Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Auto-Moto Zajímavosti

CITROËN SUV C5 Aircross PLUG-IN Hybrid

C5-Aircross Hybrid

SUV C5 Aircross Hybrid je první dobíjecí hybridní vůz značky CITROËN. Oficiálně vstoupil na český trh tento plug-in hybridní vůz v roce 2020. Kombinuje výhody 100% elektrického pohonu výhodného zejména při každodenních cestách po městě, s všestranností a nezávislostí, které na delších trasách poskytuje spalovací motor. Při klasickém připojení ze zásuvky se baterie dobíjí přes noc a v závislosti na typu zásuvky se doba nabíjení pohybuje v rozmezí 4 až 7 hodin. Pokud máte 32A Wallbox, baterie se dobije za méně než 2 hodiny. Abyste mohli využít výhodnějších tarifů cen elektřiny mimo špičku, může být nabíjení odloženo pomocí naprogramování. Dobíjení se jednoduše nakonfiguruje na dotykovém displeji vozu nebo přímo ve vašem chytrém telefonu prostřednictvím aplikace MyCitroën.

C5-AircrossPod označením C5 Aircross  se ukrývá vůz SUV a po technické stránce je novinka příbuzná s Peugeotem 3008. To znamená, že plně využívá možnosti modulární podlahové plošiny EMP2. S rozvorem náprav 2730 mm překonává 3008 v této disciplíně o 55 mm. Vpředu C5 Aircross využívá modifikovaný McPherson, vzadu potom zavěšení s torzně poddajnou příčkou. Víceprvkové zavěšení je vyhrazeno většímu vozu DS 7 a samozřejmě Peugeotu 508.

Citroën C5 Aircross je “stále” novinkou ve třídě SUV

C5-Aircross_HybridPodvozek C5 Aircross nabízí  velmi zajímavou inovaci pod označením Progressive Hydraulic Cushions.  Jsou to inovativní tlumiče odpružení s takzvanými hydraulickými dorazy. Ty mají  Citroënům zajistit kvalitu jízdy srovnatelnou se staršími modely. Současně má toto řešení zabraňovat přenosu rázů do karoserie. Svižné projetí zatáčky ukazuje přednosti progrese tlumičů s hydraulickými dorazy. Karoserie se sice nakloní, avšak méně, než byste vzhledem k výrazně komfortnímu pojetí šasi očekávali.

C5-displayVeškeré informace se zobrazují na digitální přístrojové desce 12,3″: měření výkonu, dojezd v elektrickém režimu a v režimu pohonných hmot, čas nabíjení, rychlost dobíjení či režim jízdy. Informace o jízdě jako je tok elektrické energie nebo statistika spotřeby paliva přímo na dotykovém displeji 8″, volič režimu jízdy – 100% elektrický, hybridní nebo SPORT indikátor elektrické jízdy v bezrámovém elektrochromatickém zpětném zrcátku: rozsvícená modrá LED dioda ukazuje, že auto jede ve 100% elektrickém režimu.

SUV CITROËN C5 AIRCROSS HYBRID JE VYBAVENO 20 ASISTENČNÍMI SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZVYŠUJÍCÍMI BEZPEČNOST, KOMFORT CESTOVÁNÍ I RADOST Z JÍZDY.

C5-přístrojová-deskaPohon u PLUG-IN Hybridu kombinuje benzinová šestnáctistovka Pure Tech (133 kW, 300 N.m) s elektromotorem (81 kW, 320 N.m), přičemž v kombinaci obě jednotky poskytují 165 kW (225 koní) a 360 N.m. Řazení obstarává osmistupňová automatická převodovka.

Styl a komfort

Velmi dobrý dojem na nás udělala kabina nové C5 Aircross. Ta si s materiály nezadá s prémiovými značkami.  Propracovaná sedadla mají běžné pěnové výplně a navíc ještě výplně z takzvané strukturované pěny tloušťky 15 mm.  Ke standardnímu interiéru lze mí ještě čtyři příplatkové, přičemž se mění čalounění sedadel a dveřních výplní, a to včetně barev. Vrcholem je kůže Nappa – hnědá kombinovaná s látkou. Nižší verze pak mají kůži Graine. Výrobce dále nabízí sedm barev karoserie plus tři barevné pakety Styl.

C5-automatCITROËN SUV C5 Aircross PLUG-IN Hybrid se co do variability nijak neliší od běžných spalovacích verzí. Zadní sedadla jsou samostatně posuvná (podélný posun v rozmezí 150 mm) s nastavitelným sklonem opěradel do 5 poloh. Jejich úplným sklopením vznikne praktická rovná plocha. V kabině vozu zajisté oceníte velké množství odkládacích úložných prostor v celkovém objemu 33 l a velký zavazadlový prostor o velikosti od 460 l až do 600 l. Po zvětšení lze přepravovat až 1630 litrů. 

Ceny C5 Aircross startují na částce 530.000 korun za verzi 1.2 PureTech 130 s manuální šestistupňovou převodovkou a výbavou Live. Na opačném konci je výbava Shine  Pack HYBRID  s motorem 1,6 PURETECH a elektormotorem 80 K a výhradně samočinnou osmistupňovou převodovkou EAT8. Tato vrcholná verze stojí 1.O45.000  korun. 

Ceník pro rok 2021:

hybridHYBRID 225 ë-EAT8     Feel HYBRID945 000 Kč

hybridHYBRID 225 ë-EAT8   Feel Pack HYBRID985 000 Kč

hybridHYBRID 225 ë-EAT8    Shine HYBRID1 025 000 Kč

hybridHYBRID 225 ë-EAT8   Shine Pack HYBRID1 045 000 Kč

Podobné příspěvky

Žižkovskému pivobraní přálo i počasí

Redakce

Toyota využije pro olympiádu české ambasadory a podporuje Olympijský festival

Redakce

Všechno má své nebe – i auta, sledujte na Autosalon již ve čtvrtek 23. dubna ve 20:15 na Prima COOL

Redakce