Podle aktuálního průzkumu Schneider Electric využívá elektromobil 11 % řidičů, vlastníkem je přitom jen každý stý. Tato auta lákají především mladé lidi ve věku do 26 let a muže. Nejčastěji si ho Češi pořizují pro soukromé účely.
Češi si elektroauta nekupují, ale půjčují
V porovnání s jinými evropskými státy Češi elektroautům příliš nefandí. Alespoň zatím. „Hlavní bariérou pro pořízení elektroauta je stále ještě cena. Zatímco v západní Evropě vlády poskytují na elektroauta dotace, u nás musí zájemce sáhnout jen do vlastní kapsy,“ uvádí Leoš Kabát, specialista na elektromobilitu společnosti Schneider Electric. Přesto se jejich počet zvyšuje, například za rok 2020 se prodalo podle statistik meziročně o 330 % více aut s čistě elektrickým pohonem (celkem 3 262 vozů). Ke konci černa 2021 bylo v ČR registrováno 8 500 elektromobilů a tento pohon tak měl každý tisící vůz. Jen pro zajímavost, v celé EU bylo za stejnou dobu registrováno přes 356 tisíc nových osobních elektromobilů.
Máš elektroauto? Půjčím si ho!
Na co Češi svá elektroauta využívají?
Gabriela Hampejsová
O průzkumu
Průzkum na téma elektromobility realizovala společnost Schneider Electric pomocí nástroje Instant Research agentury Ipsos. Sběr dat probíhal on-line v období 9. 12. až 15. 12. 2021 na celkem 1050 respondentech. Dotazováni byli respondenti ve věku 18 až 65 let, kteří vlastní řidičské oprávnění skupiny B.
O společnosti Schneider Electric
Vizí společnosti Schneider Electric je umožnit každému co nejlépe využívat energii a dostupné zdroje, proto přinášíme pokrok a udržitelnost do všech oblastí života. Žijeme v souladu s heslem Life Is On. Naším posláním je být vám digitálním partnerem ve sférách udržitelnosti a energetické účinnosti. Řídíme digitální transformaci prostřednictvím integrace předních světových procesních a energetických technologií, produktů propojujících cloud s koncovými zařízeními, ovládacích prvků, softwaru a služeb napříč životním cyklem. Naše řešení umožňují integrovanou správu firem, domácností, budov, datových center, infrastruktury a průmyslu. Jsme nejlokálnější z globálních společností. Jsme zastánci otevřených standardů a partnerských ekosystémů, které sdílejí naše hodnoty smysluplného účelu, inkluze a zmocnění (Meaningful Purpose, Inclusive and Empowered).
Zdroje: