Toyota je nejhodnotnější automobilová značka a sedmá nejhodnotnější značka na světě. Aktuální žebříček Best Global Brands 2021 společnosti Interbrand již po osmnácté potvrdil dominantní postavení Toyoty v automobilovém odvětví. Letos byla hodnota značky Toyota oceněna na 54,1 miliard dolarů, což je o 5 procent více než v loňském roce.
Interbrand: Toyota je nejhodnotnější značka mezi auty
Nové pohony a nové technologie
Toyota se zaměřuje na rozvoj elektrifikovaných automobilů, stále rozšiřuje nabídku modelů s hybridním pohonem, plug-in hybridů, elektromobilů na baterie a vozů poháněných vodíkovým motorem, čímž přispívá k dekarbonizaci dopravy a ekonomiky. Doposud Toyota prodala 18,7 milionů elektrifikovaných aut. Toyota si buduje pozici i na jiných polích. Investuje obrovské částky do rozvoje nových technologií zlepšujících kvalitu lidského života a přispívá k ochraně životního prostředí a klimatu. Závodní tovární tým Toyota Gazoo Racing si odnáší úspěchy ze světových automobilových závodů, přičemž do automobilového sportu důsledně zavádí technologie elektrifikovaných motorů.
Kompletní žebříček hodnot značek společnosti Interbrand najdete zde:
Nejhodnotnější automobilové značky světa podle zprávy Best Global Brands 2021 společnosti Interbrand
Umístění v Top 100 Značka Hodnota značky (miliard USD)
7 Toyota 54,107
8 Mercedes-Benz 50,866
12 BMW 41,631
14 Tesla 36,270
25 Honda 21,315
35 Hyundai 15,168
46 Audi 13,474
47 Volkswagen 13,423
52 Ford 12,861
58 Porsche 11,739
Nejhodnotnější značky světa podle zprávy Best Global Brands 2021 společnosti Interbrand
Místo Značka Sektor Hodnota značky (miliard USD)
1 Apple Technologie 408,251
2 Amazon Prodej 249,249
3 Microsoft Technologie 210,191
4 Google Technologie 196,811
5 Samsung Technologie 74,635
6 Coca-Cola Nápoje 57,488
7 Toyota Automobilový průmysl 54,107
8 Mercedes-Benz Automobilový průmysl 50,866
9 McDonald’s Restaurace 45,865
10 Disney Média 44,183
Vladimír Michna
PR Consultant Toyota CE