Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto Zajímavosti

65 % řidičů nerozumí “konektivitě aut”

Průzkum společnosti Salesforce mezi více než 2 000 majiteli a pronajímateli automobilů ve Spojených státech zjistil, že řidiči jsou sice obecně ochotni vyměnit osobní údaje za výhody chytrých automobilů, jako je pokročilá personalizace a levnější pojištění, ale jen málo z nich ve skutečnosti chápe, co to je “konektivita aut” a jaká data o nich vlastně shromažďují. Pro výrobce automobilů to představuje výzvu, aby lépe definovali a komunikovali jak své zkušenosti s chytrými automobily prémiových značek, tak své zásady týkající se nakládání s daty spotřebitelů.

65 % řidičů nerozumí “konektivitě aut”, mnozí z nich ale vymění svoje osobní data za výhody personalizace a levnější pojištění, zjistil Salesforce

Proč je to důležité: Automobilový průmysl prochází rozsáhlou revolucí, protože přechází do éry, kterou budou definovat elektromobily a chytré automobily, které mohou hladce komunikovat mezi sebou, se svými výrobci a okolní infrastrukturou, aby zvýšily bezpečnost, efektivitu a celkový zážitek z jízdy. Předpokládá se, že do roku 2030 budou právě tyto automobily tvořit 95 % všech vozidel na silnicích a každý z nich vygeneruje odhadem 25 gigabajtů dat za hodinu – tolik dat, kolik by někdo potřeboval na streamování 578 hodin hudby.

Podívejme se na tento průzkum řečí čísel:

Nízká znalost a využívání výhod konektivity aut je v rozporu s neutuchajícím zájmem spotřebitelů o prémiové zážitky z jízdy.

  • Více než dvě třetiny (65 %) řidičů neznají pojem “konektivita aut”, z toho více než třetina (37 %) tento pojem nikdy neslyšela.
  • Přesto řidiči považují pokročilé funkce* za téměř stejně důležité jako značku vozu.
  • 66 % řidičů přesto uvedlo, že ve svém voze buď nemají, nebo nepoužívají tyto funkce*.
  • Téměř stejný počet řidičů (62 %) uvedl, že nemá nebo nepoužívá aplikace jako Apple CarPlay a Android Auto, které jim umožňují například snadno telefonovat, streamovat hudbu a používat preferované navigační aplikace.
  • Pokud jde o plánovaný příští nákup vozidla, řidiči ukázali, že jsou nejčastěji ochotni zaplatit vyšší cenu za pokročilé funkce, jako je asistent řidiče (43 %), dotykový displej (33 %) a integrace chytrého telefonu (31 %).
  • Pouze 25 % řidičů je ale ochotno připlatit si za elektrická nebo hybridní vozidla, a jen 9 % by platilo více za aplikace, hry a videa v autě.

Řidiči jsou ochotni vyměnit data za personalizaci, ale usilují o autonomii na základě volby

  • Více než dvě třetiny (68 %) řidičů se domnívají, že automobilky by měly mít možnost shromažďovat osobní údaje, ale pouze 5 % z nich tvrdí, že by toto shromažďování nemělo být omezeno. Mnohem více respondentů (63 %) souhlasí s tímto sběrem pouze na základě dobrovolného souhlasu.
  • Řidiči uvádějí, že jsou ochotni vyměnit osobní údaje za cenné výhody:
    • 67 % řidičů je ochotno vyměnit osobní údaje za lepší sazby pojištění (např. nižší sazby za bezpečnější jízdu).
    • 43 % řidičů je ochotno vyměnit osobní údaje za pokročilou personalizaci řidiče (např. osobní profily řidiče, aby bylo sedadlo, zrcátko nebo zábava personalizované).
    • 36 % řidičů je ochotno vyměnit osobní údaje za vylepšené funkce osobní bezpečnosti, jako je sledování stavu vozidla v reálném čase a upozornění.

Řidiči dávají zelenou údajům o vozidlech, ale brzdí invazivnější sběr dat

  • Více než polovině (54 %) řidičů vyhovuje, že automobily shromažďují diagnostické údaje o vozidle.
  • Přibližně třetině řidičů vyhovuje shromažďování údajů o používání bezpečnostních pásů (35 %), rychlosti jízdy (34 %) a poloze a historii trasy (31 %).
  • Méně než pětina řidičů souhlasí s invazivnějšími typy sběru dat, jako jsou hlasové záznamy (17 %), biometrické údaje (13 %) a textové zprávy nebo údaje z hlasových záznamů (12 %), což je něco, co je dnes pro výrobce automobilů legální.
E salonPohled společnosti Salesforce: “S tím, jak se auta stávají stále propojenější a mění se v počítače na kolech, jsou nejen bezpečnější a personalizovanější, ale také udržitelnější a příjemnější na řízení. Pro výrobce automobilů je však zásadní, aby efektivně komunikovali hodnotu těchto nových, chytrých vozidel a jejich pokročilých, propojených funkcí a přivedli tak zákazníky do budoucnosti dopravy,” říká Achyut Jajoo, SVP & GM pro výrobu a automobilový průmysl společnosti Salesforce.
“Výrobci automobilů mají neuvěřitelnou příležitost, aby soukromí svých zákazníků postavili do centra své strategie chytrých vozidel. Tím, že zajistí, aby se s obrovským množstvím dat, která budou propojená vozidla generovat, zacházelo s nejvyšší mírou důvěry a transparentnosti, a umožní řidičům souhlasit se shromažďováním a využíváním těchto dat k poskytování lepších a personalizovanějších zážitků z jízdy, mohou výrobci automobilů v éře propojených vozidel budovat loajalitu ke značce a celoživotní vztahy se zákazníky,” dodal Achyut Jajoo.

Další informace:

Společnost Salesforce ve spolupráci s YouGov provedla dvojí anonymizovaný průzkum mezi 2 188 americkými majiteli a pronajímateli automobilů. Data byla shromážděna tak, aby odrážela demografické zastoupení při sčítání lidu, a dotazování proběhlo mezi 10. a 16. prosincem 2023.
*zahrnuje integraci Apple CarPay/Android Auto, hraní her nebo streamování videa, asistenční funkce řidiče, wi-fi/datové přenosy ve vozidle, funkce aplikací pro chytré telefony (např. dálkové zamykání, dálkové startování), tísňové/asistenční služby (např. OnStar), dotykovou konzoli a aktualizace softwaru OTA (over-the-air).

 

O společnosti Salesforce:
Salesforce umožňuje firmám všech velikostí a odvětví navázat kontakt se zákazníky díky síle AI + data + CRM. Další informace o společnosti Salesforce (NYSE: CRM) naleznete na adrese: www.salesforce.com.
Hana Váchalová

Podobné příspěvky

Fleetová spolupráce s distributorem pošty přinesla značce Peugeot dalších téměř 300 registrovaných Boxerů

Redakce

Nový Peugeot e-Rifter je připraven splnit všechna očekávání budoucích uživatelů

Redakce

V Lešanech se slavilo 15 let České republiky v NATO

Redakce