Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto

Francouzi umí vyrábět pěkná a zajímavá auta

DS-7

DS7 Crossback E-Tense 4×4 Grand Chic je luxusní SUV s plug-in hybridním pohonem. Francouzi ohromují  komfortem a avantgardním designem. Značka DS se  osamostatnila a  všechny její vozy mají svébytný design. Techniku částečně sdílejí s citroëny, opely a peugeoty.

Francouzi umí vyrábět pěkná a zajímavá auta

SUV střední třídy s označením DS 7 CROSSBACK E-TENSE

Láká na avantgardní design, luxusní materiály a pokročilé technologie, ale také prostornost interiéru zejména v podélném směru nebo velmi komfortní jízdní vlastnosti. Je to jedno z nejkratších SUV střední třídy, na délku měří 4,57 m. Subjektivně ale působí mnohem větším dojmem. 

DS disponuje pohonem všech kol a celkovým výkonem 300 koní a 520 Nm

DS interierDS7 Crossback E-Tense 4×4 Grand Chic má plug-in hybridní pohonnou jednotku. Motor je zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 147 kW/200 koní a rovnými 300 Nm točivého momentu. K němu se přidávají hned dva elektrické motory, ten vpředu disponuje výkonem 81 kW/110 koní, vzadu se nachází elektromotor o výkonu 83 kW/112 koní. Stovku dosáhnete za 5,9 sekundy. Solidní dynamiku DS 7 dokáže na dálnici s maximální rychlostí 240 km/h.

DS 7-naftaAkumulátory s kapacitou 13,2 kWh, která stačí k ujetí až 58 kilometrů. Naše zkušenosti jsou takové, že dosah je 30 km a zbytek je určen k rekuperaci. Hybrid začne s rekuperací a uloženou energii použijete následně při rozjezdech. S poctivou rekuperací a v klidném tempu si auto řekne o nějakých 7,5 litrů naturalu,  což není špatné. Pokud budete poctivě dobíjet, můžete tuto hodnotu ještě  stlačit.  Co se dobíjení týče, ze speciální 32ampérové nabíječky auto dobijete za 1 hodinu a 45 minut, u klasické si počkáte 8 hodin. Pokud nebudete dobíjet plug-in hybridní DS 7 dobíjet, postrádá pro vás tento pohon smysl. Okamžitá spotřeba na dálnici činila 7,5l a při kombinovaném provozu činila 4 – 4,5 l.  výše spotřeby záleží na stylu jízdy.   

DS Active Scan Suspension – zařízení využívá kameru v horní hraně čelního skla. Kamera sleduje silnici před vozem, hledá nerovnosti a informace o nich posílá přímo elektronickému mozku podvozku. Ten potom v reálném čase mění nastavení tuhosti tlumičů. Podvozek mění své nastavení v závislosti na volbě jednoho ze tří jízdních režimů od sportovního po komfortní. DS 7 díky svému chytrému řízení podvozku nabízí  plavnost a také jistotu v zatáčkách. 

DS  je auto promyšlené do posledního detailu

DS 7 zepreduFull LED aktivní světlomety sice patří ke standardní výbavě. Velmi působivá je totiž už jejich taneční kreace po odemčení auta. Všechny tři LED segmenty v každém světle tvarem připomínající drahokamy se totiž postupně jeden po druhém za doprovodu barevných efektů otočí o 180 stupňů a zpět.  Světla velmi dobře svítí a paprsky kopírují terén před i kolem vozu a umí automaticky přepínat mezi dálkovými a tlumenými světly. Světelný paprsek se navíc přizpůsobuje aktuálním podmínkám.

 

DS 7 zadni svetlo jako diamantVelmi působivé jsou zadní  světlomety, které také připomínají drahokamy. Zároveň tu je vidět motiv kosočtverce, se kterým se ještě mnohokrát setkáme v interiéru.

DS7 Crossback si podle mne budou kupovat zejména dobře situované vrstvy lidí, kteří se chtějí odlišit od jiných prémiových značek na našem automobilovém trhu. Přiláká určitě lidi z uměleckých kruhů, kterým jde u vozidla především o luxus, design a styl. Zlatý lak dodává další úroveň elegance. Hra tvarů a materiálů prochází celého auto. DS 7 ve zlaté metalíze Byzantine působí nádherně.

DS 7 ipodInteriér testované varianty Performance Line je standardně čalouněný velmi kvalitní kůží.  Působí velmi luxusně a útulně. Odhlučnění kabiny DS7 Crossback patří mezi SUV střední třídy k nadprůměru. Nastoupíte do kabiny, stiskem rudě pulzujícího tlačítka DS nastartujete motor  a z palubní desky vyjedou ručičkové hodiny. Pro DS je připravila značka B.R.M. Palubní deska je potažená kůži s texturou, kterou si dosud dovolili snad jen módní návrháři.

DS 7 se  jít proti proudu  a také se nebojí extravagance.

DS_7DS7 Crossback E-TENSE se na českém trhu prodává od listopadu roku 2019. Celková cena testovaného vozu byla 1,7 mio korun. V této ceně je servisní smlouva FreeDrive na 5 let / 100 tis km (záruka, servisy práce servisu a opotřebené díly).

Značka DS se hlásí k prémiovým značkám a to i cenou. Základní verze Crossback E-Tense 4×4 začíná u na částce 1 570 000 Kč, naše verze ve vrcholném provedení a s celou řadou příplatkových prvků se zastavila až na 1 879 000 Kč. V ceně už je ale zahrnuta záruka na 5 let, servisní práce i výměna opotřebovaných dílů.

red.

 

 

Detailní popis testované DS 7 CROSSBACK  Grand Chic E-TENSE 4×4.

 

DS 7 CROSSBACK GRAND CHIC E-TENSE 4×4    
Základní cena v Kč 1 570 000 
     
Barva:    
Zlatá BYZANTIN M0NZ 19 000 Kč
     
Inspirace:    
DS Inspirace – OPERA, Kůže Nappa černá 4HFO 98 000 Kč
     
Příplatky:    
DS CONNECTED PILOT ZVCZ 26 000 Kč
Alarm AB13 8 000 Kč
DS NIGHT VISION N101 44 000 Kč
HiFi systém FOCAL Electra se 14 reproduktory, 12 kanálů, celkový výkon 515 W UN02 30 000 Kč
DS PARK PILOT WY36 30 000 Kč
Panoramatické střešní okno, elektricky ovládaná přední část + střešníky podélné OK02 42 000 Kč
Zadní ovládání klimatizace HJ03 6 500 Kč
Samozatmavovací vnější zpětná zrcátka HU23 5 500 Kč
     
Celková cena vozu v Kč   1 879 000 

Podobné příspěvky

Prohlášení k soudnímu šetření týkajícímu se emisí dieselových motorů ve Francii

Afri

CITROËN SUV C5 Aircross PLUG-IN Hybrid

Afri

Toyota Corolla slaví 55 let a 50 milionů zákazníků

Afri