Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Cestování

Projekt Cestuj srdcem

Úspěšného projektu Cestuj srdcem, který připravila Středočeská centrála cestovního ruchu, se v loňském roce účastnilo celkem 11 influencerů. Během 5 týdnů procestovali srdce Čech a jejich zážitky, které sdíleli na sociálních sítích, oslovily více než 750 000 uživatelů Facebooku, Instagramu a YouTube. I díky kampani vzrostl počet zájemců o poznávání středních Čech, jejich přírodních krás a památek, o ubytování v kraji, gastronomické zážitky i mnohé další, často neobvyklé aktivity, které střední Čechy nabízejí. Představení středočeských regionů influencery se tedy v době, kdy bylo potřeba oživit cestovní ruch, rozhodně vyplatilo.

Projekt Cestuj srdcem na podporu cestovního ruchu ve středních Čechách oslovil vloni 750 000 uživatelů sociálních sítí

Český kras_Eliška Hochsteigerová
Český kras_Eliška Hochsteigerová

Celkem 11 influencerů – vypravěčů příběhů, talentovaných fotografů, videomakerů a digitální umělců – kteří se živí obsahem sdíleným s jejich sledujícími i širokým publikem, byli do projektu vybráni na základě výzvy vyhlášené Středočeskou centrálou cestovního ruchu. „Při jejich výběru hrál důležitou roli počet sledujících, ale také kvalita výstupů, rozmanitost i jejich životní styl. Do nejužšího výběru se tak dostali rodiny s dětmi, nastávající rodiče, vozíčkářka, mladý pár bez závazků nebo single cestovatelé,“ říká Karolína Kratochvílová, duše influencerského projektu. Na cestách pak influenceři byli od 30. července do 5. září 2021 a procestovali celkem 9 regionů středních Čech. O průběhu svého pobytu aktivně informovali na sociálních sítích, zodpovídali otázky sledujících a někteří dokonce připravili i poutavý článek, podcast nebo video, ve kterých se ohlédli za cestou po středních Čechách.

Karlštejn_Virtual Visit„Mně osobně velmi těší, když na sociálních sítích natrefím na příspěvek někoho cizího, který se na dané místo vydal, protože to viděl u svého oblíbence na Instagramu. I to se v průběhu projektu a loňského podzimu dělo. S většinou zapojených influencerů jsem dodnes aktivně ve spojení a vymýšlíme další spolupráci. Podařilo se nám je mezi sebou provázat, a tak se tito „ovlivňovatelé“ nakonec ovlivnili navzájem a cestují na místa, která byla v projektu, ale nebyla v jejich itineráři,“ směje se Kratochvílová.

Influenceři naplnili cíle projektu – ukázali krásy a možnosti středních Čech a sami se přesvědčili, že vydat se do největšího kraje je skvělý nápad. Zároveň pomohli vyvracet neopodstatněné zaškatulkování středních Čech coby jednodenní destinace. V době, kdy influenceři cestovali a takřka v přímém přenosu své zážitky sdíleli na Facebooku i Instagramu, je sledovalo přes 180 000 lidí. Pořídili na 1200 fotek, natočili zdařilá videa, přidali na 40 příspěvků na Instagram, publikovali krátká videa i články, tipy a další. I díky kampani rapidně vzrostl počet sledujících na instagramovém profilu středních Čech, který v průběhu projektu postupně do správy převzali všichni influenceři – za půl roku z 8 000 na téměř 20 000 sledujících.

Kromě veškerého vynaloženého úsilí jsme do projektu investovali zhruba 196 000 korun. Tato částka pokryla mimo jiné náklady na provize, vstupy, dopravu, jídlo i ubytování, a investice se rozhodně vyplatila. Vzniklý obsah stále využíváme, a navíc jsme získali cennou zkušenost a kontakty,“, uzavírá projektová manažerka Středočeské centrály cestovního ruchu.

Linda Dlouhá

centrala

Podobné příspěvky

KÁVU NA CESTÁCH AUTEM SI DOPŘÁVÁ VELKÁ VĚTŠINA ČECHŮ. VYHRÁVÁ ESPRESSO

Redakce

Češi dávají přednost dovolené v tuzemsku 

Redakce

Jak v létě ušetřit s benefity a nezatížit rodinný rozpočet

Redakce