Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto

První ročník Prague Car Festival zájmem veřejnosti i vystavovatelů překonal očekávání

První ročník Prague Car Festivalu v novém formátu potvrdil správnost propojení výstav BSR Tuning Expo, ESET Cup Racing Expo a Glasurit Classic Expo do jednoho celku. Zájem veřejnosti i vystavovatelů překonal očekávání. Festivalové exponáty ve dnech 30. a 31. října obdivovalo přes 25 000 návštěvníků.

Festival aut ve všech podobách

LAMBOHned po vstupu do první ze tří hal BSR Tuning Expo, tzv. Carmedia Hall, se návštěvníkům rozprostřela úžasná podívaná na špičku české tuningové scény. Desítky exponátů, z nichž některé na vyvýšených podstavcích, znázorňujících výjimečnost každého z automobilů, důstojně otevíraly bránu do dalších hal.

Hala 3 pak byla mixem představení špičkových tuningových firem a soukromých automobilů. Čeští i zahraniční úpravci se předháněli v pestrosti a zajímavosti expozic, na kterých se objevovaly upravené automobily z celé Evropy. Hala 4 přinesla návštěvníkům nejen úžasnou podívanou, ale také spoustu zábavy. Nejlepší zahraniční automobily zde doplnily víkendové závody MČR RC modelů a zajímavý program na hlavním pódiu. Zde proběhlo také vyhlášení soutěže Tvář BSR Tuning Expo, kterou zvolila porota z adeptek na titul Miss České republiky. Mezi oceněnými pak byli zástupci zahraničních výprav z Německa, Polska a Maďarska, mezi kterými dominovaly automobily Chevrolet Corvette C3, jehož majitelem je vítěz soutěže Ultrace 2021 Lukasz Janecki, špičkový Mercedes AMG GTR od Lukasze Pajacka, a také skvěle renovovaný Mercedes SL z německé dílny The Piehl Brothers.

V hale ESET Cup Racing Expo představili své soutěžní vozy Jan Kopecký a Filip Mareš, dva nejlepší jezdci domácího šampionátu v rallye. Středem zájmu byly také okruhové automobily Ferrari, BMW či Audi R8, vrchařské Lamborghini Huracán a Gallardo nebo KTM X-Bow. Nechyběly ani speciály pro Rallye Dakar a Dakar Classic. Peugeot v české výstavní premiéře představil nový model 308. A stranou nezůstala ani pestrá kolekce závodních motocyklů všech kategorií.

Hala závodních speciálů nabídla také velmi pestrý program besed a autogramiád. Tomáš Enge uzavřel vzpomínání na první starty v F1 před dvaceti lety. Moderátor Jan Říha zpovídal také silničáře Lukáše Peška, Filipa Salače, automobilové závodníky Petra Fulína nebo Lukáše Vojáčka a mnoho dalších. Předávala se další ocenění legendám motoristického sportu. Převzali je Josef Kopecký, Milan Šimák, Karel Havel (Legendy autosportu), Miloslav Souček, Stanislav Zloch, Jiří Štancl (Legendy motosportu), Evžen Erban, Stanislav Minářík a Václav Bervid (Osobnosti motorsportu).

Na velmi působivém stánku firmy Auto Opat si mohli návštěvníci prohlédnout exponáty z továrního muzea Škoda od motocyklu Laurin & Klement z roku 1902, přes Škodu Octavia WRC v provedení Safari Rally až po současnou Fabii Rally2 evo. Zde se také uskutečnil oficiální křest knihy Škoda Motorsport – 120 let na závodních tratích a hojně navštívená autogramiáda bývalých jezdců továrního týmu Škoda. Zúčastnili se jí Oldřich Horsák (89 let), Svatopluk Kvaizar (74), Václav Blahna (73), Ladislav Křeček (71), Milan Zapadlo (69), Josef Kopecký (62) a Jan Kopecký (39). Jako host se motoristické výstavy zúčastnil náš první kosmonaut Vladimír Remek a jeho nedělní beseda měla rekordní účast posluchačů.

Během výstavy se uskutečnilo první oficiální mistrovství ČR v závodech na simulátorech. Vítězem SIM Racing Series se stal Michal Šmídl.

Jednu celou halu zaplnilo Glasurit Classic Expo, určené především historickým automobilům a motocyklům. Opravdové lahůdky byly k vidění na společném stánku veteránských závodů Zbraslav – Jíloviště, 1000 mil československých, Brno Revival a GP Bugatti. Vybíráme tři z osmi vystavených. Závodní originální Walter Super 6B, s nímž závodil Jindřich Knapp na Masarykově okruhu v 30.letech nebo v závodě do vrchu Zbraslav – Jíloviště. Nejrychlejší spider MTX s dvoulitrovým motorem BMW zase pilotoval bývalý úspěšný jezdec Miran Velkoborský. A den před zahájením výstavy byl z Anglie dovezen Delahaye 135 pro jednoho českého zákazníka. Na výstavě nechyběly stánky Fiat klubu, Mercedes-Benz klubu, Trabant Muzea v Praze nebo Retromuzea ze Strnadic.

Celkem bylo na festivalu představených více než 800 automobilů a motocyklů na ploše přes 30 000 m2. Na venkovní ploše se odehrávaly bohatě navštěvované srazy, ukázky driftování, představili se i malí závodníci v motokárách a na silničních a plochodrážních motocyklech. Výstava se po všech stránkách vydařila a nejlepší odměnou pořadatelům byla obrovská návštěva příznivců aut i motorek ve všech podobách.

Kateřina Kvapilová | produkční veletrhu

Podobné příspěvky

Nový Citroën ë-Berlingo je ideálním partnerem pro fanoušky aktivního životního stylu

Afri

Francouzi umí vyrábět pěkná a zajímavá auta

Afri

Se sněhem na autě nejezděte

Afri