Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto

Nový Lexus NX je nejbezpečnější model v historii

Lexus NX

Japonská prémiová značka Lexus uvádí na trh dosud nejbezpečnější model ve své historii. Nové luxusní SUV střední třídy NX přináší nové technologie a bezpečnostní prvky na ochranu celé posádky a snížení rizika dopravní nehody.

Nový Lexus NX je nejbezpečnější model v historii

Lexus NXJednou z nových funkcí je inteligentní asistent pro bezpečné opuštění vozidla. Asistent je propojený s novou elektronickou západkou pro nastupování a vystupování z vozidla a využívá radar systému sledování slepého úhlu, který rozpoznává vozidla blížící se zezadu.

Hrozí-li riziko otevření dveří do dráhy projíždějícího vozidla nebo cyklisty, asistent rozbliká varovnou kontrolku ve vnějším zpětném zrcátku, aktivuje zvukovou výstrahu a zruší odblokování dveří. Vůz tak za řidiče zkontroluje, zda je možné bezpečně vystoupit.

Lexus je prvním výrobcem, který tuto bezpečnostní technologii spojil se systémem elektronické západky, za což si vysloužil ocenění Secure Car, v překladu bezpečný vůz, v prestižním francouzském klání Automobile Awards 2021, pořádaném motoristickým klubem Automobile Club de France. Asistent dokáže předejít 95 procentům nehod způsobeným nesprávně načasovaným nebo neuváženým otevřením dveří vozu.

Asistent je jednou ze součástí třetí generace bezpečnostního paketu Lexus Safety System+, který jako první využívá právě model NX. Ten nabízí nejen nové funkce, ale i schopnost rozpoznat mnohem více rizik v silničním provozu. Dokáže řidiče nejen upozorňovat, ale i aktivně brzdit nebo řídit vůz ve snaze předejít nehodě, případně alespoň zmírnit důsledky nevyhnutelné srážky.

Systém lépe zabraňuje srážce  

Modernizovaný předkolizní bezpečnostní systém PCS prostřednictvím radaru a kamery identifikuje chodce a motocykly v dráze vozidla a dostal rovněž vylepšenou funkci rozpoznání zvýšeného rizika střetu s blížícími se objekty při odbočování vozidla na křižovatkách. Nová funkce nouzového asistenta řízení pak rozpoznává situace, kdy řidič náhle zatočí volantem ve snaze vyhnout se překážce, například chodci nebo stojícímu vozidlu.

Automaticky pomáhá vyhnout se střetu, aniž by vozidlo opustilo původní jízdní pruh. Vůz kromě toho dokáže rozpoznat a potlačit neúmyslné náhlé zrychlení při pomalé jízdě. Vylepšený PCS tak proti předchozí generaci dokáže snížit rizika nehody o více než třetinu.

Jednodušší řízení auta

Lexus Safety System+ se zároveň snaží řidiči ulehčit řízení vozu. Například inteligentní adaptivní tempomat automaticky přizpůsobuje rychlost podle poloměru zatáček ve směru jízdy a rychlosti jízdy vozidel vpředu. Pomáhá také s hladším předjížděním včetně zrychlování ihned poté, co řidič použije směrový ukazatel.

Také dokáže automaticky zpomalit, když se vozidlo zařadí za pomaleji jedoucí automobil. S bezpečnou jízdou v daném jízdním pruhu pomáhá i systém upozornění na opuštění jízdního pruhu a asistent semiautonomní jízdy.

Digitální zpětné zrcátko

Na přání Lexus dodává digitální zpětné zrcátko, které zprostředkuje čistší a ničím nerušený výhled s přenosem obrazu ze zadní kamery v reálném čase. Při jízdě v noci nebo za zhoršeného počasí je obraz kvalitnější než v případě běžného zrcátka. Další výhodou je neomezený výhled v případě, kdy má vůz plně naložený zavazadlový prostor.

Zájemci si navíc mohou objednat rozšířený bezpečnostní paket, jehož součástí je i pomocník pro změnu jízdního pruhu s automatickým řízením po použití směrového ukazatele při přejíždění z pruhu do pruhu na dálnici, resp. systém upozorňování na křižující objekty před vozidlem, který varuje před špatně viditelnými vozidly blížícími se zleva či zprava při pomalém vjíždění do křižovatky.

Vladimír Michna

Podobné příspěvky

AUTOSHOW PRAHA 2020 úspěšně prověřila připravenost veletrhů v PVA

Redakce

Řidiči, pozor! To jsou mýty o palivech, které škodí vašemu autu

Redakce

Díky aplikaci MyPeugeot se smartphone stává prvním kontaktním bodem mezi zákazníkem

Redakce