Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto

Citroën C5 Aircross plug-in hybrid nabízí 225 koní

C5

Citroën C5 Aircross na první pohled zaujme svou robustností a velikostí, která však díky řadě elegantních tvarů dokáže navodit pocit přátelskosti a moderního stylu. Především je velmi povedená přídi jak v podobě skvěle zakomponovaných předních světel, tak v podobě chromových lišt, kdy ta horní vytváří i logo značky. Nejsilnější Citroën C5 Aircross je v nabídce plug-in hybrid. Nabídne 225 koní, skvělý komfort a naprosté ticho. 

Citroën C5 Aircross je velké, pohodlné a originální auto 

C 5V plug-in hybridu získáte univerzální řešení. Z nuly na sto se dostanete za 8,9 sekundy, maximální rychlost je 225 km/h. O pohon se starají přední kola, které pohání elektromotor nebo v případě potřeby benzínový čtyřválec o výkonu 133 kW (181 koní) s maximálním točivým moment 300 Nm. Hybridní ústrojí umí vyvinout až 165 kW (225 koní), což zaručuje odpovídající dynamiku. Baterie s kapacitou 13,2 kWh (reálně využitelných je 11,8 kWh) a stačitla zdolání 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Při delší cestě se spotřeba pohybovala s prázdnými bateriemi na solidních 6,5 litrech, což vůbec špatné. Dobíjení ze standardní zásuvky trvá 7 až 8 hodin, z výkonnější dobíječky se dobije zhruba za dvě hodiny. K vozu dostanete palubní dobíječku 3,7 kW, za výkonnější (7,4 kWh) se připlácí osm tisíc. Hybridní soustava dobíjí baterie také při brzdění.

Pokud jezdíte na kratší trasy a máte kde dobíjet, naprosto bez problému můžete jezdit jen na elektřinu. Pokud občas budete potřebovat předjet, nebo budete jezdit delší trasy, kombinovaná spotřeba může být úplně klidně udávaných 1,3 l/100 km. No a pokud nebude po ruce možnost nabít a s autem budete jezdit jako s klasickým hybridem, počítejte s 6,5 litry. Což je ale pořád příznivá hodnota.

Hybridní Citroën je už v základní výbavě dobře vybaven. Nechybí digitální přístrojová kaplička za volantem s displejem o úhlopříčce 12,3 palce, který nabízí několik možností zobrazení a od běžných verzí se odlišuje použitou grafikou. Druhý displej uprostřed palubní desky je vyhrazen multimediálnímu systému, má osm palců. Vzadu jsou tři samostatná, sklopná a podélně posuvná sedadla s nastavením sklonu opěradla. Sedadla můžete posouvat v rozmezí 150 mm, přičemž sklon opěradel lze nastavit v pěti polohách. V závislosti na pozici sedadel se zavazadlový prostor pohybuje od 460 do 600 litrů v pětimístném uspořádání. Po sklopení opěradel vzniká rovná ložná plocha s využitelným objemem 1 510 litrů. V zavazadlovém prostoru potěší dvojitá podlaha, která poskytuje místo pro dobíjecí kabely.

Posádka je tak hýčkána vysokým cestovním komfortem

Hybrid jezdí velmi  komfortně a nerovnosti tlumí měkce. Celkově tak hybrid jezdí plavně a plynule. Hybridu vyhovuje poklidné tempo, Vpředu nalezneme modifikovaný McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení. Specialitkou jsou pak tlumiče pérování s hydraulickými dorazy. 

U plug-in hybridu máte osvobození od dálničních poplatků a možnost parkování v pražských modrých a fialových zónách, ale to hlavní.je možnost využití jízdy jen na elektřinu. Stále máte však k dispozici i spalovací motor. 

Citroën C5 Aircross stojí 895 000 Kč v základní výbavě FEEL s využitím akční slevy a bonusu za starý vůz, který je 50 000 Kč. V nejvyšší výbavě vás pak vyjde na 995 000 Kč. 

U modelu C5 Aircross můžete vybírat z naftového pohonu, benzínového a hybridního pohonu. Naftu zastupuje pouze 1.5 BlueHDI se 130 koňmi a příznivci benzínu mohou vybírat z 1.2 PureTech se 130 koňmi a 1.6 PureTech se 180 koňmi. Je tedy na vás, zda pro plug-in hybrid máte využití a vyplatí se vám jeho pořízení.  

red.

Podobné příspěvky

Autodrom Most vypsal termíny exkurzí pro majitele kuponů ze Slevomatu

Afri

PeugeotElektromobilita.cz – průvodce světem elektromobilů

Afri

4. ročník motoristické slavnosti LEGENDY

Jaroslav Hauer