Velká cesta více než dvacítky veteránů, která odstartovala ve středu 17. května od Národního technického muzea v Praze, dorazila do cíle v Istanbulu v sobotu odpoledne. Auta se stářím nad třicet let mají za sebou trasu delší více než 2 200 km.
PRAGUE–ISTANBUL 5 DAYS / 5 DNÍ /2.100 km
Do cíle úspěšně dorazilo všech 23 posádek
Kolona českých vozů dorazila do historického centra Istanbulu k mešitě Hagia Sophia v sobotu podvečer. Nechyběla ani posádka nejstaršího vozu Škoda Tudor Roadster z roku 1951, která během cesty dokázala několikrát dorazit do cíle etap dokonce jako první. „Úspěch spočívá v přípravě a my jsme auto připravovali pečlivě. Výhoda starších škodovek spočívá v tom, že mnoho dílů je kompatibilních a tak naše příprava nebyla tak složitá jako u jiných vozů,“okomentoval jízdu Alois Krejčí během nedělního slavnostního galavečera, na kterém všechny posádky slavnostně převzaly trofej z českého křišťálu od sklárny Pačinek.
Během cesty si posádky vyzkoušely jízdu v rumunských a bulharských horách, nížinách, na dálnicích i klikatých okreskách. Ve startovním poli byly vedle zmíněných vozů zastoupeny další vozy všech kategorií od dvojice MINI přes několik Škodovek, Porsche, BMW, Jaguary až například po Citroen CX Pallas nebo Rolls-Royce Corniche, kterým jel Jiří Jirovec, bývalý závodník, sběratel historických rallyových vozů a majitel společnosti Invelt.
„Už se samozřejmě bavíme i o pokračování v příštím roce. Určitě chceme jet ve stejném období, protože na jaře je ideální počasí jak pro techniku, tak i pro nás jako posádky. Chtěli bychom opět i do Istanbulu, ale pro změnu zas jinou trasou a možná bychom to i o nějaký ten den protáhli,“ odpovídá Josef Zajíček na otázky ohledně plánů na pokračování Oldtimer Expressu.
Radek Laube