Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto

Citroën C5 AIRCROSS PLUG-IN HYBRID je velkým originálem

C5-hybrid

Předek C5 připomíná úzké průzory středověkých rytířů,  má tenké horizontální dělení s decentními lampami. Zboku si všimněte výrazného oplastování na prazích. Předně už nejde o elegantní sedan  a také již nemá hydropneumatické odpružení. .Navenek je C5 Aircross  kulatý a to přesně, jak velí aktuální designové manuály značky, s diodami denního svícení navazujícími v jedné linii na logo s oddělenými hlavními světlomety. Z boku chrání karoserii nelakované plasty.

Pocitově  C5 vypadá mnohem větší, než je ve skutečnosti  (4,5 metru). 

C5Interiér je útulný a přehledný,  hodně funkcí se totiž přesunulo do infotainmentu. Z hlediska praktičnosti je na tom C5 velmi slušně. V druhé řadě najdete tři stejně velká místa, navíc s možností individuálního posunu každé sedačky. Kufr má  dostatečných 580 litrů. V kombinaci se světlým interiérem a hezky zvolenými materiály je vnitřek moc příjemný. 

Největším přihlašovatelem patentů ve Francii je koncern Stellantis

Z motorů jsou na výběr dva zážehové a dva vznětové čtyřválce. Menší z dieselových má objem 1,5 litru a výkon 130 koní. Jestli nechcete vládnout levému pruhu dálnice, tak vám patnáctistovka bohatě stačí. Na poměry dieselů je hodně tichá, spojená je buď se šestistupňovým manuálem, nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou. Svým projevem vás nenásilnou formou motivuje k co nejklidnější jízdě.

C5Tlumiče už se sice nespoléhají na hydropneumatické odpružení, ale mají docela obyčejnou konstrukci s jedním vylepšením – hydraulickými dorazy. Samotné naladění je celkově hodně komfortní a i na hodně velkých dírách auto nemlátí, ale má hodně vláčný projev.

C5 působí jako oáza klidu

Citroën už má s elektrifikovanými modely zkušenosti největší boom aut do zásuvky ale nastává teď. Citroen ukázal, že k rodinnému SUV jde přistoupit úplně jiným způsobem, než to dělají konkurenti. V podstatě ve všech ohledech sází na komfort, pohodlí je podřízen jak podvozek, tak třeba i sedadla s výjimečně měkkým polstrováním. V dnešní uspěchané době tak C5 působí jako oáza klidu, kde je čas relativní pojem.

C5To sice umí i spousta jiných aut, ovšem prakticky výhradně jsou to zástupci prémiové ligy. To Citroen má vcelku lidovou cenu, za základní verzi se zážehovým tříválcem dáte 592 tisíc, naftová patnáctistovka s automatem ve verzi Feel vás přijde na 682 000 Kč.

Díky osmi rychlostem se převodovka většinu času pohybuje v oblasti s nejvyšším točivým momentem, na dálnici se otáčky povalují lehce nad volnoběhem, což se pozitivně podepisuje jak na hluku, tak i na spotřebě. V eko režimu navíc převodovka vyřazuje na volnoběh, což pár deci také ušetří. S trochou snahy se tak dá jezdit i s hodnotami začínajícími pětkou, na dálnici počítejte se spotřebou 6,5 litrů, ve městě kolem sedmi.

 

Citroën C5 Aircross Hybrid

Jeho pohon kombinuje benzinovou šestnáctistovku Pure Tech (133 kW, 300 N.m) s elektromotorem (81 kW, 320 N.m), přičemž v kombinaci obě jednotky poskytují 165 kW (225 koní) a 360 N.m. Řazení obstarává osmistupňová automatická převodovka, jejíž součástí je i zmíněný elektromotor.

Při klasickém připojení ze zásuvky se baterie dobíjí přes noc a v závislosti na typu zásuvky se doba nabíjení pohybuje v rozmezí 4 až 7 hodin. Pokud máte 32A Wallbox, baterie se dobije za méně než 2 hodiny. Abyste mohli využít výhodnějších tarifů cen elektřiny mimo špičku, může být nabíjení odloženo pomocí naprogramování. Dobíjení se jednoduše nakonfiguruje na dotykovém displeji vozu nebo přímo ve vašem chytrém telefonu prostřednictvím aplikace MyCitroën.

Citroen sází na komfort, pohodlí je podřízen jak podvozek, tak třeba i sedadla s výjimečně měkkým polstrováním. Svým projevem vás nenásilnou formou motivuje k co nejklidnější jízdě.

 

Orientační doba nabíjení 0-100 %
WallBox 6,6 kW – 32A s palubní nabíječkou 7,4 kW 2 h
Jednofázová zesílená GREEN UP zásuvka (3,3 kW – 14A) 230V 4 h
Jednofázová domácí zásuvka (1,8 kW – 8A) 230V 7,5 h

Citroën C5 Aircross Hybrid detailně: Spotřeba 1,4 l/100 km, na elektřinu až 55 km

Hnaná jsou přední kola a díky akumulátoru o kapacitě 13,2 kWh je vůz schopen v průměru jezdit za 1,5 l/100 km. Na elektřinu ujede až 56 km. Udávané emise činí 32 gramů CO2/km, není tedy problém vůz dostat na EL značky a využívat všech výhod, které nabízejí. V porovnání s běžnými spalovacími verzemi se zmenšil objem nádrže (z 53 na 43 litrů) i přepravní kapacita. Základní kufru hybridu činí 460 litrů, po sklopení zadní opěradel dostanete 1510 litrů. Běžné verze mají 580 a 1630 litrů.

Vůz  stojí nejméně 895.000 Kč ve výbavě Feel, zahrnutí slevy ve výši 60.000 Kč a bonusu 50.000 Kč za výkup starého vozu. Vůz má 18palcová kola, navigaci, automatickou dvouzónovou klimatizaci, digitální přístrojový štít, přední a zadní parkovací senzory, tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy, bezklíčové odemykání a startování, zadní parkovací kameru, tempomat s omezovačem rychlosti, sledování slepého úhlu a spoustu dalšího.

Citroën C5 Aircross Hybrid ujede čistě na elektřinu 50 km

C5-volantLinie Feel Pack je pak o 40.000 Kč dražší. Navíc zahrnuje tmavá zadní skla, mechanickou bederní opěrku sedadla řidiče, sedadla Advanced Comfort, denní světla s LED optikou a LED směrovky či podélné střešní nosiče s barevnou lištou. Součástí všech dostupných výbav je palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW, za příplatek 8000 Kč se však nabízí i 7,4kW nabíječka.

Verze Shine vychází po akční slevě 62.000 Kč a zahrnutí výkupního bonusu na 975.000 Kč. Ve standardu má Full LED světlomety, paket Drive Assist s množstvím asistenčních a bezpečnostních systémů, čalounění kombinující kůži a látku či nerezové prahové lišty dveří. Vrcholná linie Shine Pack za nejméně 995.000 Kč pak má třeba vyhřívaná přední sedadla, 19palcová litá kola, bezdotykové otevírání kufru, elektricky ovládané sedadlo řidiče či indukční nabíječku telefonů. Akční sleva v tomto případě činí 72.000 Kč.

 V příštím roce by se na českých silnicích mohlo objevit zhruba 150 hybridních aircrossů.

Citroën C5 Aircross Hybrid: Technická data a české ceny
Motor 1.6 Pure Tech
Zdvihový objem [cm3] 1598
Válce/ventily 4/4
Největší výkon motoru [kW/min-1] 133/6000
Točivý moment motoru [N.m/min-1] 300/3000
Největší výkon elektromotoru [kW]  81
Točivý moment elektromotoru [N.m] 320
Výkon/točivý moment systému [kW/N.m] 165/360
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/13,2 kWh
Převodovka 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9
Max. rychlost [km/h] 225
Max. rychlost – EV mód [km/h] 130
Dojezd na elektřinu WLTP [km] 56
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,4-1,5
Provozní hmotnost [kg] 1845
Cena Feel [Kč] 895.000
Cena Feel Pack [Kč] 935.000
Cena Shine [Kč] 975.000
Cena Shine Pack [Kč] 995.000

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis. Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

red.

Podobné příspěvky

Hybridy od Toyoty slaví 25 let, prošly už pěti generacemi

Redakce

Nejvyhledávanější automobilkou na internetu je Toyota

Redakce

Olympioniky v Tokiu svezou futuristická vozítka od Toyoty

Redakce