Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto

Toyota pro hasiče? Velmi přívětivé auto

Toyota Auto

Nejčastějším základem pro záchranářské nebo hasičské přestavby vozidel značky Toyota jsou modely Proace a Hilux, nejoblíbenější z pohledu úpravců je ale RAV4. Roční poptávka po přestavbách pro hasiče a záchranáře více než desetinásobně převyšuje kapacity karlovarské firmy Auto Eder, která se těmito specializovanými přestavbami zabývá.

Toyota pro hasiče? Velmi přívětivé auto

ToyotaToyota je podle majitele firmy Jana Edera celkově velmi přívětivé auto, zejména pro běžný servis. Je pamatováno na snadnou údržbu a přístup mechanika. A to samé platí i u přestaveb.

Firma se ročně účastní několika výběrových řízení pro záchranné složky, zdaleka ale ne všech, protože to není v jejích kapacitních možnostech. „Jen například hasičských aut na podvozku modelu Proace je ročně poptáváno zhruba 300 až 600. Naše momentální možnosti jsou zhruba na desetině tohoto čísla, je tedy veliký potenciál pro další rozvoj,” říká Jan Eder.

Sloužit musí minimálně 15 let

Jednotlivé složky IZS mají různé požadavky, pravidla, normativy a vyhlášky, kterými se úpravce musí řídit. Vedle toho pak postupuje podle technických podmínek zadavatele, které se upřesňují při samotné výrobě. Vozidla po úpravě musí projít certifikačním a zkušebním procesem. Jejich provozuschopnost musí být minimálně 15 let.

„Celý proces přestavby začíná prostudováním zadávacích podmínek a potřeb zadavatele. Poté se pečlivě naplánuje postup a zvolí vhodné technologie. Musí se objednat potřebné komponenty a také naplánovat kontrolní dny se zadavatelem, během kterých se řeší například umístění výbavy,“ popisuje Eder.

Nejprve se auto úplně odstrojí

ToyotaPrvním krokem samotné stavby je kompletní odstrojení vozu včetně sedadel, čalounění, nárazníků a podobně, dále výroba kabelových svazků a zámečnická výroba speciálních součástek včetně lakování. Následuje instalace požadovaného vybavení, kompletace vozu, polepy vozu, vytvoření nových manuálů a legislativní úpravy, které spočívají v umístění druhého výrobního štítku, případné zkušebny, homologace a certifikace.

Celý proces přestavby probíhá v dílně Auto Eder, kterou takto ročně opustí několik desítek vozů pro profesionální záchranáře. Nejčastějším základem pro záchranářské nebo hasičské přestavby vozidel značky Toyota jsou modely Proace a Hilux, nejoblíbenější z pohledu úpravců je ale RAV4. Roční poptávka po přestavbách pro hasiče a záchranáře více než desetinásobně převyšuje kapacity karlovarské firmy Auto Eder, která se těmito specializovanými přestavbami zabývá.

Toyota je podle majitele firmy Jana Edera celkově velmi přívětivé auto, zejména pro běžný servis. Je pamatováno na snadnou údržbu a přístup mechanika. A to samé platí i u přestaveb. Firma se ročně účastní několika výběrových řízení pro záchranné složky, zdaleka ale ne všech, protože to není v jejích kapacitních možnostech. „Jen například hasičských aut na podvozku modelu Proace je ročně poptáváno zhruba 300 až 600. Naše momentální možnosti jsou zhruba na desetině tohoto čísla, je tedy veliký potenciál pro další rozvoj,” říká Jan Eder.

Sloužit musí minimálně 15 let

Jednotlivé složky IZS mají různé požadavky, pravidla, normativy a vyhlášky, kterými se úpravce musí řídit. Vedle toho pak postupuje podle technických podmínek zadavatele, které se upřesňují při samotné výrobě. Vozidla po úpravě musí projít certifikačním a zkušebním procesem. Jejich provozuschopnost musí být minimálně 15 let.

„Celý proces přestavby začíná prostudováním zadávacích podmínek a potřeb zadavatele. Poté se pečlivě naplánuje postup a zvolí vhodné technologie. Musí se objednat potřebné komponenty a také naplánovat kontrolní dny se zadavatelem, během kterých se řeší například umístění výbavy,“ popisuje Eder.

Nejprve se auto úplně odstrojí

Prvním krokem samotné stavby je kompletní odstrojení vozu včetně sedadel, čalounění, nárazníků a podobně, dále výroba kabelových svazků a zámečnická výroba speciálních součástek včetně lakování.
Následuje instalace požadovaného vybavení, kompletace vozu, polepy vozu, vytvoření nových manuálů a legislativní úpravy, které spočívají v umístění druhého výrobního štítku, případné zkušebny, homologace a certifikace.

Celý proces přestavby probíhá v dílně Auto Eder, kterou takto ročně opustí několik desítek vozů pro profesionální záchranáře.

Vladimír Michna

Podobné příspěvky

CITROËN Citroën e-C4 představuje vůz nové doby

Redakce

Peugeot Design Lab otevírá po Šanghaji a San Francisku své třetí studio, a to v brazilském São Paulo

Redakce

Kinto One přichází s akční nabídkou operativního leasingu

Redakce