Předek C5 připomíná úzké průzory středověkých rytířů, má tenké horizontální dělení s decentními lampami. Zboku si všimněte výrazného oplastování na prazích. Předně už nejde o elegantní sedan a také již nemá hydropneumatické odpružení. .Navenek je C5 Aircross kulatý a to přesně, jak velí aktuální designové manuály značky, s diodami denního svícení navazujícími v jedné linii na logo s oddělenými hlavními světlomety. Z boku chrání karoserii nelakované plasty.
Pocitově C5 vypadá mnohem větší, než je ve skutečnosti (4,5 metru).
Největším přihlašovatelem patentů ve Francii je koncern Stellantis
Z motorů jsou na výběr dva zážehové a dva vznětové čtyřválce. Menší z dieselových má objem 1,5 litru a výkon 130 koní. Jestli nechcete vládnout levému pruhu dálnice, tak vám patnáctistovka bohatě stačí. Na poměry dieselů je hodně tichá, spojená je buď se šestistupňovým manuálem, nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou. Svým projevem vás nenásilnou formou motivuje k co nejklidnější jízdě.
C5 působí jako oáza klidu
Citroën už má s elektrifikovanými modely zkušenosti největší boom aut do zásuvky ale nastává teď. Citroen ukázal, že k rodinnému SUV jde přistoupit úplně jiným způsobem, než to dělají konkurenti. V podstatě ve všech ohledech sází na komfort, pohodlí je podřízen jak podvozek, tak třeba i sedadla s výjimečně měkkým polstrováním. V dnešní uspěchané době tak C5 působí jako oáza klidu, kde je čas relativní pojem.
Díky osmi rychlostem se převodovka většinu času pohybuje v oblasti s nejvyšším točivým momentem, na dálnici se otáčky povalují lehce nad volnoběhem, což se pozitivně podepisuje jak na hluku, tak i na spotřebě. V eko režimu navíc převodovka vyřazuje na volnoběh, což pár deci také ušetří. S trochou snahy se tak dá jezdit i s hodnotami začínajícími pětkou, na dálnici počítejte se spotřebou 6,5 litrů, ve městě kolem sedmi.
Citroën C5 Aircross Hybrid
Jeho pohon kombinuje benzinovou šestnáctistovku Pure Tech (133 kW, 300 N.m) s elektromotorem (81 kW, 320 N.m), přičemž v kombinaci obě jednotky poskytují 165 kW (225 koní) a 360 N.m. Řazení obstarává osmistupňová automatická převodovka, jejíž součástí je i zmíněný elektromotor.
Při klasickém připojení ze zásuvky se baterie dobíjí přes noc a v závislosti na typu zásuvky se doba nabíjení pohybuje v rozmezí 4 až 7 hodin. Pokud máte 32A Wallbox, baterie se dobije za méně než 2 hodiny. Abyste mohli využít výhodnějších tarifů cen elektřiny mimo špičku, může být nabíjení odloženo pomocí naprogramování. Dobíjení se jednoduše nakonfiguruje na dotykovém displeji vozu nebo přímo ve vašem chytrém telefonu prostřednictvím aplikace MyCitroën.
Citroen sází na komfort, pohodlí je podřízen jak podvozek, tak třeba i sedadla s výjimečně měkkým polstrováním. Svým projevem vás nenásilnou formou motivuje k co nejklidnější jízdě.
Orientační doba nabíjení 0-100 % | |
---|---|
WallBox 6,6 kW – 32A s palubní nabíječkou 7,4 kW | 2 h |
Jednofázová zesílená GREEN UP zásuvka (3,3 kW – 14A) 230V | 4 h |
Jednofázová domácí zásuvka (1,8 kW – 8A) 230V | 7,5 h |
Citroën C5 Aircross Hybrid detailně: Spotřeba 1,4 l/100 km, na elektřinu až 55 km
Vůz stojí nejméně 895.000 Kč ve výbavě Feel, zahrnutí slevy ve výši 60.000 Kč a bonusu 50.000 Kč za výkup starého vozu. Vůz má 18palcová kola, navigaci, automatickou dvouzónovou klimatizaci, digitální přístrojový štít, přední a zadní parkovací senzory, tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy, bezklíčové odemykání a startování, zadní parkovací kameru, tempomat s omezovačem rychlosti, sledování slepého úhlu a spoustu dalšího.
Citroën C5 Aircross Hybrid ujede čistě na elektřinu 50 km
Verze Shine vychází po akční slevě 62.000 Kč a zahrnutí výkupního bonusu na 975.000 Kč. Ve standardu má Full LED světlomety, paket Drive Assist s množstvím asistenčních a bezpečnostních systémů, čalounění kombinující kůži a látku či nerezové prahové lišty dveří. Vrcholná linie Shine Pack za nejméně 995.000 Kč pak má třeba vyhřívaná přední sedadla, 19palcová litá kola, bezdotykové otevírání kufru, elektricky ovládané sedadlo řidiče či indukční nabíječku telefonů. Akční sleva v tomto případě činí 72.000 Kč.
V příštím roce by se na českých silnicích mohlo objevit zhruba 150 hybridních aircrossů.
Citroën C5 Aircross Hybrid: Technická data a české ceny | |
---|---|
Motor | 1.6 Pure Tech |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 |
Největší výkon motoru [kW/min-1] | 133/6000 |
Točivý moment motoru [N.m/min-1] | 300/3000 |
Největší výkon elektromotoru [kW] | 81 |
Točivý moment elektromotoru [N.m] | 320 |
Výkon/točivý moment systému [kW/N.m] | 165/360 |
Akumulátor [typ/kapacita] | Li-on/13,2 kWh |
Převodovka | 8A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,9 |
Max. rychlost [km/h] | 225 |
Max. rychlost – EV mód [km/h] | 130 |
Dojezd na elektřinu WLTP [km] | 56 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] | 1,4-1,5 |
Provozní hmotnost [kg] | 1845 |
Cena Feel [Kč] | 895.000 |
Cena Feel Pack [Kč] | 935.000 |
Cena Shine [Kč] | 975.000 |
Cena Shine Pack [Kč] | 995.000 |
Citroën
Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis. Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.
red.