Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

vodikovy pohon

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut francouzského start-up Hyliko. Ten plánuje montovat druhou generaci těchto modulů do těžkých nákladních vozidel ze své nabídky.

Automobilka poskytuje technologie palivových článků pro vodíková řešení napříč různými odvětvími včetně vlaků, autobusů, generátorů energie a různých oblastí lodní dopravy.

Divize palivových článků evropské Toyoty hledá možnosti dalšího uplatnění užitkových aut k rychlejšímu růstu bezemisní vodíkové mobility. Jako velmi slibnou vidí právě nákladní vozidla, která na evropských cestách přepraví plných 77 procent veškerého nákladu.

Nižší hmotnost a rychlé tankování

Díky nižší hmotnosti vodíkových systémů zbývá více pro užitečný náklad, nicméně v těžké komerční dopravě s vysokou mírou využití je klíčová i rychlost tankování vodíku. Vzhledem k charakteru používání komerčních nákladních vozidel a potřebě vysokých objemů vodíku lze tyto prostředky považovat za nosný prvek dalšího rozvoje udržitelné infrastruktury.

Toyota v globálním měřítku už teď spolupracuje s řadou firem v automobilové dopravě s cílem využít technologie palivových článků do těžké nákladní dopravy.

Projekt ZANZEFF zahájený v roce 2019 ve Spojených státech již prokázal, že elektrická nákladní vozidla s palivovými články se svými schopnostmi vyrovnají vozům na naftu a poskytují bezemisní alternativu připravenou ke komerčnímu nasazení.

Vize vodíkových ekosystémů

Partnerská spolupráce s Hyliko je krokem k naplnění vize Toyoty o vodíkových ekosystémech v Evropě. Energie vodíku je klíčovým pilířem energetické strategie. Proto se Toyota v Evropě zaměřuje na rozvoj nejrůznějších druhů využití palivových článků v rámci vodíkových ekosystémů.

Společně s našimi partnery, jako je například Hyliko, budeme pokračovat v podpoře ekosystémů po celé Evropě na cestě k širší vodíkové společnosti, coby jednomu ze základních stavebních bloků k dosažení uhlíkové neutrality do roku 2040,“ uvedl Thiebault Paquet, viceprezident Toyota Motor Europe R&D2 a šéf divize palivových článků.

Hyliko bude nabízet dva modely nákladních vozidel s palivovými články: 44tunový tahač a 26tunové nákladní vozidlo s pevně namontovanou nástavbou ve variantním provedení s pohony 6×2 a 6×4. Vozidla budou vybavena dvěma moduly palivových článků Toyota.

Hyliko je první integrované řešení dekarbonizace v odvětví silniční nákladní dopravy. Nabízí platformu vodíkové mobility se zápornou uhlíkovou stopou, která spojuje pronájem a údržbu vodíkových nákladních vozidel, dodávky zeleného vodíkové paliva a management emisních povolenek.

Vladimír Michna

Podobné příspěvky

Nový Peugeot 2008 získal titul „Auto Europa 2021“

Redakce

Řidiči v panice vykupují příměs do motorů AdBlue

Redakce

Vrcholem nabídky Opelu je Grandland XPlug In Hybrid4 (221kW / 300HP)

Redakce