Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto Zajímavosti

Citroen ë-C4 se stal klíčovým hráčem na trhu hatchbacků

citroen

CITROËN pokračuje ve své elektrické ofenzívě a představuje nový 100% ëlektrický ë-C4 a nový CITROËN C4, který se vyznačuje inovativním designem charakteristickým pro moderní modely značky. Poskytuje výjimečný komfort, výborné jízdní vlastnosti a kompletní nabídku pohonných jednotek. 

CITROËN ë-C4, elektromobil s dojezdem 350 km

ë-C4 LIVE PACK  100 kW / 136k  (Baterie 50 kWh)

citroenPrvní elektromobil Citroën C4 s přesným označením e-C4 je hatchback, který má rozměry 4,360 mm délka, 1,800 mm šířka, 1,525 mm výška. Zákazník stále má na výběr mezi elektromobilem, benzínem a dieselem.

Platforma e-CMP, která umožňuje postavit elektroauto na podobných základech jako konvenční vůz, zde využívá 50kWh Li-Ion baterie zabudované v podlaze vozu, díky čemuž není ubráno na zavazadlovém prostoru. Ten má objem 380 litrů a se sklopenými zadními sedačkami pak 1250 litrů.

To nejdůležitější u elektromobilu

Elektrický pohon Citorenu ë-C4 obstará elektromotor s výkonem 100 kW a točivým momentem 260 Nm, což postačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 sekund. Ale jen v režimu sport, který doplňuje základní režim normal a úsporný režim eco. Ve všech režimech pak můžete využívat rekuperace  Maximální rychlost  je elektronicky omezena na 150 km/h, aby se zbytečně nezvýšila spotřeba a nezkrátil dojezd.

Vůz nové doby – design, prostor, dojezd a skvělá ovladatelnost

citroenCITROËN ë-C4 je vybaven exkluzivním odpružením s progresivními hydraulickými dorazy®, které zajišťují maximální jízdní komfort a navozují dojem, že vůz nad nerovnostmi vozovky doslova přeletí. Inovace Citroën pro větší dynamiku a potěšení z jízdy.

Princip fungování je jednoduchý. Speciální systém odpružení má navíc v obou koncových polohách hydraulické dorazy: jeden pro kompresi a druhý pro odskok. Odpružení tak funguje ve dvou fázích v závislosti na namáhání:

  • U mírných stlačení a následném odskoku kontroluje pružina ve spolupráci s tlumičem společně svislé pohyby bez využití hydraulických dorazů. To budí dojem, že auto přes deformace silnice doslova letí.
  • U velkých kompresí a s nimi spojenými odskoky pracuje pružina a tlumič ve spojení s hydraulickým dorazem, který postupně zpomaluje pohyb, čímž se zabrání náhlým zastavením na konci zdvihu. Hydraulický doraz energii absorbuje a rozptýlí. Neexistuje tedy žádný odraz a cestující jsou dokonale izolováni od nerovností vozovky.

Dojezd činí až 350 km dle normy WLTP,  aerodynamika je výborná, ovlivněna především nižší výškou vozu. Potěší také 100kW rychlonabíjení, se kterým postačí jen 30 minut pro nabití na 80 % kapacity. Na domácím wallboxu pak elektromobil od Citroenu nabijete za 5 hodin, stačí si nakonfigurovat třífázovou 11kW palubní nabíječku.

Záruka na baterie činí klasických 8 let nebo 160 000 km, dle toho co nastane dříve a společnost garantuje, že kapacita neklesne pod 70 % původní hodnoty.

Aplikace My Citroën, se kterou můžete snadno ovládat elektromobil i na dálku přes internet se svým smartphonem. Můžete například sledovat průběh nabíjení či dojezd.

Citroen je vůz, kterým určitě budete právem budit pozornost a  zároveň se budete cítit bezpečně. 

red.

 

Podobné příspěvky

Toyota dominuje v počtu přihlášených patentů, podala jich 384 tisíc

Afri

Novak Djoković protagonistou reklamní kampaně 508 Peugeot Sport Engineered

Afri

Příznivci tradiční značky JAWA se sjedou na mostecký autodrom

Afri