prahy 1 Zprávy z domova

O vzdělání, o škole, o Heřmánku

skola

Mohlo by se zdát, že tím nejdůležitějším datem školního roku je 1.9., kdy začíná školní rok. Pro mnohé je tímto časem červen, kdy všechno ve škole končí a vidina prázdnin se projevuje na všech frontách. V naší škole jsme toho názoru, že ve školství je nejdůležitějším obdobím leden. A nikoli proto, že končí první pololetí. V lednu se rozhoduje. Během prvního měsíce v roce musíme jako rodiče rozhodnout, kam nastoupí naše děti do první třídy. Žáci 9. ročníků vyplňují přihlášky na střední školy a středoškoláci před maturitou vyplňují přihlášky na vysoké. Naším velkým českým nešvarem je to, že vzdělání nepovažujeme za prioritní. Vnímáme ho automaticky, a jako nepříjemnou, povinnou součást každodenního života. Ovšem pokládáme-li ho za prestižní a je pro nás prioritou, jsme na přímé cestě k utváření životních hodnot, k vývoji dětské osobnosti, budování vztahů, rozvoji individuality, tvořivosti, respektu a úcty. Ve škole tráví děti většinu dne a celkově třetinu života.

Tento nový přístup má dnes mnoho rodičů a také více škol. Snaží se o to i naše škola ZŠ Heřmánek. Je pro nás klíčové, aby se v této životní etapě, kdy se buduje základ, děti cítily přirozeně, komfortně, respektovaně a celkově dobře.  Naše škola začala před 8 lety se 4 dětmi, v současné době  postupně dorostla do 8. ročníku se 130 žáky různého věku.

Naším způsobem výuky otevíráme dětem možnost najít si vztah ke vzdělání, ať již díky tvořivé matematice s konstruktivistickým přístupem nebo výukou zaměřenou na praktické využití získávaných vědomostí. Pracujeme s malým třídním kolektivem a přistupujeme individuálně ke každému žákovi.  Jsme zaměřeni na přírodní a technické vědy. Ale také na rozvoj komunikace, kterou rozvíjíme v dramatické výchově.  A zároveň výukou anglického jazyka, která  je zavedena od 1. třídy. Každý rok otevíráme novou 1. třídu pro 14 dětí. Do ostatních ročníků přijímáme žáky v případě volného místa i v průběhu celého školního roku.

Samozřejmě, dobrých škol je hodně, myslíme, že společné mají to, že jim jde především o žáky, jejich rozvoj a jejich budoucnost. Pedagogické metody různých škol a učitelů jsou různé, vztah k dětem by ovšem měl být stejný, podporující, motivující,  pozitivní.  Jde o vztah k budoucnosti.

Podobné příspěvky

Vánoční strom pro Prahu je připravený

Redakce

Záchodky na Petříně výhled na Hradčany kazit nebudou

Redakce

Dne 21. června 1621 popravil pražský kat Jan Mydlář 27 předních českých mužů

Redakce