Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto

MG je čínské SUV, které oživilo tuzemský trh

MG

Britská značka MG se po letech  začíná objevovat na českých silnicích. Čínské SUV je zajímavým oživením tuzemského trhu s novými osobními vozy. Značka MG (Morris Garages) je od roku 2007 ve vlastnictví státní čínské společnosti SAIC Motor Corporation Limited, která je největším automobilovým výrobcem v Číně.  Ve společných podnicích vyrábí také auta skupiny Volkswagen (VW, Škoda, Audi) a koncernu General  Motors (Buick, Chevrolet, Cadillac). Zatímco sídlo automobilky je v Šanghaji, kde se také její modely vyrábějí, designové oddělení sídlí ve Velké Británii. Značka MG k nám vstupuje se dvěma modely. Tím prvním je menší crossover ZS a větší  EHS.  

SUV z dálného východu

MGEHS disponuje přeplňovanou čtyřválcovou patnáctistovku s turbodmychadlem označovanou jako TGI o výkonu 119 kW a točivém momentu 250 Nm. Doplňuje ji synchronní elektromotor o výkonu 90 kW a točivém momentu 230 Nm. Trakci obstarává pouze přední náprava. Benzínový motor krmí 37litrová nádrž na palivo a pro elektromotor je připravena baterie o kapacitě 16,6 kWh a hmotnosti 136 kg. Celkově nabídne EHS výkon 190 kW (258 koní) a 370 Nm.

Na stovku se rozjede za 6,9 vteřiny, maximální rychlost je 190 km/h, čistě na elektřinu ujede 52 km a normovaná spotřeba je 1,8 litru na 100 km. Automatická  desetistupňová převodovka má šest stupňů vyhrazeno pro spalovací ústrojí a čtyři pro elektromotor.

MG EHS Plug-in Hybrid se sportovním designem karoserie a prostorným interiérem překypuje pohodlím a mnoha promyšlenými prvky výbavy

mg volanntMG EHS má pěkný interiér. Design je působivý, drtivá většina materiálů je kvalitní. Velmi příjemná jsou sedadla s dobrým bočním vedením, mohla by však mít delší podsedák. Místa je dostatek ve všech směrech a velmi dobře se sedí na zadních sedadlech s volitelným sklonem opěradel. Objem kufru je poměrně slušných 448 litrů. Podvozek je komfortní a skvěle tlumí nerovnost našich silnic. Nechybí  ani adaptivní podvozek. který je v zatáčkách velmi jistý. Za mokra by se ale hodil pohon všech kol, protože 258 koní a 370 Nm na přední nápravě nezachrání ani systém XDS, který se snaží nahradit samosvorný diferenciál přibrzďováním jednotlivých kol.

MG obdrželo při testech nezávislé organizace EuroNCAP nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení a zkoušený exemplář, který byl ve vyšším ze dvou výbavových stupňů, disponoval třeba také systémem pro varování před vozy ve slepém úhlu nebo udržování v jízdním pruhu.

MGMG EHS ve vyšší ze dvou výbav Exclusive stojí 978 940 Kč. Základní cenovka je 887 940 Kč. Připlatit si můžete pouze lak za 16 000 Kč. Přes 994 940 Kč se tak nepřehoupnete. Navíc dostanete nadprůměrnou záruku na 7 let nebo 150 000 kilometrů. Mezi plug-in hybridními SUV nenajdete dostupnější auto.

 

Vnější rozměry: 4574x 1876×1664 mm

rozvor: 2722 mm

Zavazadlový prostor: 448/1375 l

max. rychlost : 190km/hod

Zrychlení 6,9 s

Cena: od 887 000 Kč

Podobné příspěvky

Deset generací nejdelší produktové řady v historii značky Peugeot

Afri

ÚAMK informuje – Neodmítejte testy alkoholu v zahraničí

Afri

ÚAMK doporučuje jak udržet při životě akumulátor

Afri